Zobrazit plnou verzi příspěvku: mapování materiálů
Rostislav Říha
22.07.2009, 09:22
Prosím, umí někdo poradit, jak u komplexních elementů (dveře, okna...) zajistit, aby se mi textury mapovaly, jak potřebuji? Když zvolím jakoukoli mapovací volb, tak jde aplikovat pouze na celé dveře...jediné, co mne napadá, je přepisovat každý prvek uživatelským blokem, ale to je strašný opruz... logické přece je, aby to nějak šlo ovládat přímo...jak?
Pavel Homan
22.07.2009, 10:21
U objektů dveří, oken apod. je možné řídit materiály pomocí samostatných stylů definice materiálů. Např. ve stylu dveří je možné nastavit styly definice materiálů pro komponenty rám, sklo, tabule, doraz, mřížky.
Rostislav Říha
22.07.2009, 13:00
[QUOTE=Pavel Homan]U objektů dveří, oken apod. je možné řídit materiály pomocí samostatných stylů definice materiálů...[/QUOTE]
asi jsem špatně formuloval dotaz - to, že mohu přiřadit různé materiály, vím ... ale nevím, jak nastavit jejich správné mapování - třeba když mám kostkované dveře a chci, aby kostky začínaly z pravého horního rohu...v autocadu se toto řeší příkaz _MaterialMap ... ten ale bere dveře jak jednu entitu.
Potřebuji umět příkaz _MaterialMap použít např. jen na dveřní křídlo.
Pokud by to nebyla zvrhlost, použil bych více bloků. Futra zvlášť a křídlo zvlášť.Jan Kosíkpro každou část dveří je možné použít jiný materiál, který se dá přece různě mapovat.
Rostislav Říha
23.07.2009, 09:52
to jsem psal v úvodním dotazu, jímž jsem tenhle thread zakládal - že mi to přijde jako zvrhlost:-) ... redefinovat u stylu dveří přes uživatelské bloky VŠECHNO jen proto, aby to šlo namapovat...považuju to za chybu v ACA...správně by to mělo být tak, že když příkaz _MaterialMap použiju na ACA entitu, tak se bude aplikovat na jednotlivé faces. Mělo by to být jako volba někde v editaci stylu, abych mu to mapování nastavil už pro ten styl...