|
|
|
Při přípravě osvětlení a záběru 3D scény je obvykle potřeba provádět řadu testovacích renderingů. U nich zpravidla nezáleží na kvalitě, ale je potřeba hlavně co nejvyšší rychlost zpracování při zachování hrubého přehledu o poměrech osvětlení a záběru kamery. Zde je několik tipů ke zrychlení těchto rendering procesů. Platí i pro 3ds Max, ale i pro další rendering nástroje.
Jak urychlit testovací render?
- Největší vliv na dobu zpracování má nastavení velikosti výsledného obrázku. Pro přehled o nastavení scény a jejích světelných podmínkách obvykle postačí rozměr pouhých cca 150 pixelů.
- Pokuste se omezit počet polygonů v jednotlivých objektech scény - použijte např. optimalizační modifikátor.
- Snižte nastavení kvality stínů.
- Omezte počet světel - větší množství světel významně zpomalí výpočet renderingu
- Snižte nastavení "počet fotonů" a "počet vzorků" (photons, samples) ve vašem rendering enginu - platí pro MentalRay, Vray, Brazil RS, FinalRender, atd.
|
|
|