Materiály, resp. procedurální textury typu Substance uvedené v Autodesk 3ds Max 2012 a Autodesk Maya 2012 představují snadný způsob aplikování fotorealistických materiálů na 3D objekty scény. Můžete je ale využít i jako "nekonečný" zdroj standardních fotorealistických textur (rastrových obrázků) objektů reálného světa.
Můžete vybírat z cca 80 standardně dodávaných procedurálních materiálů (soubory .SBSAR) nebo si můžete pomocí editoru vytvářet vlastní. U každého materiálu máte k dispozici řadu parametrů ovlivňujících jeho vzhled (barva, stáří, velikost, struktura...). Procedurální materiály můžete následně konvertovat do standardních "bezešvých" bitmapových obrázků (Bake to texture) a vytvářet tak tisíce různých textur. Je podporován export do všech rastrových formátů (JPG, TIF, PNG, TGA...).
Použití materiálů "Substance" popisuje toto Autodesk video:
Pomohl vám tento tip? Provoz služby CADForum.cz podpoříte i nákupem produktů Autodesk u provozovatele tohoto serveru a Platinum partnera Autodesku, firmy Arkance Systems. Můžete si také přidat odkaz na vaše stránky:
Tipy a triky prosím využívejte na vlastní zodpovědnost. Provozovatel (Arkance Systems CZ s.r.o.) nenese odpovědnost za případné potíže vzniklé v souvislosti s použitím kteréhokoliv z uvedených tipů. Pro plné zvládnutí dané aplikace doporučujeme absolvování některého z nabízených CAD školení. Další publikování obsahu je dovoleno jen se souhlasem autora.