Zobrazit plnou verzi příspěvku: Řezy v 3Ds Max

roice
21.11.2011, 09:11
Ahoj, existuje nějaký nástroj v 3Dds max který by umožňoval udělat průřez modelem. Nemyslím boolen, nebo proboolen, ale něco pouze pro pohled do vnitřku modelu. Boolen je použitelný pouze pro u jednoduchých modelů, ale ne u skupin atd... Navíc boolen je definitivní, nejde jej vypnout a koukat na scénu jako kdyby tam nebyl.Naprosto ideální by bylo kdyby existovalo něco jako odečítací model jako je v sestavách v Inventoru. Kde bych si mohl říct co se odečítat má a co ne atd...K čemu to potřebuji. Vytvářím scénu s domečkem a jeho vnitřním vybavením a potřebuji udělat pohledy do místností z vnějšku domu. Na scéně musí být jak exteriér domu tak i interiér.Předem moc děkuji za nápady.

Biolit
21.11.2011, 13:38
v nastaveni kamery je roletka "clipping planes", jde tam nastavit odkud a jak daleko ma kamera pocitat.

Biolit
21.11.2011, 13:39
a pozor na ty orezane casti. Obcas je potreba zabery doretusovat v postprodukci

roice
21.11.2011, 14:35
Že mně tohle nenapadlo, ale stejnak to budu muset dořešit jinak, takhle bych strávil spoustu času skládáním výstupů, protože to takhle řízne úplně všechno. Ale neva i tak moc díky za nápad, je to jedna cest kudy by to mohlo jít.

Biolit
21.11.2011, 14:56
tak je vice variant jak tohle udelat. Zalezi co konkretne potrebujes udelat. Treba jedna z moznosti je v nastaveni objektu zakazat, aby objekt byl viditelny pro kameru. Takto jsem treba delal pudorysy bytu, kde jsem toto nastaveni aplikoval na stropy. Vysledkem je potom, ze globalni osvetleni se ti pocita jakoby tam strop byl a kamera ten strop nevidi. Takze je krasne videt dovnitr a osvetleni je tam prirozene.Dalsi varianta dat na potrebne objekty dat modifikator Slice". Pak uz jenom otacet a pohybovat danou rovinou, aby ti to vyhovovalo. Tu se to ale co se svetel tyka chova jako bys ten objekt oriznul.A pak jsou jeste pripady, ze slozitost toho nastaveni je tak velka, ze se proste komponovani z vice zabery nevyhnes.

roice
22.11.2011, 08:25
Tak to je ono, vypnout pro kamery. Ano je to složitější, potřebuji udělat pohledy do rodinného domu s plným vybavením a osazeného technologiemi pro inteligentní dům, vytápěním, tepelná čerpadla, vrty, solární panely atd... Takže jednou domeček v kuse a pohled jen na kotelnu, jednou komplet bez zdiva atd... Takže pro budoucnost bude jednodušší všechny zdi, střechu atd rozřezat na segmenty a ty pro pohledy vypínat, bude to jednodušší i pro případné animace. Sice to mnohonásobně naroste co do velikosti a složitosti modelů, ale bude se to používat delší dobu, tedy doufám, tak bude rychlejší udělat pořádně modely, než pak pokaždé úpravě upravovat hromadu obrázků.Moc díky za nakopnutí správným směrem, s maxem jsem strašlivě dlouho nedělal a nějak jsem si odviknul na systém práce.

be_em
22.11.2011, 09:29
Dobrá rada je to vypínanie objektov pre pohľad kamery. Ešte jedna alternatíva je napr. nastaviť stenám (zanimovať) priesvitnosť, tzn. v určitom čase animácie stena úplne zmizne. Na to stačí v materiáli zanimovať jeden parameter transparency. Nevýhoda - nesmie sa to chovať ako "sklo" a lámať svetlo! Takže tieto parametre vypnúť.

roice
23.11.2011, 09:03
Moc díky za rady, nejspíš budu muset všechno zkombinovat, ale model už jsem na to připravil, celý včerejšek jsem trávil řezáním a opravami modelů co budou mizet, takže to teď půjde jak po drátkách. Ještě jednou moc díky za nápady.