Zobrazit plnou verzi příspěvku: hladiny
Zdravím,překlenul jsem jeden problém a mám další!Hladiny ,když vytvořím další hladinu, nazvu ji jako druhé podlaží,vše je ok,ale jak začnu na této hladině mazat,příčky.Jelikož chci použít jen stávající obvodové zdi,začnou mi příčky mizet i z hladiny nula.Pokud hladinu nula uzamknu ,nemám šanci cokoliv v hladině druhé patro měnit.Poraďte.Děkuji
No tak, vytvoření hladiny neznamená, že automaticky v ní budeš mít všechny čáry, které jsou v modelu. Po vytvoření hladiny si musíš čáry z hladiny nula zkopírovat do hladiny druhé podlaží. Po nakopírování čar, které potřebuješ z hladiny nula do hladiny druhé podlaží, hladinu nula můžeš zmrazit a upravovat čáry které jsou již v hladině druhé podlaží. Pokud by jsi potřeboval něco vysvětlit a bude to v mých silách rád pomůžu...gunit12008-04-15 19:33:46
to mi příjde zvláštní že nejde nějak přenést bez kopírování,protože kopiruju-li z hladiny nula do hladiny druhé podlaží,nemohu se přesně trefit na sebe ,někde sedí někde né - nevím tedy proč.V programu floor plan to jde bez problému a to cad je o proti tomuto programu vyspělejší
Ferdinand
16.04.2008, 10:25
Označit entity, kterým chci změnit vlastnosti - dialog Properties - (např.) řádek Layer : zvolit požadovanou hladinu
Patrně v AutoCAdu děláte teprve velice krátce - je to zásadní věc.
vaše rada mi nepomohla pouze přenáším do jiných hladin jako zakladní nabídku ale po upravach stávajícího objektu je znatelná ve věech hladinách (mazaní),přikreslování hladnině. o toto usiluji i s mazání určitých věcí které obsahují obě hladiny
jednoduše řečeno chci objekt z hladiny nula mít i v hladině (třeba 2),ale pokud začnu mazat něco z hladiny 0 v hladině dvě aby to nemizelo v hladině 0.
Tady se děje něco divného, to co popisujete se normálně NEMŮŽE stát, zvláště kreslíte-li úsečkami (u kreslení multičar a křivek a bloků se to při troše nešikovnosti může povést - ale tam ještě asi nebudete)
Doporučoval bych si DŮKLADNĚ pročíst příslušné kapitoly, zvlástě o práci s hladinami, úchopy a kopírováním (a modifikacemi vůbec)
Popis problémů je trošku zmatený a bez souboru se nedá konkrétně odpovědět. Takže aspoň několik vět, v nichž by se mohl skrývat zakopaný pes.
- to, že si uděláte další hladinu, ještě neznamená, že do ní budete kreslit. Je třeba ji nastavit jako aktuální
- VELMI bych doporučoval kreslit všechno DLEHLAD (barvy, typ čáry, tloušťka) Budete lépe vidět, co to dělá, zvláště budete-li mít pro různé hladiny různé barvy
- to, že máte čáru v hladině 0, nastavíte jako aktuální hladinu 2 a tu čáru zkopírujete, neznamená, že ji zkopírujete do hladiny 2 (tedy pokud pro to nemáte vytvořenou funkci v lispu - což - zatím - nepředpokládám ...). Budete mít dvě čáry "na sobě" v hladině 0 a jedné budete muset ve vlastnostech změnit hladinu na 2 (viz Ferdinand)
- víte-li, co to jsou ÚCHOPY anebo SOUŘADNICE a umíte je použít, prostě NENÍ MOŽNÉ, ABY SI TO NA SEBE NESEDLO ! V Autocadu nemůžete kreslit od oka, každá lajdáckost se Vám později vymstí !!
jen potřebuji abych to co mám v hladině o měl i v nově vytvořené hladině a nemusel to pracně překreslovat,ale nedaří se mi to překopírovat do nové haldiny,vždy se to naakopíruje na hladinu nula,to je celé rozumíme si?
[QUOTE=karel20]jednoduše řečeno chci objekt z hladiny nula mít i v hladině (třeba 2),ale pokud začnu mazat něco z hladiny 0 v hladině dvě aby to nemizelo v hladině 0.[/QUOTE]
Pardon, ale tohle je dost velký nesmysl .......
Zkuste si představit hladiny jako pauzáky položené na sobě. Jak si představujete mazání v hladině 2 z hladiny 0????
Buď máte jednu čáru v na pauzáku 0 nebo na pauzáku 2, anebo 2 čáry, z toho jedna je na pauzáku 0 a druhá na pauzáku 2.
