Radim Cech
18.01.2008, 14:58
Měl jsem možnost si vyzkoušet český CIVIL 2008, neboť jsem se ho u sebe zatím neodhodlal nainstalovat, a narazili jsme na dost zásadní problém, s kterým si nikdo nevěděl rady.
Poskládám příčný řez koridoru z prvku jízdní pás, který se správně rozšiřuje a klopí. Přimhuřuji obě oči, že spád pláně není 3%, jak vyžaduje ČSN, ale jen 2.5%, jako spád jízdního pásu.
Připojím k němu prvek krajnice, který má spád 8% a spád pláně 2.5% (opět přimhouřím oči), mohl bych dát 3%, ale měl bych na pláni lom.
Na konec prvku připojím příkopu, aby se v zářezu dělala aspoň 200 mm a nechám generovat koridor a řezy.
Jenže v oblouku, kde dochází k překlápění vozovky z původního spádu -2.5% na +6.0%, se překlopí pláň jen jízdního pruhu a ne pláň navazující krajnice. Ta zůstává stále -2.5% jako v přímé.
Udělal jsem něco špatně? Sedělo nás 6 projektantů s různou znalostí CIVILu a nikdo si s tím neuměl poradit.
Takže pokud bych s tím nic neudělal, jednak je taková pláň neproveditelná. Ukažte mi dodavatele, která pláň komunikace udělá ve spádu o třeba 3% a pod krajnící to udělá v opačném spádu. Pří šířce třeba 2,0 m na to nemají ani techniku.
Ale hlavně bod, od kterého se začíná počítat příkopa, je výrazně níž od nivelety komunikace, než když překlopím pláň pod krajnicí ve stejném spádu, jako pláň pod jízdním pruhem.
A tady už končí sranda, protože jednak mám větší výkopy v zářezu ( jsem na straně bezpečnosti, takže investor by asi nenadával ), ale mám i větší zábory. A to už je problém zásadní, protože se musí vykupovat pozemky zbytečně a někdy je problém se vůbec na výkupech dohodnout.
Takže má to někdo vyřešeno? Zabýval se tím někdo? A pokud ano, tak jak to obešel?
Díky všem za jakýkoliv tip.
Poskládám příčný řez koridoru z prvku jízdní pás, který se správně rozšiřuje a klopí. Přimhuřuji obě oči, že spád pláně není 3%, jak vyžaduje ČSN, ale jen 2.5%, jako spád jízdního pásu.
Připojím k němu prvek krajnice, který má spád 8% a spád pláně 2.5% (opět přimhouřím oči), mohl bych dát 3%, ale měl bych na pláni lom.
Na konec prvku připojím příkopu, aby se v zářezu dělala aspoň 200 mm a nechám generovat koridor a řezy.
Jenže v oblouku, kde dochází k překlápění vozovky z původního spádu -2.5% na +6.0%, se překlopí pláň jen jízdního pruhu a ne pláň navazující krajnice. Ta zůstává stále -2.5% jako v přímé.
Udělal jsem něco špatně? Sedělo nás 6 projektantů s různou znalostí CIVILu a nikdo si s tím neuměl poradit.
Takže pokud bych s tím nic neudělal, jednak je taková pláň neproveditelná. Ukažte mi dodavatele, která pláň komunikace udělá ve spádu o třeba 3% a pod krajnící to udělá v opačném spádu. Pří šířce třeba 2,0 m na to nemají ani techniku.
Ale hlavně bod, od kterého se začíná počítat příkopa, je výrazně níž od nivelety komunikace, než když překlopím pláň pod krajnicí ve stejném spádu, jako pláň pod jízdním pruhem.
A tady už končí sranda, protože jednak mám větší výkopy v zářezu ( jsem na straně bezpečnosti, takže investor by asi nenadával ), ale mám i větší zábory. A to už je problém zásadní, protože se musí vykupovat pozemky zbytečně a někdy je problém se vůbec na výkupech dohodnout.
Takže má to někdo vyřešeno? Zabýval se tím někdo? A pokud ano, tak jak to obešel?
Díky všem za jakýkoliv tip.