CAD tip # 13072:
Otázka
V panelu Enscape Assets Library > Custom Assets si tlačítkem "+" můžete nahrát vlastní objekty jednotlivě nebo hromadně (dávkově). Enscape akceptuje 3D modely v CAD formátech glTF (.gltf), OBJ (*.obj) nebo FBX (*.fbx), a to včetně texturovaných modelů. Je doporučeno používat low-polygon verze modelů, bez nadměrné složitosti (objemu), která by následně zpomalovala rendering 3D scén s těmito stafážními objekty. Maximum je 20 tis. polygonů na jeden model.
Při importu určíte název objektu, měřítko, směr os XYZ, soubory materiálů a případný náhradní objekt.
Enscape podporuje též možnost umístění zdrojů zvuku, které mohou doplňovat zvuk do živých procházek, exportovaných scén a videí. Můžete použít zvukové soubor .wav, .mp3, .ogg, .flac, aiff, .au nebo .raw. Ty se budou ve smyčce přehrávat nepřetržitě za chodu aplikace Enscape (pokud máte povolen zvuk). Délka ani velikost těchto souborů není omezena. Zvuk bude tím tišší, čím dále budete od zdroje, ale nebude ovlivněn geometrií scény. Simulace zvuku v Enscape je poměrně náročná na procesor, takže pokud je váš projekt příliš velký nebo detailní, může to vést až k pádu aplikace - proto doporučujeme nepoužívat příliš mnoho zdrojů zvuku najednou.