Zobrazit plnou verzi příspěvku: Výška navržené nivelety v pracovních řezech.

Stageko
30.06.2020, 10:41
Dobrý den, nemohu dohledat, kde v civilu 3D zobrazím v pracovních řezech výšky navržené nivelety.  Děkuji

martinfolber
30.06.2020, 10:47
Dobrý den,záleží co používáte za šablonu a jaký VPR a podsestavy. Obecně se jedná o kód VrcholKryt v sadě stylu kódů.

Stageko
30.06.2020, 11:16
Šablonu jsem právěže nepoužil. Chci to zobrazit v pracovních řezech, kde mám vygenerován jen původní terén a dále mám v řezech znázorněn stylem značky "Zobrazení NL v příčném řezu" pouze bod ukazující polohu nivelety. K tomuto bodu bych pak rád zobrazil i jeho kótu. Ve stylu značky jsem našel i kód "ZnVrcholKryt", ale po jeho zvolení se mi nic v řezu nezobrazí.Přikládám obrázek vygenerovaného řezu.

Stageko
30.06.2020, 13:11
Zjednodušeně řečeno, je možné nějak zobrazit kótu nivelety v pracovních řezech, které nejsou generovány spolu s použitou šablonou řezu?Děkuji

martinfolber
30.06.2020, 23:46
Dobrý večer, standardně lze zobrazit místo průchodu nivelety značkou ale bez kóty. Lze to ale obejít vytvořením dynamické návrhové linie z trasy a nivelety a tu potom promítnout do řezů s jakýmkoli popiskem.

Stageko
01.07.2020, 10:19
Děkuji za odpověď. Mohl bych Vás ještě poprosit o nějaký podrobnější popis postupu? Děkuji

martinfolber
01.07.2020, 21:18
Dobrý večer,zkusíme napsat krátký návod  na blog...civil3D.cz

martinfolber
01.07.2020, 21:57
Ještě bych se zeptal, proč se tak bráníte tomu VPR a koridoru? Přece vložit označený bod na osu šablony a udělat z ní jednobodový koridor není nic obtížného.

Stageko
02.07.2020, 10:28
Dobrý den,děkuji, to by mi pomohlo.Bráním se tomu proto, protože většinou řeším návrh rekonstrukce komunikace v intravilánů, kde je proměnlivá šířka komunikace, přidružený dopravní prostor (chodníky, cyklostezka, zeleň atp) se pak také různí. Je pro mě jednodušší si pro dané úseky vytvořit "na míru" sestavené bloky a ty pak vkládat přes vlastnosti skupiny příčných řezů do řezů. Je to spíš o mém zvyku to dělat takto, je možné, že je to zbytečně složité.Děkuji

Mantlík
02.07.2020, 12:16
Dobrý denTaky většinou děláme v intravilánu. Podle mně je výhodnější si udělat několik VPR a třeba je i po délce koridoru vhodně střídat. Názorně to ukáže víc, než jen jeden bod na ose - a to i za tu cenu, že některý řez bude třeba ručně upravit.Pokud je tam cyklostezka nebo chodník (nebo oba) se zelení, tak stejně většinou budete mít chodník a cyklostezku stále stejně široké a měnit se bude jen zeleň ...Třeba na jedné akci jsme podle plotu udělali Nlinii (výškově podle výšek vstupů a vjezdů, na ni "chytili" vnější hranu chodníku a zeleň udělali "sirkou" se zacílením na obrubník(asi to neříkám úplně přesně terminologicky,  mj. to byla rada p. Folbra)PS. Na Civil3Dblogu měl p. Folbr návod "Dědinou jedním vrzem". Zatím jsem vždycky použil jiné řešení (asi i proto, že nebyl čas to podrobně vyzkoušet)

johny
02.07.2020, 15:39
[QUOTE=Mantlík]...PS. Na Civil3Dblogu měl p. Folbr návod "Dědinou jedním vrzem". Zatím jsem vždycky použil jiné řešení (asi i proto, že nebyl čas to podrobně vyzkoušet)[/QUOTE]
Každý postup má své výhody a nevýhody. Používám toto podmíněné cílování poměrně hodně. Je samozřejmě super, že pomocí hladin celkem snadno dosáhnete velké variability příčných profilů...Na druhou stranu má C3D velmi slabý systém zpětné kontroly - Otázka "Proč to *** zase nefunguje" je na denním pořádku. Často hledáte chybu déle, než to vytváříte. Jistě, se zkušenostmi klesá četnost chyb, ale stejně. Opravit něco, zvláště s časovým odstupem, je obtížné, často je rychlejší to prostě udělat celé znovu - a můžete popisovat a poznámkovat jak moc chcete. A to cílování samotné - ADSK už leta slibuje, že s tím něco udělají, že to celé předělají... a můžete si na jejich IdeaForu dávat liků kolik chcete.