Neznám Vaši představivost, zkuste si to prakticky provést s tužkou a gumou
Dobrý večer,
váš problém tkví v nepochopení práce s hladinami.
Představte si hladiny jako pauzáky na sobě, kdy na jednom pauzáku máte 1NP, na druhém 2NP a na třetím chcete začít dělat 3NP. Toho docílíte tak, že vezmete nový pauzák (vytvoříte novou hladinu), odeberete zpod pauzáku s 2NP pauzák s 1NP aby zbytečně nemátl (skryjete hladinu 1NP).
Nyní vyberte obrys 2NP a pomocí menu Úpravy - Kopírovat s referenčním bodem, jej zkopírujte do schránky.
Na pauzák 2NP položíte čistý pauzák 3NP a začnete obkreslovat (Musíte si nastavit hladinu 3NP jako aktuální a vložit data ze schránky - opět skrze společný referenční bod objektu).
Když budete mít všechny hladiny viditelné (žluté žárovky), je to jakobyste měl všechny pauzáky na sobě. Když jednu z nich vypnete, je to jakobyste odebral jeden z pauzáků.
Poznámky
Jako referenční bod volte společný - stejný bod, nejlépe 0,0,0
Pro kopírování do hladiny lze použít příkaz COPYTO (viz Express Tools nebo KOPIEDOHLAD v novějších verzích AutoCADu)
Nepoužívejte pro kreslení hladinu 0, je to systémová hladina AutoCADu
Pro výkresy jednotlivých pater je lépe využívat Xrefy
Pokud máte zájem, až budu ve škole, tak Vám mohu vytvořit vzorový soubor a vyvěsit jej zde.PepaR2008-04-16 21:34:33
[QUOTE=Mantlík]zkuste si představit hladiny jako pauzáky položené na sobě.[/QUOTE]
Vidím, že pan Mantlík používá stejná přirovnání... ;)
[QUOTE=karel20]jen potřebuji abych to co mám v hladině o měl i v nově vytvořené hladině a nemusel to pracně překreslovat,ale nedaří se mi to překopírovat do nové haldiny,vždy se to naakopíruje na hladinu nula,to je celé rozumíme si? [/QUOTE]
Já rozumím, jde o to jestli i Vy
Proč se Vám to kopíruje pořád do hladiny 0, jsem popsal v minulém příspěvku.
Nejschůdnější řešení pro Váš požadavek:
1) nakreslit si to, co potřebujete, abyste měl ve více hladinách - pozor - kreslit v hladině 0 a všechno DLEHLAD
2) Soubor uložit
3) otevřít nový soubor
4) vytvořit hladinu 1
5) nastavit ji jako aktuální
6) vložit blok, vytvořený bodem 1-2, zaškrtnout "rozložit při vkládání"
7) vytvořit hladinu 2
8) aplikovat body 5-6, dokud nemáte potřebný počet hladin s kresbou
9) začít mazat NEPOTŘEBNÉ VĚCI V KONKRÉTNÍCH HLADINÁCH (ostatní zmrazit)
10) není-li mi postup jasný, něco si o tom přečíst
[QUOTE=PepaR][
Vidím, že pan Mantlík používá stejná přirovnání... ;) [/QUOTE]
Jo, to je tím, že si vždycky vzpomenu na barevné tisky - co barva, to jeden pauzák (a plochy barvené nitrobarvou, protože tuží by se to zkrabatělo a srazilo......)
A výsledkem z planografie byla "přesnost" soutisku v řádu třeba 0,5 cm (pro každou barvu samozřejmě na opačnou stranu) - a taky se podle toho stavělo
rozumím co jsou hladiny,nová hladina = nový průhledný papír na který musí začít znovu kreslit, já chcina ten nový papír nakteslit to samé co mám pod ním ( na původním papíru.Pokud to ale překopíruji tak se mi to vždy vloží zase do původní hladiny a né do nově vytvořené,i když jí mám jako aktuální
Aha, už chápu.
1) Máte několik možností. Použít zmiňovanéý příkaz COPYTO z Express Tools.
2) Použít další "pomocný" výkres, kde si patro dočasně zkopírujete, přiřazení hladin a zase zkopírujete (vždy skrze referenční bod 0,0,0) do původního výkresu.
3) Vyberete patro, zkopírujete, vložíte jako blok. Blok snadno rozpoznáte a editujete skrze Refedit, entitám pak přiřadíte správnou hladinu.
No nejjednodušší je myslim zkopírovat, co potřebujete mít dvakrát kousek vedle, označit, přes roletku s hladinami přiˇaadit hladinu, ve které to chcete mít a znovu vše přesunout na původní místo a je to.
No nejjednodušší je myslim zkopírovat, co potřebujete mít dvakrát kousek vedle, označit, přes roletku s hladinami přiřadit hladinu, ve které to chcete mít a znovu vše přesunout na původní místo a je to.
