Zobrazit plnou verzi příspěvku: export- civil view- orezani povrchu koridorem
Dobrý den.Snažím se kvůli diplomové práci vytvořit vizualizaci za pomoci 3DS MAX DESIGN a CIVIL VIEW. Rád bych se Vás zeptal, zda lze exportovat do 3DS MAXu z CIVILU povrch, který bude ořezán dle povrchů koridorů a při tom zůstane zachována geometrie stávajících tras (ve vizualizaci jsou dvě trasy- jedna jako vodní tok a druhá jako silnice s mostem přes tok), abych poté dále mohl využívat CIVIL VIEW naplno.Moc Vám děkuji za případné odpovědi.
Dobry den,
ten orezany povrch si musite vyrobit v civilu rucne jako dalsi novy povrch a potom ho exportovat spolu s prislusnymi dalsimi potrebnymi prvky.
martinfolber
28.11.2011, 11:29
Pánové nejsem velký expert na Civil View, určitě jdou ale z C3D exportovat povrchy a i koridory, u kterých jde pak spojnicím přiřazovat textury.
Dobrý den.
Tak problém s oříznutým povrchem dle koridoru jsem již vyřešil. Ale zjistil jsem, že jsem exportoval geometrii do 3DS MAXu špatně- exportoval jsem vytvořený povrch koridoru a ne povinné spojnice z koridoru. A nyní ať dělám co dělám, nevím, jak vyexportovat právě tyto povinné spojnice do 3DS MAXu (vyexportuje se mi pouze osa koridoru). Tudíž jsem zaseklý vlastně úplně na začátku. Nevím zda dělám chybu ve FILTRU KÓDU PŘIPOJENÍ nebo někde jinde, ale jsem již zoufalý.Moc prosím o pomoc!Děkuji.
Dobry den,
pri exportu si pomoci zatrzitek vyberte co chcete
exportovat. (koridory, povrchy, staveniste...)
Právě že mám vše zašrktlé a jediné co se mi vyexportuje z koridoru je jeho osa...
Dobry den,
jestli pouzivate CZ verzi Civilu tak je nutno do
FILTR KODU PROPOJENI zadat "Povrch".
Bylo to tím, už to funguje, moc Vám děkuji!!!Teď si ještě pohrát, jak přiřadit textury povinným spojnicím v českých podsestavách :-)
martinfolber
03.12.2011, 13:48
Pánové, možná nosím dříví do lesa, ale Vašek Statečný na to dělal kdysi video.
Děkuji za video, ale s vlastním CIVIL VIEW poté už není problém, já mám problém s exportem z CIVILu, abych načetl geometrii do 3DS MAXu. Nyní se mi už konečně načtou návrhové linie, ale nevytvoří se mi textury asfaltu na komunikaci, dlažby na chodníku atd (pouze zespodu koridoru je textura trávy). Geometrie z CIVILu se načte pouze jako křivky z návrhových linií koridoru. A mám vše zapnuté při exportu i importu a feature interpretation mám zapnutou jako ve videu- Country/demo.
Coz navrhove linie (C3DfeatLine), ale hlavne jestli se Vam naimportovali C3Dsurface. Ukazuji se v CivilViewExploreru v sekci Imported Surface?
Když jsem v Civil View Civil 3D Import Panel tak zde mám Corridor Surface (object type) a jeho jméno je Region (1). A ukazuje se mi i v Imported Surface v Civil View Exploreru (ale je to jediny Imported Surface co tam mám). Stavající terén jsem záměrně neimportoval.
Tak je vse OK. Nyni staci rozkliknout ImportedSurface, jestli je tam tedy pouze jeden bude hned vybran a ve Statistic mohu na prave tlacitko modifikovat IDMaterial. Mohu to delat podle KoduSpojnic nebo JmenaPodsestavy nebo TridyPodsestavy. A je to...
Tak přiřazování textur funguje- ale má to jeden "menší háček"- textury se přiřazují ze spodu na "koridor" a ne ze shora, jak by měly....
Rekl bych ze bude trochu problem i s vlastnim CIVIL VIEW...
(ve vlastnostech toho C3DSurface udelejte FlipNormals...)
(z ceho je delany ten koridor??)
Tak flipnormals pomohlo, ale ztratila se geometrie z CIVILu (a dělat textury vzhůru nohama by nebylo ideální a potom kdo ví, jestli by tam šla dát doprava) (ale aspoň posun :-)). Jelikož zatím pouze zkouším, tak koridor je udělán z klasické šablony typických řezů.
PS: Vcelku přemýšlím, že zkusím 3DS MAX přeinstalovaz zda to pomůže.
Ze se ztratila geometrie z Civilu je OK. Ale materialy zustaly ne? Preinstalace 3DS s nejvetsi pravdepodobnosti nepomuzete. Problem bych asi hledal pri tvorbe koridoru.
(jen nevim co si mam predstavit pod pojmem "klasicka sablona typickych rezu"?)
Ano, materiály zůstaly, ale nepřijde mi úplně ideální tvořit vizualizaci "vzhůru nohama :-)" Pod pojmem klasická šablona myslím PALETY NÁSTROJŮ=> ŠABLONY TYPICKÝCH ŘEZŮ- METRICKÉ JEDNOTKY=> ZÁKLADNÍ ŠABLONA TYPICKÝCH ŘEZŮ.No ale nevím, kde bych mohl udělat chybu v tvorbě koridoru, aby 3DS dával textury "na druhou stranu"