ARKANCE - globální Platinum partner Autodesk ARKANCE | KONTAKT - CZ | SK | EN | DE
Již 10.000+ CAD tipů. Přes 118.500 registrovaných u nás, celkem 1.093.000 registrovaných (CZ+EN), přes 53.000 CAD/BIM bloků. Vyzkoušejte nový přesný Inženýrský kalkulátor. Kompletní příkazy AutoCADu a proměnné AutoCADu 2026.
RSS kanál - CAD tipy RSS tipy
RSS diskuze

Diskuze Diskuzní fórum, poradna

?
CAD diskuze, rady, výměna zkušeností

CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion, 3ds Max, Vault a s dalšími CAD/BIM/PDM aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy ARKANCE (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.arkance-systems.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

Téma uzavřenoVizualizace- stromy

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
Kroupík Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.kvě.2005
Lokalita: Czech Republic
Stav: Offline
Bodů: 175
Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: Vizualizace- stromy
    Zasláno: 27.čer.2008 v 07:43
Poradite mi nekdo nejaky figl, jak delate stromy do vizualizace? Mam 3D modely stromu,ale stejen to nevypada nic moc a hlavne mi to nejak kapacitne nestiha rendrovat.... varinata pridat je tam ne nejakem editoru ,ale co se stinem nebo odrazem? Predem dik za radu, ve vizualizaci jsem zacatecnik.
Kroupík
Zpět nahoru
Vladimír Michl Zobrazit panel
Moderátor
Moderátor
Avatar
Arkance Systems

Přihlášen: 09.zář.2004
Lokalita: ČR (JČ)
Používám:
Implementujeme řešení Autodesk
Stav: Offline
Bodů: 21899
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 27.čer.2008 v 08:43
Vyzkoušejte Piranesi - i v "2D" obrázku přidá správné stíny k vloženým objektům (stromy, postavy, auta...).
Vladimír Michl (moderátor)
ARKANCE CZ - arkance.world
(podpora viz helpdesk.arkance-systems.cz)
Zpět nahoru
Balda Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 19.říj.2004
Lokalita: ČR (LB)
Používám:
hlavu :)
Stav: Offline
Bodů: 251
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 27.čer.2008 v 10:27
Pro stromy můžete použít i 2D fotky. Návody věnované této problematice jsou v odkazech
http://www.3dscena.cz/art/3dscena/dostalik_2dpostavy.html

Zpět nahoru
Rostislav Říha Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 03.říj.2004
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
ACA 2010
Stav: Offline
Bodů: 1615
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 27.čer.2008 v 12:27
Původně odeslal(a) Balda Balda napsal(a):

Pro stromy můžete použít i 2D fotky. Návody věnované této problematice jsou v odkazech
http://www.3dscena.cz/art/3dscena/dostalik_2dpostavy.html

stromy se delaji:
  1. Pomoci fotky, mapovane na obdelnik (viz citace) - jen se ty obdelniky vezmou aspon 2-3 a daji do krize/hvezdice, aby stromy v pohledu zesikma nebyly tolik zkreslene. Stromy budou vrhat stiny a vypadat vcelku realisticky/graficky - jakkoli potrebujete...rendruje se to celkem rychle.
  2. Vlozenim RPC objektu - RPC jsou vlastne takove fotky, jak je popsano vyse - jen jich je hrozna spousta . nikoli dve desky, ale treba 100...vysledek vypada superrealisticky, ale relativne to zpomaluje rendering. www.archvision.com
  3. Pomoci 3D modelu stromu - take narocne na vypocet, vysledek vypada hur, nez RPC.
  4. Pomoci generatoru stromu - my treba rendrujeme v accurenderu, ktery ma sve interni stromy, ktere jsou o neco lepsi, nez obvykle 3D modely, a o trosku horsi, nez RPC.
  5. Pak se take daji stromy stylizovat - viz http://www.rh-arch.com/project-detail.aspx?project=43 - tam mame polopruhledne koulicky s par vetvema - kazdy pozna, ze jde o strom, render jede rychle a pro uvodni rendry to staci.
 
