Zobrazit plnou verzi příspěvku: Silniční zatížení třída A, B

Mantlík
11.06.2015, 16:11

Opět zdravím Byl mi investorem položen záludný dotaz, zda je možné určitou (mně zatím neznámou značku) trubku použít jako chráničku a byla přiložena jakási tabulka s její únosností podle typu zatížení.Pro silniční zatížení tam jsou (mj.) - silniční zatížení třídy "A" - silniční zatížení třídy "B" Pominu, že se mi chce odpovědět, že tahle změna je především záležitostí výrobce a zhotovitele ...Zajímalo by mne ale, co je to to "silniční zatížení třídy A nebo B". A dle této tabulky je "A" větší, než "B". Rozhodně to je něco jiného, než třídy dopravního zatížení (tj. S, I - VI, O, CH) anebo zatížení mříží a poklopů (tj. A - F). Můžete mi, prosím, někdo osvětlit, z čeho či z jakého předpisu to vychází? Děkuji 

vbehun
11.06.2015, 16:24
Takovéto třídy zatížení udává Kopos Kolín v katalogu chrániček - viz přiložený obrázek.---

Mantlík
11.06.2015, 16:57
Děkuji za odpověďale - a teď to prosím neberte osobně, Vy za to nemůžete - a) ČSN 73 6110 něco takového nezná b) Mezitím jsem se z některých odkazů dostal také právě k ČSN 73 6203. Jednak je to ale norma na zatížení mostů a jednak v její současné podobě - ČSN EN 1991-2 (Eurokód 1) - nic takého jsem tam ale také nenašel (pokud jsem to nepřehlédl jak vrata od stodoly)...Pominu, že to je norma mostařská a podle mne most a maloprofilová trubka jsou něco úplně jiného a že dle legislativy je maximální nápravový tlak hnací nápravy 115 kN (a návrhová náprava 100 kN)Až ve verzi z r. 1986 jsou tyto třídy uvedeny se SOUSTAVOU nápravových sil, z nichž některé mají uvedené hodnoty Takže pochybnosti o relevatnosti těchto termínů zůstávají ... 

vbehun
11.06.2015, 17:39
Ještě existuje (nebo existovala - nemám normy před sebou) termín "skupina pozemních komunikací A, B podle ČSN 73 6177";kde ovšem jde o dopravní zatížení.---Možná by měl investor upřesnit své požadavky v souladu s platnou legislativou. ---
vbehun2015-06-11 17:44:18

Mantlík
11.06.2015, 18:17

Máte pravdu - bylo to tam (ale už není) ...A ve smyslu ČSN 73 6177 se jednalo pouze o rozdělení komunikací na dvě skupiny pro účely dodržení povrchových vlastností (nikoliv zatížení) ...A TP122 už také neexistuje (a ani jsem ho nikdy nepoužil) Zřejmě tohle rozdělení pochází z nějaké normy z dávných dob (ale nepamatuji si, že by na něco takového za dobu své projekční činnosti narazil) a různí výrobci ho používají dosud bez ohledu, zda je to relevantní nebo ne ... A co se týče investora ...................... no commentV zásadě je podle mne prokázání potřebných vlastností výrobku a způsobu jeho správného uložení na jeho výrobci a záruku za hotové dílo nese zhotovitel. Kromě toho v dokumentaci pro výběr zhotovitele (což je většinou poslední stupeň dokumentace, který se zpracovává) se zpravidla ani konkrétní výrobky s přesným označením výrobce nesmí uvádět ... Takže odpověď bude mířit tímto směrem ... Díky za diskuzi