Již 10.000+ CAD tipů.
Přes 118.500 registrovaných u nás, celkem 1.093.000 registrovaných (CZ+EN), přes 53.000 CAD/BIM bloků.
Vyzkoušejte nový přesný Inženýrský kalkulátor.
Kompletní příkazy AutoCADu a proměnné AutoCADu 2026.
Diskuzní fórum, poradna
?CAD diskuze, rady, výměna zkušeností

Fórum nenahrazuje technický support firmy ARKANCE (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.arkance-systems.cz
|
Odpovědět ![]() |
archiv |
Autor | |
vendys ![]() Diskutér ![]() Přihlášen: 24.lis.2009 Lokalita: ČR (JM) Používám: Autocad,3ds max, VIZ Stav: Offline Bodů: 60 |
![]() Zasláno: 28.bře.2012 v 13:29 |
Zdravím, omlouvám se, že toto podobné téma zakládám znovu, ale nedopídila jsem se pořádné odpovědi. Zvětšit počet slotů v material editoru nejde, našla jsem nějaký script, ale nevím co s tím, kam ho nahrát. Existuje prosím ještě nějaká možnost jak mít pěkně přehledně všechny mateirály? Mám max 2009. Zkoušela jsem vymazat materiály černým křížkem a nahrát nové, ale ty staré mi nezůstanou ve scéně, asi dělám něco špatně?
Děkuji za odpovědi! |
|
![]() |
|
Biolit ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Zasloužilý člen ![]() Přihlášen: 09.bře.2007 Lokalita: ČR (MS) Používám: 3dsmax Stav: Offline Bodů: 162 |
![]() |
mozna existuje nejaky script, ale zatim jsem ho nejak akutne nepotreboval. A to pouzivam ve scenach daleko vice materialu nez je slotu. Ja to resim bud pomoci multisub materialem nebo pokud potrebuju uvolnit nejaky slot, tak jednoduse pretahnu jiny material na misto slotu, ktery momentalne nepotrebuju a vytvorim si dalsi material jaky potrebuju. Zpetne se pak da kdykoliv ten stary material nacist do editoru z objektu. Je treba si uvedomit, ze editor materialu neni knihovna, ale jak nazev napovida k editaci materialu. Ale treba se nekdy dockame lepsiho editoru, kde bude i knihovna.
|
|
![]() |
|
Biolit ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Zasloužilý člen ![]() Přihlášen: 09.bře.2007 Lokalita: ČR (MS) Používám: 3dsmax Stav: Offline Bodů: 162 |
![]() |
neco jsem nasel, ale je to placene
http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/super-material-pro
|
|
![]() |
|
be_em ![]() TOP uživatel ![]() Přihlášen: 06.úno.2006 Lokalita: Slovensko Používám: Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT Stav: Offline Bodů: 865 |
![]() |
Však už sme sa dočkali (slate material editor) - tam môžem mať materiálov koľko len chcem. Myslím že od verzie 2011. Viac som písal tu:
http://www.cadforum.cz/forum/forum_posts.asp?TID=14622&KW= A presne tak som to robieval aj ja, ako píše biolit. Jednoduché a už hotové materiály som mal v multisub object materiáli. |
|
![]() |
|
Biolit ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Zasloužilý člen ![]() Přihlášen: 09.bře.2007 Lokalita: ČR (MS) Používám: 3dsmax Stav: Offline Bodů: 162 |
![]() |
no popravde jsem ten slate nekolikrat zkousel. Bohuzel ve mne vyvolava pocit nevolnosti a zachvaty nepricetnosti. Z meho pohledu neni dobre vyreseny a misto toho aby praci v mateditoru zjednodusil, tak ji udelal slozitejsi a mene prehlednou. Ale treba jsem tomu venoval zatim stale malo casu a jde jen o zvyk.
|
|
![]() |
|
be_em ![]() TOP uživatel ![]() Přihlášen: 06.úno.2006 Lokalita: Slovensko Používám: Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT Stav: Offline Bodů: 865 |
![]() |
Ani ja som ním nebol úplne nadšený ale čo už. Ako som písal v inom vlákne, štve ma že sa mi často stáva že si zmením materiál ktorý nechcem - treba dávať dvojklik keď chcem editovať konkrétny materiál, ale je to vec zvyku. Inak nič extra sa tam nezmenilo. Ale inak ho chvália, asi tomu treba prísť na chuť.
|
|
![]() |
|
vendys ![]() Diskutér ![]() Přihlášen: 24.lis.2009 Lokalita: ČR (JM) Používám: Autocad,3ds max, VIZ Stav: Offline Bodů: 60 |
![]() |
A jak to tedy prosím vás děláte pomocí multisub? Pořád nejsem nějak chytřejší. Díky
|
|
![]() |
|
Biolit ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Zasloužilý člen ![]() Přihlášen: 09.bře.2007 Lokalita: ČR (MS) Používám: 3dsmax Stav: Offline Bodů: 162 |
![]() |
pokud jsou objekty rozdeleny podle materialu, tak staci modifikator "material" s cislem materialu. A pokud je v jednom objektu vice materialu, tak v editpoly oznacim podle materialu prislusne polygony a priradim jim vlastni ID. V mateditoru dam jako zakladni material multisub a v nem se zadavaji jednotlive materialy. Cislo materialu musi odpovidat prirazenemu ID at uz pomoci toho modifikatoru "material" nebo v edit poly.
Ve vysledku to pak vypada tak, ze v multisub mas treba pod cislem jedna omitku, pod cislem dva treba drevo pro ramy oken, pod cislem tri treba sklo atd. No a prirazene cislo material musi souhlasit s prislusnym ID objektu. Popsal jsem to dvakrat, tak snad se to da pochopit.
![]() |
|
![]() |
|
vendys ![]() Diskutér ![]() Přihlášen: 24.lis.2009 Lokalita: ČR (JM) Používám: Autocad,3ds max, VIZ Stav: Offline Bodů: 60 |
![]() |
Ano už to chápu :). Ale mohli to mít vyřešený lépe ti autodeskové. Děkuju!
|
|
![]() |
Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk
Odpovědět ![]() |
|
Přejít na fórum | Oprávnění fóra ![]() Nemůžete vytvářet nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete vymazávat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete upravovat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete vytvářet ankety v tomto fóru Nemůžete hlasovat v anketách v tomto fóru |
Stránka byla vygenerována za 0,250 sekund.