Diskuzní fórum a databáze tipů a utilit pro AutoCAD, Inventor, Revit a další produkty Autodesk - od firmy Arkance Systems [www.cadforum.cz]
CZ | SK | EN | DE
Přihlášení
či registrace
   právě nás čte: 4553 
RSS kanál - CAD tipy RSS tipy
RSS diskuze

Diskuze Diskuzní fórum, poradna

 

NápovědaCAD diskuze, rady, výměna zkušeností

 
CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion 360, 3ds Max a s dalšími CAD aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy Arkance Systems (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.cadstudio.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

Téma uzavřenoInstalace Quadro FX 1500

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
jar121 Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 28.pro.2006
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
AutoCAD
Stav: Offline
Bodů: 5
Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: Instalace Quadro FX 1500
    Zasláno: 28.pro.2006 v 21:28
Pořídil jsem se profi grafiku QuadroFX1500 pro práci s 3DSMAX. Nainstaloval jsem ji pomocí ovladačů dodaných výrobcem, ale v aplikaci MAXe se nijak neprojevuje - v podstatě je stejný výsledek jako s grafikou herní - jen co spočítá procesor. Paradoxně  si na ni hraji hry: Gothic3 či TES4: Oblivion na plné detaily... jakožto pěkné tahouny pro herní grafické karty. Měl jsem za to, že profesionální karty pro hry nejsou určené a nedokáži je podporovat, alespoň jsem se to tak dočetl.  Nevadí snad, že mám klasickou sestavu a né profi stanici... na to nemám... mám desku Gigabyte965P-DS4, Core2duo procesor. Nechci hrát hry.... Zřejmě je problém v nastavení ovladačů....

Děkuji za pomoc, Zbyněk Jarkuliš
Zpět nahoru
Petr Bláha Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 27.čer.2005
Lokalita: ČR (SČ)
Používám:
AutoCAD R14=>2021 CZ, Revit B/A 7.0=>2021 CZ
Stav: Offline
Bodů: 571
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 28.pro.2006 v 22:02
S určením "profi" karet ne na hry už to dávno neplatí. Profi karty jsou v podstatě herní karty s jiným layoutem (někdy i to ne), odemčenými funkcemi, jinými ovladači a za výrazně "delší" peníze. Pokud má karta dostatečný hrubý výkon, hry běhají. Probíralo se to již několikrát.
Pro některé aplikace a využití jsou ale bohužel nezbytnost.

Pro to 3ds možná existuje nějaký rozšiřující ovladač (ATI to tak má), který by měl otevřít další okénko nastavení a optimalizací. Výhodu to má také při použití více monitorů kde je více možností nastavení a členění ploch. Hledal jsem to u nVidie, ale je tam jen standardní ovladač ... asi to tedy bude obsahovat v sobě.

Ovladače na CD budou s největší pravděpodobností dosti zastaralé, vždy je třeba stáhnout aktuální poslední z internetu ... u VGA karet to je přímo nezbytnost!!!
Poslední Quadro ForceWare certifikované ovladače jsou zde
Pokud máte jiný operační systém jak Win XP CZ, tak si vyberte potřebné zde

Upravil Petr Bláha - 28.pro.2006 v 22:12
Zpět nahoru
jar121 Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 28.pro.2006
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
AutoCAD
Stav: Offline
Bodů: 5
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 29.pro.2006 v 00:00
Přesně tohle jsem udělal... mám nové ovladače, dokonce ovladače Maxtreme určené pro 3DSMAX. Karta samotná má nastavení, kde jsem si založil profil podle příručky pro aplikaci 3D studia s možností zadání voleb antialiasing, anisotrofic filt. atd v Maxu si navolím ovladače výše jmenované maxtreme, nastavení ponechávám, ale efekt žádný... scéna s 500 000 polygony (teda nic moc) se trhá... a to i na režim Wireframe... Karta má takovou paměťovou propustnost aby hýbala s několika miliöny polygony bez trhání... přece...

