Zobrazit plnou verzi příspěvku: zrcadlo ve VIZ-Renderu

michal82
12.02.2008, 11:24
Dobrý den, poradil by mi někdo jak udělat zrcadlo ve VIZ-Renderu ? Domníval jsem se, že stačí u materiálu nastavit jeho shininess (lesk) na max. hodnotu a transparency (průhlednost) na minimum a materiál tak bude neprůhledný a bude se v něm vše odrážet, ovšem výsledek je bez odrazu. Kde dělám chybu?
děkuji.
 
 
 
 
 
 

be_em
12.02.2008, 21:41
... tak teda takto to vôbec neurobíte. Odpoviem, ako by to šlo v MAX-ovi. Predpokladám defaultný render, tzn. Scanline, v MentalRay je to trošku iné.

Takže:
Čo sa týka lesku (spekular) to ste šli na to dobre, túto hodnuto treba zvýšiť. Naopak, zrkadlo nie je priesvitné, tzn. opacity musí ostať na 100%. Opacity znížte ak chcete vytvoriť sklo, vodu, priesvitné plasty, atď. Takže zrkadlo bude mať vysoký lesk, žiadnu priesvitnosť. No a to najdôležitejšie - v zložke Maps musíte pre sloty Reflection(Odrazivosť) a Refraction (priesvitnosť) priradiť mapu - najjednoduchšie bude dať tam rovno Raytrace. Ale pozor, v Raytrace zložke zaškrtnúť tiež voľbu Reflection a Refraction podľa toho čo vytvárate. Samozrejme že objekt môže byť zároveň aj lesklý a aj priesvitný, napr. voda, diamant čiže môžte mapu Raytrace pridať aj do obidvoch zložiek. Troška zložité ale treba skúšať pokus/omyl.

Ak by to nešlo, návodov na nete je kopec alebo môžte použiť už vytvorené materiály, ktoré sú štandartne v programe a je tam aj sklo, zrkadlo - Architektural materials.

Vysvetlil som ako najjednoduchšie vytvoriť zrkadlo, čo na bežné účely postačuje. Vytvoriť zrkadlo s caustikou, odrazom svetla a tieňov je už iná kapitola ...

michal82
13.02.2008, 17:57
děkuji, pokusím se!