Nerad bych se Karla20 dotknul, ale já bych ho už netrápil a dal mu čas, aby si něco přečetl (pokud má zítra odevzdat úkol, na který měl třeba měsíc času, je mi ho líto)
Dokud nepochopí, že základní autocadovský příkaz _COPY (Kopie) zkopíruje entitu do stejné hladiny, nepřijme další rady, ať budou jakékoliv ...
Pokud má opravdu verzi 2000, myslím si, že kopírování s referenčním bodem neměla (možná to měla verze 2000i). S Refeditem to bude podobné ...
Radu JirkyH jsem taky zvažoval, ale je nezbytné si stanovit nějaký vztažný bod a ten držet
tak ukol určite nedělám,učím se použít novou hladinu v cadu .Jelikož v práci využíváme program floor plan 3D, který je snad i pro blbce,učím se doma v cadu,třeba pro jiné zaměstnání.Ve škole jsme se učili jen základy ,ale hladiny jsme nepoužívali, .Už jsem se to právě naučil sám,možná složitým způsobem,ale přeci, abych v nové hl. měl objektco v hladině nula.Označím objekt hl. 0 dám kopirovat vložím hned vedle původního objektu,změním mu vlastnosti na hladinu 2 a přesunu na stávající objekt,hotovo!O toto mi šlo celou dobu.
Tak to je dobře. Nechtěl jsem Vás podceňovat, ale z vlastní zkušenosti vím, že občas to do hlavy ne a ne vlézt a druhý den se člověk diví, že je to tak primitivní ....
Ale pokud to s academ myslíte aspoň trošku vážně, tak práce s hladinami je jedna z nejdůležitějších věcí, jinak se v tom nevyznáte ..
Tak neztraťte elán
len také malé všeobecné odporúčanie do budúcnosti ... ak môžte, v hladine 0 nekreslite
... a práve rozmýšľam nad dôvodom tohto odporúčania a nemôžem si spomenúť
[QUOTE=be_em]... a práve rozmýšľam nad dôvodom tohto odporúčania a nemôžem si spomenúť [/QUOTE]
Kdysi dávno jsem tento fakt vzal jako axiom a na oficiální důvody si už nevzpomínám. Ale prakticky:
- pouze do hladiny 0 připojuji reference (má to své výhody)
- vše, co se nakreslí, by mělo být snadno dohledatelné a názvy hladin mi jednoznačně říkají, co v ní mám hledat. Díky tomu se vyznám i v souborech s více, než 1000 hladin. Naprosto nesnáším čísované hladiny (pokud se nejedná o soubory IMIPu, kde je struktura hladin jednou provždy daná) a podobné názvy jako "X1234$567___8 9fň". Ty se aspoň po několikadenním hledání dají uspořádat a případně přejmenovat, ale hladina 0 se přejmenovat nedá a tak netuším, co ty čáry vlastně znamenají
Kdo někdy pátral, jestli ta čára v hladině 24 je starý polohopis, v hladině 25 nový stav, v hladině 5 nějaká síť - anebo naopak, anebo ještě jiná kombinace, anebo když každý kus čáry je v jiné hladině .... - když vše je plnou čarou ve stejné barvě, tak ví, o čem mluvím
Ale to už zase dělám moc chytrého, nejvyšší čas skončit
Hladina 0 je výborná na vytváranie (zadefinovanie) blokov, ak chceme aby potom bloky preberali vlastnosti hladín, v ktorých budú vkladané. (Vlastnosti definované ByLayer)
Ferdinand
22.04.2008, 09:56
Plný souhlas s Buba - až na to, že osobně dávám přednost vlastnostím ByBlock.
Ano, hladina 0 je na vytvareni bloku a to tak, ze vsechny prvky od kterych chci aby prebirali vlastnosti hladiny do ktere pak blok bude vlozen, davam ByBlock, zbytek ByLayer nebo "natvrdo" hodnotu napr. tl. cary, barvu apod.
Do hladiny 0 NEKRESLIM nic jineho protoze se hladiny 0 a Defpoints "nereferencuji". Zkuste ve vykrese A neco nakresli v hladine 0, pak ten vykres pripojit jako xref do vykresu B. Pote, ve vykrese B, prikazem Layerfreeze zmrazit nejaky objekt (hladinu) patrici vykresu A - a co se stalo?! Zmrazily ste si 0 ve vykrese B. A to nekdy nastve. Prestanou fungovat nektere veci v Layoutech (rozvrzenich), ...
Pravidlo zni:
- V techto hladinach kreslim pouze kdyz vim ceho chci docilit
- Hladinu 0 a Defpoints pokud mozno nemrazit a nevypinat!
zdravim
JASponza