Nechápu jen, že certifikované ovladače od Autodesku mi při instalaci hlásí, že nejsou kompatibilní s tím co mám... a nenainstalují se...

http://www.nvidia.com/object/IO_20010723_6760.html
Zpět nahoru
Petr Bláha Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 27.čer.2005
Lokalita: ČR (SČ)
Používám:
AutoCAD R14=>2021 CZ, Revit B/A 7.0=>2021 CZ
Stav: Offline
Bodů: 571
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 29.pro.2006 v 10:35
A použil jste poslední ovladače 91.36 nebo ty sice certifikované, ale lehce zastaralé 77.18 (červen 2005!!!)? Určitě bych volil spíše ty poslední 91.36.

To hlášení o nekompatibilitě je úplně normální ... standard MS :-) ... vůbec se tím netrapte. A trhání nemusí zapříčiňovat pouze grafická karta. Může to být špatně zvolená jiná komponenta v PC nebo nějaká jiná aplikace co to brzdí nebo něco špatně nastaveno ... je více možností.
=> volbou komponenty to asi nebude, teď jsem koukal na ty údaje ... deska a CPU jsou dostatečné.

Máte ten MAXtreme poslední pro verzi 9? zde download. Určitě ale nejdříve tam musí být ten normální ovladač viz. výše. Ještě bych tam pak zkusil dát vylepšení pro ACADy - POWERdraft SW ... odkaz zde.

O jakém 3ds se vlastně bavíme? Na jakém to je OS? ... celkem důležité údaje, které mi chybí!

Upravil Petr Bláha - 29.pro.2006 v 10:37
Zpět nahoru
jar121 Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 28.pro.2006
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
AutoCAD
Stav: Offline
Bodů: 5
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 29.pro.2006 v 20:52
Mám to.  Vámi doporučené ovladače jsem nainstaloval , ale 3DSMAX8 stále nereaguje... Měl jsem vezri 91.36, ale verze anglické. Váš odkaz směřoval na international, které mají o 10MB víc. Jestli byl v tom problém nevím. Použil jsem pak šestou verzi 3DStudia + maxtreme6 odsud ze stránek CADu a běhá vše bez problému... nevěřím svým očím! nádhera. Konečně mohu pokračovat v práci na nové úrovni.  ...konečně!

Děkuji za pomoc, za odkazy a rady a přeji mnoho úspěchů v novém roce!

Zpět nahoru
Petr Bláha Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 27.čer.2005
Lokalita: ČR (SČ)
Používám:
AutoCAD R14=>2021 CZ, Revit B/A 7.0=>2021 CZ
Stav: Offline
Bodů: 571
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 29.pro.2006 v 23:44
hmm, ale je to divné ... na Vašem PC by 3ds 8 mělo běhat jak z praku. 3ds 6 je celkem staré (konec roku 2003), to by běhalo dobře i na PC s desetinovým výkonem!

Obecně je doporučováno instalovat na CZ Windows Internacional verze ovladačů. Rozdíl je pouze v podpoře znaků daného prostředí a licenční smlouvě v CZ (někdy i v rozhraní v CZ).

Určitě je někde zakopaný pes ... možná po novém roce odpoví znalejší 3ds. Vám přeji, ať to hlavně nějak vyřešíte. Koupit VGA kartu za 12 tis. a být nucen používat SW z roku 2003, není úplně v pořádku :-).

Upravil Petr Bláha - 29.pro.2006 v 23:45
Zpět nahoru
jar121 Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 28.pro.2006
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
AutoCAD
Stav: Offline
Bodů: 5
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 31.pro.2006 v 01:24
Tak přece je ještě něco nového....

Možná, že jsem k tomu zpočátku přistupoval nesprávným směrem... A jen nechápal jak taková karta pracuje...

