Zobrazit plnou verzi příspěvku: Inventor - editor textur

roice
23.01.2013, 10:47
Ahoj, možná to je hodně lama dotaz, ale už si s tím hraju dost dlouho a bez jakéhokoli úspěchu.Jak postupuju:Prohlížeč vzhledů - Nový všeobecný vzhled - Lišta všeobecné. Barva je jasná ta se mění podle toho co člověk vybere. Ale když chci použít možnost pod tím (Editor textur) tak jediné co mi funguje je obrázek a u toho mohu změnit pouze velikost a otočení. Tedy mohu měnit všechny hodnoty, ale bez efektu na vzhled materiálu na modelu. U jiných možností než obrázek si mohu měnit co chci, ale na modelu je jen základní barva která se vybírá o úroveň výš.Myslel jsem že využiju textury třeba na přechody, nebo doplňkové modely s šachovnicí atd, ale nic. Jediné co se projeví na modelu je obrázek a to ještě musí padnout správně, respektive musí být připravený přesně podle potřeb modelu, protože s tím obrázkem nejde posouvat.Vím je to zamotané, ale pokusím se to vysvětlit na přiložených snímcích obrazovky. Na všech obrázcích bude kostička 1x1cm.Určitě to nějak jde, když už je tu takový luxusní editor materiálů, ale asi dělám někde chybu, ale nedokážu identifikovat kde.

horalek
23.01.2013, 21:53

při tvorbě vzhledu závisí na typu materiálu - Kov, všeobecný, Nátěr, .... podle toho máte k dipsozici různé způsoby definice vzhledu. Takto vytvářený vzhled je určen pro použití spíše "universálně".Pro přesné umístění textury na konkrétním dílu doporučuji spíše použití příkazu "obtisk", který umístí texturu na model v požadované poloze a velikosti. Pokud potřebujete hlavně vizualizaci, doporučuji použít 3D Studio, které je součástí Vámi používaného produktu Product Design Suite Premium. Je to špičkový produkt pro vizualizaci, naleznete tam mnoho funkcí nejen pro textury.

roice
31.01.2013, 13:12
Dobrý den,díky za nápad s obtiskem, ten mne nenapadl. Každopádně je velká škoda že Inventor disponuje poměrně solidním Materiál editorem, ale dané materiály neumí dál inteligentně používat.Ano 3DS Max používám na vizualizace, především tam kde je opravdu potřeba práce s texturami a vyžší animační nástrje, nebo modely s volnou transformací atd.... Každopádně pro strojařinu je mnohem výhodnější Inventor a patlat se kvůli tomu, že bych rád aby pohledy na výkresu vypadali reálněji, nebo naznačovali nějaké specifické vlastnosti. To se mi zrovna úplně nechce.Každopádně moc děkuji za navedení nějakým směrem. Počkám si ještě pár verzí a oni to dotáhnou. Když si vzpomenu jaký děs byl materiálový editor ve verzi 2010-2011 tak za dva tři roky to bude dokonalé :D.