Děkujeme za účast na konferenci CADfórum 2025 - podívejte se na reportáž
Přes 120.500 registrovaných u nás, celkem 1.108.000 registrovaných (CZ+EN).
Tipy pro AutoCAD 2026, pro Inventor 2026 a pro Revit 2026.
Vyzkoušejte nový přesný Kalkulátor,
vylepšený Převodník jednotek a
proměnné prostředí AutoCADu.
CAD tip # 8101:
Otázka
A
Materiály, resp. procedurální textury typu Substance uvedené v Autodesk 3ds Max 2012 a Autodesk Maya 2012 představují snadný způsob aplikování fotorealistických materiálů na 3D objekty scény. Můžete je ale využít i jako "nekonečný" zdroj standardních fotorealistických textur (rastrových obrázků) objektů reálného světa.
Můžete vybírat z cca 80 standardně dodávaných procedurálních materiálů (soubory .SBSAR) nebo si můžete pomocí editoru vytvářet vlastní. U každého materiálu máte k dispozici řadu parametrů ovlivňujících jeho vzhled (barva, stáří, velikost, struktura...). Procedurální materiály můžete následně konvertovat do standardních "bezešvých" bitmapových obrázků (Bake to texture) a vytvářet tak tisíce různých textur. Je podporován export do všech rastrových formátů (JPG, TIF, PNG, TGA...).
Použití materiálů "Substance" popisuje toto Autodesk video:
tento tip od ARKANCE platí pro: 3ds Max 2012 · Maya 2012 ·
![Diskuzní fórum a databáze tipů a utilit pro AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion a další produkty Autodesk
- od firmy ARKANCE [www.cadforum.cz] Diskuzní fórum a databáze tipů a utilit pro AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion a další produkty Autodesk
- od firmy ARKANCE [www.cadforum.cz]](../common/arkance_186.png)

also in ENGLISH
3ds Max
Maya