Pomocí funkce _RMAT (Zobrazit/Render/Materiály) si ze stávající knihovny načtěte do vaší scény nějaký podobný materiál (je snazší upravovat existující materiál). Klepněte na něj v seznamu matariálů a zvolte funkci Upravit. Zde můžete podrobně upravit barevné, světelné a texturové parametry materiálu.
Například častý požadavek - texturu, změníte pomocí změny atributu Barva/Vzor, volbou Nastavit bitmapu, když zadáte nebo Najdete patřičnou bitmapu na disku. Bitmapa může být ve formátu GIF, JPG, TIF, PNG, BMP, TGA nebo PCX. Pomocí volby Míchání bitmapy ovlivníte "intenzitu" promítnuté textury.
Nový materiál pojmenujte vlastním jménem a přiřaďte jej požadovaným objektům. V případě bitmap nezapomeňte funkcí NASTAVUV nastavit způsob, měřítko a skladbu mapování textury na váš 3D objekt.
Pomohl vám tento tip? Provoz služby CADForum.cz podpoříte i nákupem produktů Autodesk u provozovatele tohoto serveru a Platinum partnera Autodesku, firmy Arkance Systems. Můžete si také přidat odkaz na vaše stránky:
Tipy a triky prosím využívejte na vlastní zodpovědnost. Provozovatel (Arkance Systems CZ s.r.o.) nenese odpovědnost za případné potíže vzniklé v souvislosti s použitím kteréhokoliv z uvedených tipů. Pro plné zvládnutí dané aplikace doporučujeme absolvování některého z nabízených CAD školení. Další publikování obsahu je dovoleno jen se souhlasem autora.