Zobrazit plnou verzi příspěvku: sklon pláně
Dobrý den,
možná že zde již podobná začátečnická otázka zazněla ale nenašel jsem ji. Zajímalo by mě jestli nějakým způsobem lze udělat sklon zemní pláně v jiném sklonu než sklon vozovky (předpokládám že ne) a z toho vyplývá že i hloubky příkopů navázané na výškovou úroveň pláně jsou v podstatě nepoužitelné ? Nebo mé úvahy jdou špatným směrem ? Díky za odpověď
Jirka
Radim Cech
16.03.2009, 12:46
Jde to, ale je to hodně složité na vysvětlení. Dokonce lze použít dva způsoby. Rád bych Vám pomohl, ale jsem teď dost zaneprázdněn. Možná se najde někdo jiný.
KMachálek
16.03.2009, 12:54
Zkoušel jste tip 5972?
martinfolber
16.03.2009, 13:14
Dobrý den,zaleží přesně, jak chcete aby klopení pláně probíhalo. Pokud budete mít všude vrtule, tak to jde jen velmi težko. Pokud budete mít třeba je jednostranný dostředný sklon. Lze to řešit.Martin Folber
Ano četl jsem ho, myslíte nastavit spodní sklon krajnice tak aby vycházela do bodu kam by měla vycházet hrana zamýšlené pláně a tu potom dokreslit ručně ? Chápu to správně ?
[QUOTE=martinfolber] Dobrý den,zaleží přesně, jak chcete aby klopení pláně probíhalo. Pokud budete mít všude vrtule, tak to jde jen velmi težko. Pokud budete mít třeba je jednostranný dostředný sklon. Lze to řešit.Martin Folber
[/QUOTE] Mám pláň střechovitý sklon 3% v oblouku jednostranný 3% vozovka dtto 2,5 %
martinfolber
16.03.2009, 14:01
Udělat na krytu 2.5% a na pláni 3.0% v přímé není problém. Téměř nemožné je udělat silničářský čistý přechod -3% na 3%. Na těch 20metrech je problém. V oblouku s klopením 3% už to bude zase OK.
Civil nemá tento problém uspokojivo vyriešený. Existujú fajnšmekri, ktorí nachádzajú náhradné riešenia s pomocou odsadených povrchov a pod. Podľa info od supportu civil nemá šablónu použitelnú pre tento účel. U nás to riešime tak, že použijeme v priamych úsekoch bez rozšírenia podzostavu Lichobežník a zvyšok dokreslíme. Priznávam že použitelnosť je nízka. Pre dlhšie úseky v extraviláne preto doporučujem radšej použiť Roadpac.
Mňa by zaujímalo, koľko krajín používa tento systém klopenia pláne. Údajne je to špecialita CZ/SK a ešte jednej krajiny. Všade vo svete údajne klopia pláň súhlasne s povrchom vozovky. Vie o tom niekto viac?
No pomohlo by i toto, řezů mám docela hodně. Nastínil byste prosím řešení ? Děkuji velice
martinfolber
16.03.2009, 14:15
Tento způsob klopení se používá hlavně u nás CZ/SK. Nejde o nic jiného než od odvodnění pláně a tloušťku konstrukce. Pokud je konstrukce dostatečně silná, není třeba zase tolik řesit to klopení. Jinak na převod klopení krytu včetně klopení pláně existuje převodník RoadPAC > Civil 3D.
Vytvorte si samostatné regióny v priamych a v oblúkoch, a vytvorte si šablóny pre tieto prípady. Pokiaľ máte viac oblúkov s rôznym klopením, potrebujete viac šablón. Jednotlivým regiónom potom priradíte príslušnú šablónu typického rezu. Ako bolo povedané, problém je v prechodových oblastaiach. Pre tvorbu jazdného pruhu použite podzostavu lichobežník, ktorou si zadáte rozdielny sklon pri hornom a spodnom okraji. Alebo si tie tri percentá nakopírujete ručne. Ďalšie možnosti sú dosť prácne. Záleží od rozsahu projektu a ochote venovať tomu čas.
[QUOTE=martinfolber] Tento způsob klopení se používá hlavně u nás CZ/SK. Nejde o nic jiného než od odvodnění pláně a tloušťku konstrukce. Pokud je konstrukce dostatečně silná, není třeba zase tolik řesit to klopení. Jinak na převod klopení krytu včetně klopení pláně existuje převodník RoadPAC > Civil 3D.
[/QUOTE] Takže řešení v civilu alespoň částečné možné není ?
martinfolber
16.03.2009, 14:30
Přesně, jak píše kolega cestár, to je jeden z možných a reálných způsobů. Zkusím na to připravit podrobný postup, ale bude ve VIP tipech.
martinfolber
16.03.2009, 20:04
Ještě dodám, že vedle RoadPACu existuje Civil 3D plugin Section 3D, který klopení pláně zvládne také. Je to poměrně zajímavá alternativa.
Radim Cech
19.04.2009, 10:43
Po školení na K-DATA a po semináři na Autodesku a TECH DATA se objevuje jedno zajímavé řešení, které využívá tzv. sirky - to jsou ty modré čáry a žluté kolečka z Palety CIVILu. S kolegou tomu říkáme "hůlky". Je potřeba využít možnosti zadávání parametru klopení vozovky a krajnice rozdílně, využít vnější a vnitřní pruhy a umět to nakódovat. Vypadá to složitě, ale je to docela elegantní řešení, které přináší mnohem kvalitnější výsledky v příčných řezech.
martinfolber
19.04.2009, 12:10
Nechceme hanět konkurenci, ale postup uvedený zde vysvětluje danou problematiku podrobněji a s lepším konečným výsledkem. Obecně platí, že metoda "modrých sirek" nebo "modrých hůlek" je určitě vhodnější než použití podsestav jízdních pruhů.
Radim Cech
19.04.2009, 12:28
Informace byla o směřování na jiný způsob tvorby řezů, ne na směřování ke konkurenci!
Pro nás uživatele je hodně kontraproduktivní, že na tak "malém rybníku"
jako je český trh, se ještě řeší problém informací ve směru ke konkurenci, zda by je měl či neměl vědět.
Ale jsme v kapitalismu, takže bohužel. Aspoň dík za "komunistickou" konferenci, kde je vše zadarmo!!!
Souhlasím s panem Cechem. Navíc připojuji názor, že to co všichni zástupci Autodesku prodávali pod pojmem "silničářský program C3D" před čtyřmi lety, za to by se měli stydět... A nyní poskytovat zadarmo, tipy co fungují.
Radim Cech
19.04.2009, 20:57
Aniž bych se chtěl zastávat prodejců, jim celkem nic jiného nezbývá. Prodejci aut taky musí prodávat od značky všechny modely, i když nemusí být přesvědčení, že jsou všechny prodejné. A důležité je, že nezůstalo jen u reklam a skutečně se to pohlo směrem k použití, byť pořád s nějakými mouchami.