Diskuzní fórum a databáze tipů a utilit pro AutoCAD, Inventor, Revit a další produkty Autodesk - od firmy Arkance Systems [www.cadforum.cz]
CZ | SK | EN | DE
Přihlášení
či registrace
   právě nás čte: 9688 
RSS kanál - CAD tipy RSS tipy
RSS diskuze

Diskuze Diskuzní fórum, poradna

 

NápovědaCAD diskuze, rady, výměna zkušeností

 
CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion 360, 3ds Max a s dalšími CAD aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy Arkance Systems (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.cadstudio.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

Téma uzavřeno3DS MAX Otexturování 1 materiálem

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
stety2 Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 20.srp.2012
Lokalita: ČR (VY)
Používám:
3ds max 2012
Stav: Offline
Bodů: 7
Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: 3DS MAX Otexturování 1 materiálem
    Zasláno: 23.led.2013 v 20:02
Potřeboval bych poradit jak můžu v Maxu otexturovat celý model 1 obrázkem.
Tím mám na mysli např. když jsem si někde stáhl model zbraně (v skp-sketchup) importoval jsem ho do Maxu a celý model zbraně byl pokryt 1 materiálem a to fotografií (obrázkem) zbraně.(Každá část seděla přesně tak jak měla)
Takže potřebuji vědět jat v Maxu udělat to samé, Nebo je nějaká jiná možnost jak mít pouze 1 materiál a model z každý strany jinak „vypadající“ model.
Nebo bych mohl požít Atlas (nebo jak se to nazývá) že bude v jedné textuře několik dalších textur, ale bohužel nevím ani jak to udělat.
(Nechci použít Multi/Sub-Object materiál! Chci to mít v jednom obrázku=textuře)




Upravil stety2 - 23.led.2013 v 20:10
Zpět nahoru
Biolit Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.bře.2007
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
3dsmax
Stav: Offline
Bodů: 162
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 04.úno.2013 v 16:29
nastuduj si Unwrap v helpu Maxe, to ti tady nikdo na par radku nevysvetli. V nem se da rozlozit model na plochy a vygenerovat mapa. S jeji pomoci si pak treba ve photoshopu vytvoris difusni, reflexni, bump mapu a dalsi. Nekdo to treba dela naopak, ze si nejdriv vytvori ty mapy a rozlozeny model v unwrapu jim pak prizpusobuje.  Kazdopadne se zamer na unwrap
Jiri 'biolit' Friml - vizualizace interieru a exterieru
http://biolit.wordpress.com - online portfolio
Zpět nahoru
upi85 Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 21.říj.2008
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
Autocad, Revit, 3ds, UDK
Stav: Offline
Bodů: 8
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 04.bře.2013 v 23:05
Zvladnout unwrap samotny zase neni az tak tezke, mam s nim ale ovsem jeden problem, mozna mi nekdo poradi

Vytvoril jsem si multiple material, pridal dva standartni materialy s texturou, a na model (testovaci kostka) dal na 3 plochy id 1 a na zbyle 3 id materialu 2

Pridal jsem modifer 'unwrap UVW' vybral 3 plochy s jednim materialem, napasoval prvni texturu jak sem potreboval, a kdyz sem kliknul zpet na vyber ploch tak se mi tohle nastaveni zresetovalo s nejakou varovnou hlaskou.

Vypada to jako bych neco nepotvrdil, nebo neulozil zmeny. nemam jak prizpusobit druhou texturu.

Poradi mi nekdo prosim?
Zpět nahoru
Biolit Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.bře.2007
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
3dsmax
Stav: Offline
Bodů: 162
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 04.bře.2013 v 23:24
no priznam se, ze nejsem zadny mistr v unwrapu, ale resil bych to v UVeditoru, kde bych si dal flatten maping. Prizpusob si velikost k mape a vpravo dole v liste si pak muzes prepinat mezi ID1, ID2 nebo vsechny ID.
Jiri 'biolit' Friml - vizualizace interieru a exterieru
http://biolit.wordpress.com - online portfolio
Zpět nahoru
upi85 Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 21.říj.2008
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
Autocad, Revit, 3ds, UDK
Stav: Offline
Bodů: 8
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 04.bře.2013 v 23:29
to by sice slo, ale kdyz mam rozsahlejsi model, a chci vybrat jen nektere plochy, a ty si doladit, tak se pak nemuzu vratit do meshe a vybrat jine, protoze se mi to co jsem doladil zase zrusi 

priklad dum vyexportovany z revitu je jeden model, a mam nekolik betonovych zdi, ale chci si jednou doladit jednu zed, a podruhe jinou zed (kdyz ne z revitu tak treba z sketchupu urcite)

