CAD tip # 12229:
Otázka
Příčinou je problém v přístupu k licenční službě. Ověřte, zda služba "Autodesk Desktop Licensing Service" (resp. "Autodesk Licensing Service") běží a zda není poškozen soubor C:\ProgramData\Autodesk\AdskLicensingService\AdskLicensingService.sds
Spusťte ve Windows services.msc a ověřte stav licenční služby - v případě potřeby u ní zvolte automatické spouštění (zpožděné). Pokud problém nastává po uspání počítače (hibernaci), nainstalujte licenční hotfix "Hibernate" (viz Download).
Další možnou příčinou je poškození záznamů v Registry - ověřte, zda klíče:
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\Shell Folders\Common AppData
a
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders\Common AppData
existují a mají nastavenu hodnotu ukazující na aktuální složku ProgramData.
Dalším možným krokem k nápravě je odinstalace a nová instalace přihlašovací komponenty "Autodesk Single Sign On". Instalaci najdete na instalačním médiu vaší CAD aplikace, viz \x64\AdSSO\AdSSO.msi.
Ověřte rovněž, zda váš antivir nebo jiný mechanismus neblokuje komunikaci s licenční službou. Její lokální port najdete v souboru:
C:\ProgramData\Autodesk\AdskLicensingService\AdskLicensingService.data
Otevřete jej v Notepadu - najdete řádek podobný:
{"Addr":"127.0.0.1:62233","AutoPickFreePort":true}
Zkopírujte adresu a otevřete ji v internetovém prohlížeči - tedy např. http://127.0.0.1:62233. Měla by se objevit stránka "Beego":
Autodesk Licensing Service
The service is running and listening on 127.0.0.1:62233The service provides licensing functionality for Autodesk Inc. products.
Pokud se objeví něco jiného, spusťte C:\Program Files (x86)\Common Files\Autodesk Shared\AdskLicensing\Current\AdskLicensingService.exe, resp. ověřte případnou blokaci daného internetového komunikačního portu ve vašem firewallu.
Restartujte PC a znovu spusťte CAD aplikaci.