Zobrazit plnou verzi příspěvku: Čáry a tvary Civilu

PepaR
02.03.2010, 05:36
Dobrý den,
 
mohl bych někoho poprosit, zda by mi nemohl poskytnout soubory čar a soubory tvarů (SHX) z aktuální verze českého Civilu? Pokud by mi to mohl poslat na email pepa.forum(zavináč)centrum.cz a případně by byl tak hodný, že by k souboru čar přiloži i vyexportovaný DWG soubor s typem čar pomocí utility LinCatalog, byl bych mu moc vděčen.PepaR2010-03-02 05:36:45

PepaR
02.03.2010, 07:22
Ještě na vysvětlenou proč o SHX a LIN žádám: Jde o to, že máme pouze LT a už mě nebaví tahat čáry z různých zdrojů, kdy jsou pak problémy s měřítky. Přišlo mi, že Civil to má největší databázi typů čar nebo se mýlím? Netvrdím, že jsou tam všechny typy čar, ale je jich tam prostě dost.

zdrk
02.03.2010, 08:20
MYslím že jsem je už jednou posílal.

martinfolber
02.03.2010, 08:25
Čary Civil.lin a Civil.shx jsou jinak součástí českého Country Kitu, který je ke stažení v naší sekci Download. Netvrdíme, že jsou tam všechny typy :), ale je jich tam hodně.

PepaR
02.03.2010, 08:44
Děkuji všem za zaslané soubroy a rady.
 
A jak je to prosím s historií aktualizací Country Kitu?

martinfolber
02.03.2010, 09:39
Tyto 2 soubory by měly být v každé verzi CK...2008-2010 určitě. Když jsme u toho, které typy čar Vám tam ještě chybí a radi by jste je tam viděli?

PepaR
02.03.2010, 10:52
Zatím si vybavuji, že mi chyběla čára pro metropolitní síť, ale ta již třeba v aktuální verzích čar civilu je.

martinfolber
02.03.2010, 10:58
Obávám se, že tato tam není, máte nějaký příklad?díky

PepaR
02.03.2010, 14:58
Příklad dle normy to není, neb jsme si to značení sítě museli vymyslet nějak sami. Náhled přikládám. PepaR2010-03-03 06:52:52

zdrk
02.03.2010, 16:33
A co ta metropolitní síť má znamenat?

vbehun
02.03.2010, 16:49

Ono to zní velmi honosně - ve skutečnosti jde o lokální síť veřejné správy. Dá se v tom utopit hodně peněz z EU a úžasně to pomáhá úředníkům v jejich nelehké práci s obtížnou veřejností. Také je třeba za tím účelem zaměstnat několik správců sítě.Přenosovým mediem jsou optické kabely nebo mikrotrubičky s optickými vlákny. Jednou z mála výhod je bezplatný wi-fi přístup na (povolené) internetové stránky stránky v okolí přístupových bodů (máte-li vhodný notebook). Příklad viz třeba zde v městě Pelhřimov.Stačí přečíst úvod:Výchozí ideou projektu je přiblížit se myšlenkám
e-govermentu jakožto virtuální instituce schopné poskytovat
své služby a řešit požadavky široké veřejnosti za pomocí
informačních a komunikačních technologií a tím celkově
zjednodušit procesy související se zákonodárnými
povinnostmi veřejnosti a ostatních institucí.
vbehun2010-03-02 16:50:28

PepaR
02.03.2010, 17:02
Hezky popsáno. A jak ji prosím značíte Vy pane Běhunčík?

martinfolber
02.03.2010, 22:03
Díky za vysvětlenou :), taky jsem nevěděl... Asi bych to považoval za běřné spojovací kabely a vyznačil to jen vlnovkou s popiskem do legendy. 

vbehun
02.03.2010, 23:57

Nápad se dvěma vlnovkami je dobrý, děkuji - asi bych to taky tak udělal, ale potřebujete extra tvar na tu vlnovku. Jeden takový se mi tu potuluje v sekci download: Additional .LIN linetypes for AutoCAD and LT - vlnovka je v souboru "mapa.shx".Trochu jednodušší je obyčejná textová čára, kde je místo tvaru text. Protože se zpravidla jedná o trasu optickou, je možné použít písmeno "o" nebo "O" nebo nulu ("0"), případně písmenko "f" jako "fiber" (vlákno).Příklad souboru čar:---slabo1.lin;;*SL_zero-C,------0-------0-------0-----A,3,-0.2,3,-0.5,["0",Standard,S=2.0,R=0,X=0,Y=-1.00],-1.5*SL_om-C,------o-------o-------o-----A,3,-0.2,3,-0.5,["o",Standard,S=2.0,R=0,X=0,Y=-0.60],-1.5*SL_f-C,------f-------f-------f-----A,3,-0.2,3,-1.8,["f",Standard,S=1.8,R=0,X=0,Y=-0.6],-2.6*SL_x-C,------x-------x-------x-----A,3,-0.2,3,-1.2,["x",Standard,S=1.8,R=0,X=0,Y=-0.6],-2.4*SL_ast-C,----*-----*-----*-----A,3,-0.2,3,-1.2,["*",Standard,S=1.8,R=0,X=0,Y=-1.0],-2.4*SL_plus-C,------+-------+-------+-----A,3,-0.2,3,-1.2,["+",Standard,S=1.8,R=0,X=0,Y=-1.0],-2.4*ZRUS,---/---/---/---A,4,-1,["/",Standard,S=3.0,R=0,X=-1.0,Y=-1.5],-1;;*SLABO-C,- - - ~ - - - ~ - - -A,3,-1,3,-1,3,-1,[SLABO,mapa.shx],-8*SLABO-P,--------- ~ ---------A,36,-1,[SLABO,mapa.shx],-7*SLABO2-C,- - - ~~- - - ~~ - - -A,3,-1,3,-1,3,-1,[SLABO,mapa.shx],-7,[SLABO,mapa.shx],-8*SLABO2-P,--------- ~~ ---------A,36,-1,[SLABO,mapa.shx],-7,[SLABO,mapa.shx],-7;;---Ještě přidám náhledový obrázek.---editPro textové experimentátory:Místo tvaru lze jako vlnovku použít "tildu" - textový znak vlnovky,"~" - napíše se na klávesnici jako [levý Alt][0126].popis čáry by pak byl třeba---*SL_til-C,----~-----~-----~-----A,3,-0.2,3,-1.2,["~",Standard,S=8.0,R=0,X=0,Y=-4.5],-6.5---ale ta vlnovka není pěkná - v rozměrech pro geodetické plány(jednotky = metry) vychází taková hranatá.Taky můžete použít TTF font místo txt.shx - prostě tvořivosti se meze nekladou.---
vbehun2010-03-03 00:34:24

