Zobrazit plnou verzi příspěvku: Viewport_polygonal

xveith
25.11.2008, 09:07
Zdravimchci rozdělit obrazovku v modelovém prostoru, resp. si chci udělat někde v rohu další viewport, ale nabídka mi povolí rozdělení okna jen na 2,3,4...vždy symetricky.v nabídce je i položka polygonal viewport, to je asi to co bych potřeboval, ale neni aktivní.

Mantlík
25.11.2008, 09:15
Sice mne to nikdy nenapadlo zkoušet, ale podle mne polygonální výřez funguje jen ve výkresovém prostoru ...

Jozef Lovás
25.11.2008, 11:18
V modelovom priestore to pôjde iba symetricky. Ale každý vytvorený viewport je možné ďalej rozdeľovať prípadne spájať (symetricky). Môžete si napríklad rozdeliť obrazovku na 3 výrezy vertikálne, ľavý rozdeliť na 2 horizontálne a pravé dva spojiť do jedného.

Buba
25.11.2008, 11:26
View porty v modelovom priestore sa používajú kvôli lepšej orientácii v celom výkrese. Pre vizáž tlače sa využívajú Layouty, v preklade výkresový priestor.
Ak chcete zobraziť len určitú časť v modelovom priestore a ostatnú skryť, tak si môžte vytvoriť prekrývacie plochy, ale radšej na jednej špeciálnej hladine. Je to ale nekorektné, ak s výkresom bude pracovať ešte niekto po Vás, lebo sa potom môže stať, že Vás bude škaredo ohovárať. :)

xveith
25.11.2008, 12:28
jj, to je mi všechno jasný,já mam několik částí ve výkresu, které spolu komunikují, ale jsou od sebe dost vzdálené. Nebo třeba potřebuji zobrazit v modelu jen pásek legendy, a rozdělit si kvůli tomu celý modelový prostor na dvě poloviny mi přijde zbytečné. Ale asi to logiku má.

Buba
25.11.2008, 12:59
Tak robte cez rozvrženie so zamknutými výrezmi.

xveith
26.11.2008, 19:36
jj, to mě taky napadlo. Ze zásady jsem se vždycky snažil vyvarovat kreslit přes výkres. prostor, ale asi je to jediná možnost. Za ten zámek díky.