Diskuzní fórum a databáze tipů a utilit pro AutoCAD, Inventor, Revit a další produkty Autodesk - od firmy Arkance Systems [www.cadforum.cz]
CZ | SK | EN | DE
Přihlášení
či registrace
   právě nás čte: 10881 
RSS kanál - CAD tipy RSS tipy
RSS diskuze

Diskuze Diskuzní fórum, poradna

 

NápovědaCAD diskuze, rady, výměna zkušeností

 
CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion 360, 3ds Max a s dalšími CAD aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy Arkance Systems (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.cadstudio.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

Téma uzavřenoProblém s renderováním postavy (3D Studio Max 9).

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
nikolas.b Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 09.led.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
3D Studio Max 9
Stav: Offline
Bodů: 6
Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: Problém s renderováním postavy (3D Studio Max 9).
    Zasláno: 09.led.2011 v 18:07
Zdravím přátelé!
Tímto Vás všechny zdravím jako nový uživatel fóra Smile
Hned přicházím s jedním problémem kterej mi nedovoluje pokračovat ve své práci. V 3ds max 9 mam vymodelovanou postavu, v renderingu mam nastavenou růžovou barvu která v mém enginu slouží jako průhledná..
Problém ale nastane když tuto postavičku vyrenderuju a 3ds max jakoby růžovou barvu stínuje kolem postavy a vytváří jakýsi přechod..
Jde nějakým způsobem nastavit, aby 3ds max tuto barvu nijak nestínoval a zanechal jí i kolem postavy ve stejném odstínu? 
Pro upřesnění vkládam odkaz na screen:

http://postimage.org/image/151gv3hpg/
Zpět nahoru
be_em Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 06.úno.2006
Lokalita: Slovensko
Používám:
Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT
Stav: Offline
Bodů: 865
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.led.2011 v 20:59
1. ako ste postavu vytvorili? Je to klasický 3D model??? alebo iba 2D plocha s namapovanou textúrou spolu s mapou priehľadnosti (Alpha kanál)?
2. Do akého súboru renderujete?
Zpět nahoru
nikolas.b Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 09.led.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
3D Studio Max 9
Stav: Offline
Bodů: 6
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.led.2011 v 21:31
Postava je vymodelovaná a jedná se o 3D model.. Renderuju do formátu PNG.
Zpět nahoru
be_em Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 06.úno.2006
Lokalita: Slovensko
Používám:
Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT
Stav: Offline
Bodů: 865
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.led.2011 v 21:33
Skúste to vyrenderovať do JPEG
Zpět nahoru
nikolas.b Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 09.led.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
3D Studio Max 9
Stav: Offline
Bodů: 6
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.led.2011 v 21:56
Skusil jsem formát JPEG a výsledek byl ještě o něco horší.. Kolem postavy se vytvořil jakýsi šum..
Zpět nahoru
be_em Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 06.úno.2006
Lokalita: Slovensko
Používám:
Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT
Stav: Offline
Bodů: 865
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.led.2011 v 22:05
Predpokladám, že môžte mať niečo zle nastavené v možnostiach formátu alebo v Rendering Elements, možno niečo s Alpha kanálom. Ťažko povedať. Skúste zmeniť render na iný, alebo resetujte render. Zbavte sa tej priehľadnej ružovej. Ak chcete mať priehľadné pozadie tak renderujte do TIFF alebo TGA a zapnite alpha kanál.

Ešte mi podrobnejšie vysvetlite túto Vašu vetu:
" ... v renderingu mam nastavenou růžovou barvu která v mém enginu slouží jako průhledná.."
Zpět nahoru
Vladimír Michl Zobrazit panel
Moderátor
Moderátor
Avatar
Arkance Systems

Přihlášen: 09.zář.2004
Lokalita: ČR (JČ)
Používám:
Dodáváme produkty Autodesk
Stav: Offline
Bodů: 21490
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.led.2011 v 22:27
Je to zřejmě tím použitým klíčováním na barvu (růžovou). Použijte raději standardní alfa kanál (průhlednost).
Vladimír Michl (moderátor)
Arkance Systems s.r.o. - www.arkance-systems.cz
(podpora viz hd.cads.cz)
Zpět nahoru
nikolas.b Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 09.led.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
3D Studio Max 9
Stav: Offline
Bodů: 6
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.led.2011 v 22:49
A tento alfa kanál se pak bude ve wme enginu chovat jako průhledný?
Zpět nahoru
Vladimír Michl Zobrazit panel
Moderátor
Moderátor
Avatar
Arkance Systems

Přihlášen: 09.zář.2004
Lokalita: ČR (JČ)
Používám:
Dodáváme produkty Autodesk
Stav: Offline
Bodů: 21490
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.led.2011 v 22:59
Neznám WME engine, ale předpokládám, že s průhledností by si měl každý rendering nebo postprocessing engine poradit.
Vladimír Michl (moderátor)
Arkance Systems s.r.o. - www.arkance-systems.cz
(podpora viz hd.cads.cz)
Zpět nahoru
nikolas.b Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 09.led.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
3D Studio Max 9
Stav: Offline
Bodů: 6
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.led.2011 v 23:05
Ok, to by mi mělo pomoct.. A jak se tedy nastaví, aby v 3ds maxu byl ten alfa kanal už v pozadí renderingu?
Zpět nahoru
Biolit Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.bře.2007
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
3dsmax
Stav: Offline
Bodů: 162
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 10.led.2011 v 06:29
rekl bych, ze ten ruzovy lem vznikl samotnym klicovanim, protoze odebral pouze stoprocentni udanou barvu. Proto je ta postava i tak zubata.

Ve vlastnostech WME na jejich strankach v odstavci "podporovane formaty" uvadeji, ze  "WME podporuje PNG a TGA soubory s alfa kanálem." Takze staci pri vyberu formatu v 3dsmaxu kliknout na nastaveni formatu a umoznit ulozeni postavy vcetne alfa kanalu. 


Upravil Biolit - 10.led.2011 v 06:33
Zpět nahoru
be_em Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 06.úno.2006
Lokalita: Slovensko
Používám:
Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT
Stav: Offline
Bodů: 865
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 10.led.2011 v 09:03
Tak teda ako výstupný formát nastavte TGA a vo vlastnostiach formátu nastavte tieto voľby:

... TGA

Nie som si 100% istý či sú to tieto voľby, ak nie tak vyskúšajte rôzne voľby. A po ukončení renderingu by Vám mali vzniknúť dva obrázky ... jeden finálny s Alpha kanálom a druhý čiernobiely (iba Alpha kanál)
Zpět nahoru
nikolas.b Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 09.led.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
3D Studio Max 9
Stav: Offline
Bodů: 6
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 11.led.2011 v 11:59
Moc Vám všem děkuji za reakce, pomohlo mi to :-)
Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 1962:Jaký je rozdíl mezi 3D Studiem Max a VIZ?
Tip 9239:Zalidnění vizualizace v 3ds Max 2014 generátorem postav Populate.
Tip 12031:Co je základní kostí v hierarchii exportované kostry postavy z Character Generatoru?
Tip 381:VIPJak vystínovat projekt z 3D Studia VIZ v rendering farmě (síťovém stínování) 3D Studia MAX?
Tip 11058:Proč mi nefunguje osvětlení scény Inventoru větším množstvím světel?
Tip 965:VIPJak zrychlit 3D Studio MAX?


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 1,094 sekund.