3ds Max 2016 (a částečně i 2015) podporují kromě nástroje iRay i možnost GPU-renderingu scén s využítím jádra Mental Ray. S akcelerací GPU lze dosáhnout cca 1.3-2x rychlejší výpočet scény.
Pro 3ds Max 2016 (mr 3.13) stačí zvolit v dialogu "Render Elements" volbu "mr Ambient Occlusion", která využívá výpočty akcelerované na GPU (grafické kartě nVidia).
Přečtěte si omezení, které tento režim přináší - např. nepodporuje čočky lámající světlo, pohybové rozmazání, částicové mapy.
Pro verzi 3ds Max 2015 (mr 3.12) je nastavení složitější, protože režim s podporou GPU ze byl nabízen pouze v experimentální podobě. Režim Global Illumination s podporou GPU lze povolit v možnostech scény nebo na příkazovém řádku samostatného Mental Ray. Pro jednodušší nastavení může posloužit tento .MS script.
Pomohl vám tento tip? Provoz služby CADForum.cz podpoříte i nákupem produktů Autodesk u provozovatele tohoto serveru a Platinum partnera Autodesku, firmy Arkance Systems. Můžete si také přidat odkaz na vaše stránky:
Tipy a triky prosím využívejte na vlastní zodpovědnost. Provozovatel (Arkance Systems CZ s.r.o.) nenese odpovědnost za případné potíže vzniklé v souvislosti s použitím kteréhokoliv z uvedených tipů. Pro plné zvládnutí dané aplikace doporučujeme absolvování některého z nabízených CAD školení. Další publikování obsahu je dovoleno jen se souhlasem autora.