 
Rostislav Říha
Zpět nahoru
Kroupík Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.kvě.2005
Lokalita: Czech Republic
Stav: Offline
Bodů: 175
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 27.čer.2008 v 13:19

Vsem moc dekuji za rady, projdu si to a vyzkousim, co bude nejlepsi. Jeste jednou diky za pomoc

Kroupík
Zpět nahoru
J.Richter Zobrazit panel
Diskutér
Diskutér

Přihlášen: 04.čvc.2008
Lokalita: ČR (ÚL)
Používám:
AutoCAD LT 2011
Stav: Offline
Bodů: 82
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 04.bře.2009 v 12:36
Rostislav Říha: Pěkné rendery, ale není u těch stromů-kouliček škoda, že ty poloprůhledné koule odrážejí okolí? To nevypadá moc dobře, když má jít o strom :-)
Jan Richter
ICQ: 171-572-780
JID: theripper@isgeek.info
Zpět nahoru
hynekn Zobrazit panel
Diskutér
Diskutér

Přihlášen: 13.lis.2006
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
ADT 3
Stav: Offline
Bodů: 49
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 04.bře.2009 v 13:55
Tý brďo, kdepak odrazy, ty kuličky jsou skleněné (mají nastavený index lomu)! Zvláštní grafická nadsázka :-) Kdyby to mělo jenom průhlednost, počítalo by se to rychleji, ale vypadalo asi hůř.
Hynek
Zpět nahoru
J.Richter Zobrazit panel
Diskutér
Diskutér

Přihlášen: 04.čvc.2008
Lokalita: ČR (ÚL)
Používám:
AutoCAD LT 2011
Stav: Offline
Bodů: 82
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 04.bře.2009 v 13:59
V pořádku, jen mi nepřišlo moc realistické, že se v koruně stromu odráží okolí :-)
Jan Richter
ICQ: 171-572-780
JID: theripper@isgeek.info
Zpět nahoru
hynekn Zobrazit panel
Diskutér
Diskutér

Přihlášen: 13.lis.2006
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
ADT 3
Stav: Offline
Bodů: 49
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 04.bře.2009 v 14:01
Neodráží. To je lom světla, vidíte skrze tu kuličku to, co je ZA stromem, akorát deformované.
Hynek
Zpět nahoru
J.Richter Zobrazit panel
Diskutér
Diskutér

Přihlášen: 04.čvc.2008
Lokalita: ČR (ÚL)
Používám:
AutoCAD LT 2011
Stav: Offline
Bodů: 82
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 04.bře.2009 v 14:08
To máte v podstatě úplně jedno, realistické to není ani tak ani onak, nicméně jako grafická nadsázka je to dobré.
Jan Richter
ICQ: 171-572-780
JID: theripper@isgeek.info
Zpět nahoru
Rostislav Říha Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 03.říj.2004
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
ACA 2010
Stav: Offline
Bodů: 1615
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 04.bře.2009 v 14:35
fajn. kdybyste věděli, jak málo má (měl) ten náš rendrovací soft voleb, tak se vůbec takhle neposmíváte:-)
- když byly kuličky plné, nebylo za nima nic vidět.
- když byly jen průhledné, vypadaly moc ploše
- když jsou jako sklo, vypadají líp, ale pak dlouho trvalo vyřešit to, že v místě, kde by člověk čekal stín, dělaly soustředěný flek světla, protože se chovaly jako čočka:-)
...pořád neznám uspokojivou grafickou zkratku pro strom ve vizualizaci, když jich je moc...
Rostislav Říha
Zpět nahoru
J.Richter Zobrazit panel
Diskutér
Diskutér

Přihlášen: 04.čvc.2008
Lokalita: ČR (ÚL)
Používám:
AutoCAD LT 2011
Stav: Offline
Bodů: 82
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 04.bře.2009 v 14:38
:-)