Vytvořil jsem si novou scénu a v ní kuličku o zhruba 40000 polygonech zdeformovanou modifikátorem noise, otexturovanou + bumpmapping. Jak v 6-té, tak i 8-mé verzi maxe... Kuličku jsem kopíroval až do počtu polygonů skoro 8 000 000 a scéna byla pořád plynulá (zde byl už problém spíše s pamětí, než grafikou a občas 3Dstudio spadlo, a hlavně při renderingu se světly Confused), ale jinak úplně v pohodě Clap. Ovšem když jsem si otevřel svoje staré scény tvořené ve verzi 4 na staré a neprofesionální sestavě, byly problémy s strháním už při 500000 polygonech... Něco obsahuje primárně geometrii s osvětlením, jinde je velké množství 2D objektů s aplikací Alfa kanálů. Tohle nechápů.... tím jsem začal a neviděl změnu... Tohle mě mátlo... (Jestli se se scénou nalouduje sposta nesmyslů, které to brzdí... nevím...)

Jde mi hlavně o to abych pochopil schopnosti hardwerového urychlování a naučil se pracovat v souladu s tím, s čím je karta schopná pracovat rychleji a co ji nedělá problémy. A jestli je to teda normální....

A pak u renderingu, kdy je scéna obsahující trávu a listí tvořené pomocí alfakanálů (tedy jednoduchých 2d objektů s tga obrázkem stébel trávy nebo trsů listí) kde je polygonů sotva 500000, aby rendering jednoho snímku trval 2 a víc minut? (a to světla nevrhají přesné stíny) ve hrách se zobrazí 24 snímků/sekundu. Myslel jsem, že karta propočítává vše (volumetrické osvětlení a mlhu, částicové efekty... ), než jen geometrii...

a nebo je něco zase špatně...

Zpět nahoru
be_em Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 06.úno.2006
Lokalita: Slovensko
Používám:
Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT
Stav: Offline
Bodů: 865
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 30.led.2007 v 20:50
Môj názor je, že modifikátor noise vložený do bump mapy nemá vplyv na prácu grafickej karty. Bump nedeformuje objekt, vaša guľa je stále guľa a až pri rendringu dostane textúru, potom to vyzerá ako deformované. Niečo iné je modifikátor Displacement.

Polygónov v hrách ani zďaleka nie je 500000, to by dnešné karty ešte nezvládali vykresliť. Postava v dnešných hrách má okolo 15000 polygónov a ich reálne vykresľovanie sa rieši rôznymi fintami. Celkom pekný článok, ale k hre DOOM je uvedený na stránke http://www.idoom.cz/doom3/index.php?cat=4&name=d3tech1_sk.

Problém zo staršími súbormi som mal aj ja, zmieril som sa s tým. V nových verziách 3ds max ide všetko ok.

To čo má na starosti grafická karta a čo procesor som sa tu už snažil zistiť a aj na iných weboch ale moc som nepochodil, stručne viem povedať že príchodom nových kariet čoraz viac práce prechádza z procesora na grafickú kartu a závisí to aj od podpory technológií ako OpenGL, DirectX, Vertex Shader, PixelShader, podpora Antialiasingu, ... a samozrejme ovládače.

Ale taktiež budem veľmi rád ak sa tu niečo nové dozviem.

Ja som skúsil teraz jednu scénu interiéru, je tam cca 1100 objektov, 520000 faces, 29 svetiel. Zapnutý raytracing, odlesky. Rendering obrázka 640x480 trval 1:19 min. So zobrazeným drôteným modelom dokážem bez problémov otáčať, panovať, zoomovať. Ak však zapnem vytieňovaný model a svetlá, so scénou to trhá celkom dosť. A môj už pomaly obstaróžny PC je AMD AthlonXP 2600, 1 GB Ram, GeForce FX 5200 128 MB Ram.

Ale tiež si myslím, že s profi kartou a obdobnou hráčskou kartou moc rozdielov nezbadáte


Upravil be_em - 30.led.2007 v 21:00
Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 6181:VIPNastavení pro podstatné urychlení 3D grafiky v AutoCADu 2009 s nVidia Quadro.
Tip 7552:Certifikované grafické karty pro Autodesk Maya 2011.
Tip 5708:Nová 3D grafická karta mi neurychlila AutoCAD.
Tip 3630:3ds max můžete zrychlit o 74% (až 134%)!
Tip 2966:Kolik stránek lze potisknout na jednu cartridge v DesignJetu 120?
Tip 2639:VIPZrychlení Inventoru optimalizací nastavení driveru nVidia/PNY.


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 0,610 sekund.