Již 10.000+ CAD tipů.
Přes 118.500 registrovaných u nás, celkem 1.094.000 registrovaných (CZ+EN), přes 53.000 CAD/BIM bloků.
Vyzkoušejte nový přesný Inženýrský kalkulátor.
Kompletní příkazy AutoCADu a proměnné AutoCADu 2026.
CAD tip # 8101:
Otázka
A
Materiály, resp. procedurální textury typu Substance uvedené v Autodesk 3ds Max 2012 a Autodesk Maya 2012 představují snadný způsob aplikování fotorealistických materiálů na 3D objekty scény. Můžete je ale využít i jako "nekonečný" zdroj standardních fotorealistických textur (rastrových obrázků) objektů reálného světa.
Můžete vybírat z cca 80 standardně dodávaných procedurálních materiálů (soubory .SBSAR) nebo si můžete pomocí editoru vytvářet vlastní. U každého materiálu máte k dispozici řadu parametrů ovlivňujících jeho vzhled (barva, stáří, velikost, struktura...). Procedurální materiály můžete následně konvertovat do standardních "bezešvých" bitmapových obrázků (Bake to texture) a vytvářet tak tisíce různých textur. Je podporován export do všech rastrových formátů (JPG, TIF, PNG, TGA...).
Použití materiálů "Substance" popisuje toto Autodesk video:
platí pro: 3ds Max 2012 · Maya 2012 ·