Nejde o posmívání, spíše mě toto zpracování překvapilo :-) Jak tak sleduji, co píšete, tak to ale asi nebyla žádná sranda, dospět k uspokojivému řešení :)
Jan Richter
ICQ: 171-572-780
JID: theripper@isgeek.info
Zpět nahoru
Biolit Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.bře.2007
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
3dsmax
Stav: Offline
Bodů: 162
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 17.bře.2009 v 08:04
pokud je to otazka maxe/vize a urcite i mayi, tak myslim, ze se da poridit dost realisticky vysledek i za zlomek casu s detailnim modelem. Ja pouzivam modely stromu z Evermotionu a kdyz se modely ulozi do proxymeshe(neco jako blok), tak s kazdym dalsim stromem ve scene roste rendertime minimalne. http://biolit.files.wordpress.com/2009/03/interier01low.jpg Pouzivam tedy MAX2009+Vray. Ale ty modely jdou bez problemu pouzit i v jinych rendrovacich systemech.

Upravil Biolit - 17.bře.2009 v 08:09
Zpět nahoru
J.Richter Zobrazit panel
Diskutér
Diskutér

Přihlášen: 04.čvc.2008
Lokalita: ČR (ÚL)
Používám:
AutoCAD LT 2011
Stav: Offline
Bodů: 82
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 17.bře.2009 v 08:26
Pane Biolite, tohle mi nedělejte. Když vidím ten Váš render, připadám si jako naprostý amatér :-D
Jan Richter
ICQ: 171-572-780
JID: theripper@isgeek.info
Zpět nahoru
pudis Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 13.pro.2006
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
Civil2009
Stav: Offline
Bodů: 8
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 17.bře.2009 v 09:41
Původně odeslal(a) J.Richter J.Richter napsal(a):

Pane Biolite, tohle mi nedělejte. Když vidím ten Váš render, připadám si jako naprostý amatér :-D
přesně tak, "jediné", jak jsem poznal, že to není realita bylo, že ve stínidlech lustrů se nezrcadlí postava fotografa (nebo stativ s aparátem), kdyby tam bylo i toto, odcházím s provazem k nejbližšímu stromu... 
Zpět nahoru
Vladimír Michl Zobrazit panel
Moderátor
Moderátor
Avatar
Arkance Systems

Přihlášen: 09.zář.2004
Lokalita: ČR (JČ)
Používám:
Implementujeme řešení Autodesk
Stav: Offline
Bodů: 21899
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 17.bře.2009 v 10:06
Zkuste si také rozpoznat realitu od vizualizace v těchto testech:
 
Vladimír Michl (moderátor)
ARKANCE CZ - arkance.world
(podpora viz helpdesk.arkance-systems.cz)
Zpět nahoru
J.Richter Zobrazit panel
Diskutér
Diskutér

Přihlášen: 04.čvc.2008
Lokalita: ČR (ÚL)
Používám:
AutoCAD LT 2011
Stav: Offline
Bodů: 82
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 17.bře.2009 v 10:29
Původně odeslal(a) Vladimír Michl Vladimír Michl napsal(a):





Tak v tom prvním mám 8/10 správně, v druhém 9/12 :-)
Jan Richter
ICQ: 171-572-780
JID: theripper@isgeek.info
Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 7017:Nefunguje render stromů v projektu Revitu.
Tip 5366:VIPJak zvýšit výkon renderingu v Revitu?
Tip 10983:AutoCAD mi v ribbonu nenabízí kartu Vizualizace s funkcemi pro rendering.
Tip 3374:VIPJak použít Autodesk VIZ pro vizualizace 3D modelů z Autodesk Revit?
Tip 11112:VIPExport obrázku modelu/sestavy Inventoru ve vysokém rozlišení.
Tip 5874:VIPVytvoření 3D hmoty terénu (okraje+podloží) v Civil 3D.


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 0,227 sekund.