Diskuzní fórum a databáze tipů a utilit pro AutoCAD, Inventor, Revit a další produkty Autodesk - od firmy Arkance Systems [www.cadforum.cz]
CZ | SK | EN | DE
Přihlášení
či registrace
   právě nás čte: 4201 
RSS kanál - CAD tipy RSS tipy
RSS diskuze

Diskuze Diskuzní fórum, poradna

 

NápovědaCAD diskuze, rady, výměna zkušeností

 
CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion 360, 3ds Max a s dalšími CAD aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy Arkance Systems (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.cadstudio.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

Hromadné garáže

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
Kamil Hronovský Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 23.bře.2005
Lokalita: ČR (HK)
Používám:
Civil 3D 2013
Stav: Offline
Bodů: 251
Možnosti příspěvku Možnosti příspěvku   Poděkování (0) Poděkování0   Citace Kamil Hronovský Citace  OdpovědětOdpověď Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: Hromadné garáže
    Zasláno: 11.led.2023 v 14:48
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, jak řešíte rozměry krajních stání v hromadných garážích? Rozměry v garáži jsou dle ČSN 73 6058 (resp. 73 6056), tj. šířka krajního stání 2,75 m (v tomto případě navíc šířka mezi sloupem a vedlejším stáním je min. 2,50), šířka jízdního pásu 6,0 m. 
Dle vlečných křivek (jedno zda z Vehicle Tacking nebo z AutoTurn) nelze s vozidlem na toto stání krajní vjet.


Připojené náhledyPřihlaste se pro zobrazení plné verze - 459/1_PP_pudorysy_2023-01-11_14-51-38.jpg



DI PČR požaduje doložit vlečnou křivkou možnost vjezdu na stání, i když jsou rozměry v souladu s ČSN. Co teď?



Druhý dotaz k podélnámu sklonu obslužné komunikace:

V ČSN 73 6110, tab. 12 je u obslužných komunikací uvedena možnost podélného sklonu až 15% v mimořádných podmínkách. Jsou tyto "mimořádné podmínky" někde specifikovány. DI PČR nechce v podhorském terénu povolit komunikaci s délkou do 50 m v 15%, požadují 12%.

Děkuji
 







Upravil Kamil Hronovský - 11.led.2023 v 14:52
Zpět nahoru
Mantlík Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 01.říj.2004
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
ACAD/Map/Civil R10-> 2022
Stav: Offline
Bodů: 2462
Možnosti příspěvku Možnosti příspěvku   Poděkování (0) Poděkování0   Citace Mantlík Citace  OdpovědětOdpověď Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 11.led.2023 v 16:13
ad garáže
To, že obalovkami nezajedu přímo na normové parkovací stání, je bohužel skutečnost ... Naštěstí Policie to nevyžaduje často (jen v napohled složitých místech). Naštěstí je tu ještě možnost jednoho nadjetí (někde povolí i víc). V takovém případě, jako je na obrázku, je ale "větší sranda" vymanévrovat výjezd - nedejbože, aby Policie chtěla i to).
Taková koncová stání se snažíme dělat aspoň 2,90m, ale je fakt, že sloupy u štítové zdi jsou vidět málokdy, spíš jsou v té zdi schované. Ale samozřejmě tu je statika a architekti ...
Jinak je normově správně i rozteč sloupů 7,50 (tedy 3 stání x 2,50) - ovšem s tím, že sloupy nesmí zasahovat do prostoru otvírání dveří (což samozřejmě není specifikováno) a vjezd na stání musí být široký min. 2,25m (snažíme se přesvědčit statiky, aby sloupy nebyly širší, než30 cm, max. 40 cm - takže vjezd je 2,35 m (min. 2,30). Ovšem zajet do takového stání obalovkami ... Unhappy

ad podélný spád 15%
O nějakou specifikaci "mimořádných podmínek" jsem nikde "nezakopnul" - pravděpodobně to je schválně, protože to závisí na konkrétních podmínkách. A nemusí to být ani v horském nebo podhorském terénu - i v Praze jsou stávající ulice se spádem 17% a více a při rekonstrukci s tím nikdo nic neudělá.
Spíš bych se soustředil na maximální zdůvodnění podmínek, proč tam menší spád neuděláte - určitě jste si to nevymyslel jen pro zábavu. Jde taky o to, kam ta komunikace vede (jaká zástavba), co dostupné pozemky, jestli tam je něco, na co se musíte napojit, jesli by to nevyžadovalo několikametrové výkopy (a tím i vysoké opěrné zdi), zda tam nejsou "nepřeložitelné" inženýrské sítě (větší vodovody, vysokotlaký plyn, apod.).
Čistě mezi námi - DI Policie se má starat o bezpečnost provozu (šířky vozovek, DZ, rozhledy koneckonců i obalovky, svodidla, apod), ale že by měla co mluvit do podélných spádů, to jsem v životě neslyšel. To už se spíše ozve NIPI (či jiná obdobná organizace) nebo příslušný odbor dopravy, ale Policie?
J. Mantlík

Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 5787:VIPRychlé dávkové vykreslení DWG výkresů (přehledy, modelové prostory)
Tip 13195:VIPHromadný převod výkresů Inventoru do PDF (celá složka, iLogic).
Tip 12559:VIPKontrola adaptivity v sestavách a hromadné vypnutí (iLogic)
Tip 10689:VIPiLogic: Hromadné nastavení iVlastností pro všechny součásti sestavy
Tip 9686:VIPDávkový převod souborů DWF na formát DWFx.
Tip 9456:VIPHromadné kopírování tolerancí v kótách náčrtu.


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 0,375 sekund.