Zobrazit plnou verzi příspěvku: Viewport_polygonal
Zdravimchci rozdělit obrazovku v modelovém prostoru, resp. si chci udělat někde v rohu další viewport, ale nabídka mi povolí rozdělení okna jen na 2,3,4...vždy symetricky.v nabídce je i položka polygonal viewport, to je asi to co bych potřeboval, ale neni aktivní.
Sice mne to nikdy nenapadlo zkoušet, ale podle mne polygonální výřez funguje jen ve výkresovém prostoru ...
Jozef Lovás
25.11.2008, 11:18
V modelovom priestore to pôjde iba symetricky. Ale každý vytvorený viewport je možné ďalej rozdeľovať prípadne spájať (symetricky). Môžete si napríklad rozdeliť obrazovku na 3 výrezy vertikálne, ľavý rozdeliť na 2 horizontálne a pravé dva spojiť do jedného.
View porty v modelovom priestore sa používajú kvôli lepšej orientácii v celom výkrese. Pre vizáž tlače sa využívajú Layouty, v preklade výkresový priestor.
Ak chcete zobraziť len určitú časť v modelovom priestore a ostatnú skryť, tak si môžte vytvoriť prekrývacie plochy, ale radšej na jednej špeciálnej hladine. Je to ale nekorektné, ak s výkresom bude pracovať ešte niekto po Vás, lebo sa potom môže stať, že Vás bude škaredo ohovárať. :)
jj, to je mi všechno jasný,já mam několik částí ve výkresu, které spolu komunikují, ale jsou od sebe dost vzdálené. Nebo třeba potřebuji zobrazit v modelu jen pásek legendy, a rozdělit si kvůli tomu celý modelový prostor na dvě poloviny mi přijde zbytečné. Ale asi to logiku má.
Tak robte cez rozvrženie so zamknutými výrezmi.
jj, to mě taky napadlo. Ze zásady jsem se vždycky snažil vyvarovat kreslit přes výkres. prostor, ale asi je to jediná možnost. Za ten zámek díky.