(blender to umi docela pekne a prirozene, tam je zas problem s tim ze neumim importovat FBX z revitu)
Zpět nahoru
Biolit Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.bře.2007
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
3dsmax
Stav: Offline
Bodů: 162
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 04.bře.2013 v 23:40
tak na ten model s unwrapem aplikuj modifikator editpoly a nic se ti nezrusi. Akorat na tu zmenenou plochu budes muset dat opet unwrap. Ale daval bych si na tohle pozor, protoze unwrap se provadi na hotovy model. Pokud zmenis proporce jedne plochy, zmeni se proporce u dalsich prilehlych ploch a uz se ti deformuje textura.
Jiri 'biolit' Friml - vizualizace interieru a exterieru
http://biolit.wordpress.com - online portfolio
Zpět nahoru
Biolit Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.bře.2007
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
3dsmax
Stav: Offline
Bodů: 162
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 04.bře.2013 v 23:53
jinak ted to zkousim a pri aplikaci unwrapu se mi pri zmene meshe v unwrapu nic neresetuje. Jestli plochy pro unwrap oznacujes v edit poly, tak pak se ti muze unwrap resetovat. Plochy pro unwrap oznacuj az v unwrapu a oznacuj vsechny plochy. Jednotlive ID si pak upravis v UVeditoru v unwrapu
Jiri 'biolit' Friml - vizualizace interieru a exterieru
http://biolit.wordpress.com - online portfolio
Zpět nahoru
be_em Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 06.úno.2006
Lokalita: Slovensko
Používám:
Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT
Stav: Offline
Bodů: 865
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 05.bře.2013 v 20:58
Tak ani ja nie som tip top expert pre Unwrap mapovanie, ale s priradením dvoch materiálov cez ID identifikátory a ešte k tomu cez dva UVW modifikátory mám vždy problém, teda presne vtedy keď chcem jednu stenu napapovať v inej mierke ako druhú, na jednej stene je napríklad omietka a na druhej je kamenný obklad, ale akosi sa mi to vždy podarí. Len je to chaos a štýl pokus omyl :-) ... viem že musím byť v aktívnom mode Edit Poly a potom priradiť UVW map, majú na to vplyv aj ikonky pod zoznamom modifikátorov priradených objektu. Ale inak keď ma to už omrzí a stratím nervy :-) tak stenu ktorú mám inak mapovať vyčlením (Detasch) z celého objektu a mám to ako samostatný objekt, ďalšia možnosť ale pracnejšia, za to však reálnejšia je vytvoriť tento obklad ako nový objekt, t.j. pred stenu dám ešte jednu stenu malej hrúbky, napr. 10 mm, ktorú napapujem už ako samostatný objekt, toto riešenie je skoro totožné aj reálnej praxi, t.j. kamenný obklad alebo drevený obklad sa na stenu zväčša aj reálne inštaluje a zväčšuje hrúbku steny. Ale to už sú ozaj detaily.
Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 3137:Kolize 3ds max se Symantec Norton Antivirus 2003 či Corporate Edition V8.0
Tip 7474:Chybějící materiály po importu FBX souboru z Revitu do 3ds Max.
Tip 6189:Některé materiály se vyrendrují jen černě.
Tip 5489:Počítače rendering farmy nepřebírají joby z 64-bitového 3ds max 9.
Tip 8250:VIPPřenos materiálů z Revitu do 3ds Max (FBX).
Tip 10488:Chyba "file link" při importu Revit projektu do 3ds Max 2016.


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 0,999 sekund.