Raytrace materiály ve VIZ 4 umožňují simulovat optické vlastnosti skleněných materiálů. Můžete tak například vytvořit "fungující" zvětšovací sklo (lupu).
Vymodelujte kulový vrchlík. V Material Editoru vyberte nový materiál a zvolte Raytrace. Barvu Transparency nastavte na bílou a v číselníku Index of Refraction zadejte 1.25 (později můžete s touto hodnotou experimentovat). Přetáhněte tento materiál na kulový vrchlík a ten se nyní bude při renderingu chovat jako lupa - bude zvětšovat objekty za ním.
Pomohl vám tento tip? Provoz služby CADForum.cz podpoříte i nákupem produktů Autodesk u provozovatele tohoto serveru a Platinum partnera Autodesku, firmy Arkance Systems. Můžete si také přidat odkaz na vaše stránky:
Tipy a triky prosím využívejte na vlastní zodpovědnost. Provozovatel (Arkance Systems CZ s.r.o.) nenese odpovědnost za případné potíže vzniklé v souvislosti s použitím kteréhokoliv z uvedených tipů. Pro plné zvládnutí dané aplikace doporučujeme absolvování některého z nabízených CAD školení. Další publikování obsahu je dovoleno jen se souhlasem autora.