Zobrazit plnou verzi příspěvku: Inventor import 3ds max

roice
09.12.2011, 10:34
Ahoj,řeším takovou prkotinu, běžně používám modely z Inventoru v 3D Studiu MAX. Inventor je geniálni na strojařinu a MAX je super na vizualizace. Ale te teď jsme narazil na protíž, obráceně to nějak nefunguje. Jsou věci které se v Inventoru dělají mizerně nebo jen na hranici bastlení různých komplikovaných postupů. Konkrétně třeba vrtule ventilátoru, nebo lodní šroub a takových věcí je víc. To ani nemluvím o organice. Jen pro příklad, lodní šroub, mi v maxu zabere i s otevřením maxe 10min a to se u toho budu flákat, samozřejmě dodržím určitou přesnost.Otázka je jasná, jak dostat modely (meshe, poly) z 3D Studia MAX do Inventoru, aniž by se nějak poškodili, deformovali, nebo rozmlátili na miliardu plošek, který nikdo nedá už dohromady.PS.: Někdo v Autodesku by si měl sednout, hluboce se zamyslet a vypotit software kterej se bude jmenovat Inventor Max Fusion a pak to zadat Inženýrům ať se snažej. 100% tenhle člověk bude do roka ve vedení Autodesku jako největší inovátor na poli 3D grafiky a Autodesk pak strčí do kapsy všechny 3D systémy planety.

Vladimír Michl
09.12.2011, 10:41
Vhodná cesta zpětného převodu je ACIS - viz:
http://www.cadforum.cz/cadforum/prevod-3d-modelu-z-3ds-max-do-inventoru-tip7679
 
Nicméně podrobnější povrchové modelování "inventorovým" způsobem nabízí Alias - součást Product Design Suite.

roice
09.12.2011, 11:22

Nechci být moc velký šťoura ale mám autodesk product design suite 2012 premium a Alias v ní není. Ano návod znám, bohužel jediný způsob který víceméně funguje je stl soubor a ten model rozbije na jednotlivé plošky a rotačních prvků nebo trochu nestandartních ploch, je to pak nepoužitelné. Škoda.Do Aliasu už asi nepůjdu, stačí mi učit se 3Ds Max, Inventor, Fusion, Publisher a Unity. Konkrétně u Unity by se Autodesk mohl mnohému přiučit, min. co se kompatibility a schopností načítat externí modely týká
roice2011-12-09 11:23:12

flesar
09.12.2011, 11:40
Alias je součástí Autodesk Product Design Suite 2012 Ultimate Edition. viz. http://www.cadstudio.cz/designsuite

roice
09.12.2011, 13:34
Ano to vím, jen jsem si možná hloupě rýpnul ;).Každopádně jediné co jsem prozatím našel je placené řešení od Sycode za nějakých 5500,-http://www.sycode.com/products/3ds_import_iv/index.htmJe zajímavé že pokud člověk něco takového chce, musí hledat u třetích firem. Je to jako kdyby chtěl člověk pro načtení exelovské tabulky do wordu, koupit převodní soft. I když v tomhle případě by spíš bylo lepší přirovnání, mezi wordem kterej umí normální text a wordem kterej umí tučnej text. Omlouvám se za to rejpání, ale vždycky mi podobný blbosti strašně rozčílí.

Vladimír Michl
09.12.2011, 13:48
Moc nerozumím v čem by vám mělo koupení importního doplňku Sycode pomoci. Formát 3DS je síťový (mesh) formát (navíc silně zastaralý), takže pro tento případ naprosto nic nepřinese.
 
Sám 3ds Max je založen hlavně na povrchových modelech (kde navíc většinou nejde moc o přesnost), takže potřeba přenosu modelů z 3ds Max do parametrických modelářů zase není tak moc častá. Každopádně ale existuje 4-5 kompatibilních datových formátů, které umožňují přenášet 3dsmax modely přímo do Inventoru.

roice
09.12.2011, 14:43
Zastaralý, ano, ale na 99% modelů víc než dostačující ;) A podívejte se do databází modelů. Většina je v 3ds, proč, protože je kompatibilní téměř se vším co používá xyz.Ano nejde tam o přesnost, ale i v MAXu lze modelovat přesně a to i na desetiny mm.Ano není častá, ale byla by vhodná, protože parametricky se těžko dohání rychlost volného modelování a naopak, vše má své.Tak si je vyzkoušejte a uvidíte jak dopadnete ;) Samozřejmě bych doporučoval zkoušet na něčem jiném než boxy a podobný vylomeniny.Ale víte co, nechte to plavat, jen jsem myslel jestli někdo už něco podobného neřešil a vypadá to že ne.

Panoch
09.12.2011, 15:01
Já si myslím že to nikdo ani "řešit" nemohl. Formát 3DS je určitě blbost, ale ono ani jiný formát podle mně nepomůže. Jaký nástroj by podle vás automaticky přemodeloval třeba typickou čajovou konvici z Maxe do objemových 3D těles?Prostě Max je na povrchy, AutoCAD a Inventor je na tělesa. Formátů podporuje všechny tyhle aplikace spoustu, v tom problém není, ale prostě princip je jiný. To není ničí vina, tak to prostě je.