Radim Cech
03.03.2010, 06:39
S Metropolitní sítí jsme se setkali při jednom projektu v Uherském Hradišti. Pokud si pamatuji, geodetti to tehdy vymysleli jednoduše, modifikovali standardní slaboproudou značku s jednou vlnovkou a přidáním písmene získali další rozdělení
- MS - metropolitní síť
- MR - místní rozhlas
- KT - kabelová televize
- O2 - Telefónika
 
atd.
 
Už si vše nepamatuji. Ale používáme to daál, protože se po městech v zemi "válí" kabely všech možných operátorů Radikomunikace, GTS Novera, Telefónica atd., tak pokud dají data digitálně, geodeti je přebírají jako sdělovací vedení a zpřesní sít jiným typem komplexní čáry, kde je za značkou "vlnovka" kód provozovatele.
 

PepaR
03.03.2010, 06:49
Ad pan Běhunčík)
Děkuji moc za rozbor.
 
Ad pan Čech)
Ten stavařský svět je malý, protože ten obrázek, který jsem vyvěsil je právě z jednoho projektu v Uherském Hradišti ;), jsem laborovali s geodetama jak tuto síť odlišit.
 
Mohu-li být zvědav, copak za projekt jste to pane Čechu v UH zpracovávali?PepaR2010-03-03 06:56:53

alfred
03.03.2010, 06:54
Přidání písmena je nejjednodušší. To samé dělám u kabelů českých drah - jedna vlnovka (případně blesk u silových) a pismeno dle úseku kterému kabel patří. Stejně ve finále musí dotyčný přijet a podle vlastního zákresu kabely vytyčit...

Radim Cech
03.03.2010, 07:24
Byl jsem v týmu zpracovatelů podjezdu pod železniční tratí z centra k nemocnici včetně návaznosti na okolí Myslím si, že se to tam docela povedlo a zástupci města byli spokojeni. Největší "špek" je betonová vana pod mostem, kde byla vysoká hladina spodní vody a pak samozřejmě samotný most nad tou vanou s opernými stěnami. 
Jo a úprava levého prostoru před výpravní budovou je přesně podle studie, kterou jsme dávali dohormady s architektkou pro celý přednádražní prostor. Prováděčku dělal někdo jiný.
 
V UH se projetkovalo velmi dobře!

zdrk
03.03.2010, 07:42
Když jsem prohledával co se u mne v souborech LIN nachází, tak jsem tam ten typ čar našel. Asi jsem byl již dříve aktivní a dodělal ho (je v souboru mapy.lin co jsem zasílal).

PepaR
03.03.2010, 07:58
Fíha, vy teda máte na starosti zajímavé věci. Ten podjezd moc dobře znám. Jak je to prosím nakonec technicky vyřešeno s tím odvodem vody, pokud se tam nějaká dostane?
 
A že se vám v UH projektuje dobře se nedivím, neb tak dobrý kraj a víno hned tak nenajdete ;).PepaR2010-03-03 08:00:37

vbehun
03.03.2010, 08:23
S vodou jsou problémy i u druhého podjezdu v UH: pod viaduktem, po kterém vede špička trojúhelníka železničních tratí Kunovice-Uherské Hradiště-Veselí nad Moravou. Tam měli / mají čerpadla pro čerpání vody v takovém domečku po pravé straně ve směru do Kunovic.

Radim Cech
03.03.2010, 12:53
Gravitační vanu řešil Geoengineering, jméno projektanta si nepamatuji, ale to byl skutečně profík. Na projednáváních jsem vždycky zíral, jak byl excelentně připraven. Jinak co nešlo dovodnit do gravitační kanalizace, je staženo pod vanou a pka je tam klasicky čerpání do gravitační kanalizace, což byl u Vás v té rovině docela problém. Pokud si pamatuji, tak to šlo někde k úřadu na straně nemocnice. Co v projektu nebylo, jsou svodidla nad obrubami podél opěrných stěn, které si tam při realizaci někdo vynutil. Teď si uvědomuji, že to vlastně nemám nafocené!A že je čím se pochlubit

PepaR
03.03.2010, 19:37
Já Vám to klidně nafotím ;).