Zobrazit plnou verzi příspěvku: Jak nakreslit konturu krepoveho papiru?

Flashmaster
07.10.2008, 20:58
Zdravim, nevite nekdo jak pomoci nejkeho Cadu (nejlepe inventoru) nakreslit plastickou struktura? Napriklad tvar krepoveho papiru, zdrsneneho povrchu apod.) Musi to byt plasticky povrch ne jen otisk obrazku.Diky za rady:)

be_em
07.10.2008, 21:06
ako to myslíte nakresliť štruktúru materiálu??? málokedy sa štruktúra materiálu modeluje, to už musí ísť o moc členité povrchy, vačšinou sa takéto povrchy "mapujú a renderujú", tak povediac blafujú ale výsledok je "reálny" ... upresnite otázku aký materiál chcete docieliť, akým spôsobom a v akom programe

... tak na začiatok stačí vari použiť "bump" mapu be_em2008-10-07 21:09:18

Mambo
07.10.2008, 21:14
V inventoru tezko, vyzkousel bych Rhino (mam dojem ze sem tam videl funkci ze z obr. to vytahlo vysky - musi byt cernobily), casto neco podobneho umi ruzne umelecke camy pouziva se to pri gravirovani.

Paolo
08.10.2008, 08:47
zkus render s použitím bump mapingu (v Inventoru)

Flashmaster
08.10.2008, 09:14
[QUOTE=Paolo]zkus render s použitím bump mapingu (v Inventoru)[/QUOTE]
 
Render je jenom textura ne? Jinak rhio se zkusim doptat, diky. Potrebuju to obrobit, takze to musi byt plasticke.

Paolo
08.10.2008, 12:12
nevím zdali dobře chápu dotaz, má-li to jen vypadat jako krep nebo jako něco plastického tak bump mapping je to pravé. Má-li to ovšem být přímo vymodelované tak se nechám podat.

http://content.answers.com/main/content/img/CDE/_BUMPMAP.GIFPaolo2008-10-08 12:13:05

be_em
08.10.2008, 17:55
render nie je žiadna textúra .... je to výpočtový mechanizmus, ktorý Vám vypočíta váš konečný výsledok na základe Vášho modelovania, osvetlenia, texturovania a animácie ... každý pracuje svojou metódou na určitom algoritme ... najznámejšie rendery sú mental ray, brazil, V-Ray, render man, advance render, fryrender, scanline, viac tu:
render

čo sa týka toho zdrsneného povrchu, mali by ste použiť BUMP mapu, t.j. hľadať niečo takéto:
be_em2008-10-08 17:56:34

Paolo
08.10.2008, 18:38
není to to samé co jsem napsal již předtím? jen v češtině, ehm ehm

be_em
08.10.2008, 19:26
ano, presne to samé čo ste napísal Vy a to isté čo som napísal na začiatku

... len som chcel objasniť čo to rendering je a mal som pocit že pýtajúci asi ani nevie čo je to bump mapa, tak som mu tu jednu vložil, aby vedel čo asi má hľadaťbe_em2008-10-08 19:27:01

Paolo
08.10.2008, 20:01
amen

Mrázek
09.10.2008, 08:40
A nešlo by "zdrsnění" dodělat až v rámci obrábění?

Mambo
13.10.2008, 21:43
http://www.rhino3d.cz/clanky/zasuvne-moduly/zsurf-tvorba-plastickych-reliefnich-ploch-z-obrazku.html

Vladimír Michl
13.10.2008, 22:21
Ano, to je nejlepší cesta. ZSurfem generované IGES soubory lze přímo použít i v Inventoru.