Při poklepání na .ipt nebo .iam soubor Inventoru nebo při otvírání modelu z Vaultu se mi vždy spustí nové okno (instance) Autodesk Inventoru.
Příčina je v nesprávně nastavené asociaci, resp. DDE komunikaci pro soubory Inventoru.
Nejprve zkuste nastavení asociace. Klikněte na nějaký IPT soubor v Průzkumníku a z místní nabídky zvolte Otevřít v programu > Zvolit jinou aplikaci > Další aplikace > Najít jinou aplikaci v tomto počítači:

Zaškrtněte volbu "K otevírání souborů .ipt vždycky používat tuto aplikaci".
Najeďte na vaši složku Inventoru - např. C\Program Files\Autodesk\Inventor 20xx\Bin a vyberte Inventor.exe.
Nyní znovu spusťte Vault nebo znovu zkuste otevření poklepáním.
Pokud tento postup nepomohl, ověřte nastavení DDE. Spusťte (jako Administrátor) program Editor registru - RegEdit.exe a přejděte do větve HKEY_CLASSES_ROOT\Inventor.PartDocument/shell/open/command. Hodnota Výchozího klíče by měla obsahovat cestu (zkrácenou) k Inventor.exe a spouštěcí řetězec by měl končit parametrem " /dde". Pokud " /dde" chybí, doplňte jej:

Ve vedlejší větvi HKEY_CLASSES_ROOT\Inventor.PartDocument/shell/open/ddeexec by měla být hodnota klíče (Výchozí) nastavena na [open("%1")] (přesně). Pokud není, nastavte ji takto.
Podobně nastavte větve Inventor.AssemblyDocument, Inventor.DrawingDocument a Inventor.PresentationDocument.
Nyní opět ověřte, zda úpravy pomohly.
Pokud problém přetrvává, ověřte ještě (opět jako Administrátor) další klíče pomocí Regedit.exe.
Přejděte na větev HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.ipt a vymažte případnou podsložku UserChoice. Totéž opakujte pro další typy souborů - .iam, .idw, .ipn.