Kótování v rovině
Vytištěno z: CAD Fórum
Kategorie: Autodesk - stavebnictví, strojírenství, CAD/GIS
Název fóra: Inventor
Popis fóra: Otázky k programům Autodesk Inventor, Inventor Professional a Inventor LT, Product Design Collection a Suite, Factory Design Suite; a digitální prototypy
URL: https://www.cadforum.cz/forum/forum_posts.asp?TID=34660
Datum vytištění: 08.lis.2025 v 13:40
Téma: Kótování v rovině
Odeslal: lukasek
Předmět: Kótování v rovině
Datum odeslání: 21.říj.2023 v 21:03
Dobrý den, mám problém s kótováním sestavy ve výkrese. Hodnoty kót odpovídají "skutečným" vzdálenostem a ne vzdálenostem v rovině, ve které se kótuje.
Pro lepší pochopení přikládám příklad s obrázky: 1) Vzdálenost plechu od profilu je 140 mm:

2) Vzdálenost jejich hran je 143,16 mm:

3) A tuto hodnotu (143,2 mm) mám na výkrese.

Problém může souviset s tím, že je tato sestava při vkládání výchozího pohledu natočená, takže ji musím "srovnat". Pro vložení pohledu zvolím: uživatelskou orientaci pohledu - vyberu kolmý pohled na plochu a vloží se mi pohled, jak si představuji. Kótování ale probíhá jak popisuji. Nevíte, co mám upravit? Výchozí pohled v modelu je "kolmý". Zkusil jsem "resetovat přední" pohled, potom model se při kolmém pohledu na sestavu natočí tak, jak se vkládá do výkresu. (Mj. Kót je na svařenci mnoho, přepisování hodnot není cesta.)
|
Odpovědi:
Odeslal: lukasek
Datum odeslání: 21.říj.2023 v 21:29
Už to vidím. Neměl jsem hledat chybu v nastavení modelu... Ve výkresu lze u každého pohledu zvolit "typ obecné kóty": promítnuté x skutečné. Po téměř 20 letech s inventorem jsem o této možnosti nevěděl. Omlouvám se za zbytečné téma a přeji hezký večer.
|
|