Diskuzní fórum, poradna
CAD diskuze, rady, výměna zkušeností |
Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion 360, 3ds Max a s dalšími CAD aplikacemi.
Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy Arkance Systems (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.cadstudio.cz
3DS MAX Otexturování 1 materiálem |
Odpovědět | archiv |
Autor | |
stety2
Nováček Přihlášen: 20.srp.2012 Lokalita: ČR (VY) Používám: 3ds max 2012 Stav: Offline Bodů: 7 |
Téma: 3DS MAX Otexturování 1 materiálem Zasláno: 23.led.2013 v 20:02 |
Potřeboval bych poradit jak můžu v Maxu otexturovat celý model 1 obrázkem.
Tím mám na mysli např. když jsem si někde stáhl model zbraně (v skp-sketchup) importoval jsem ho do Maxu a celý model zbraně byl pokryt 1 materiálem a to fotografií (obrázkem) zbraně.(Každá část seděla přesně tak jak měla) Takže potřebuji vědět jat v Maxu udělat to samé, Nebo je nějaká jiná možnost jak mít pouze 1 materiál a model z každý strany jinak „vypadající“ model. Nebo bych mohl požít Atlas (nebo jak se to nazývá) že bude v jedné textuře několik dalších textur, ale bohužel nevím ani jak to udělat. (Nechci použít Multi/Sub-Object materiál! Chci to mít v jednom obrázku=textuře) Upravil stety2 - 23.led.2013 v 20:10 |
|
Biolit
Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Zasloužilý člen Přihlášen: 09.bře.2007 Lokalita: ČR (MS) Používám: 3dsmax Stav: Offline Bodů: 162 |
Zasláno: 04.úno.2013 v 16:29 |
nastuduj si Unwrap v helpu Maxe, to ti tady nikdo na par radku nevysvetli. V nem se da rozlozit model na plochy a vygenerovat mapa. S jeji pomoci si pak treba ve photoshopu vytvoris difusni, reflexni, bump mapu a dalsi. Nekdo to treba dela naopak, ze si nejdriv vytvori ty mapy a rozlozeny model v unwrapu jim pak prizpusobuje. Kazdopadne se zamer na unwrap
|
|
Jiri 'biolit' Friml - vizualizace interieru a exterieru
http://biolit.wordpress.com - online portfolio |
|
upi85
Nováček Přihlášen: 21.říj.2008 Lokalita: ČR (MS) Používám: Autocad, Revit, 3ds, UDK Stav: Offline Bodů: 8 |
Zasláno: 04.bře.2013 v 23:05 |
Zvladnout unwrap samotny zase neni az tak tezke, mam s nim ale ovsem jeden problem, mozna mi nekdo poradi
Vytvoril jsem si multiple material, pridal dva standartni materialy s texturou, a na model (testovaci kostka) dal na 3 plochy id 1 a na zbyle 3 id materialu 2 Pridal jsem modifer 'unwrap UVW' vybral 3 plochy s jednim materialem, napasoval prvni texturu jak sem potreboval, a kdyz sem kliknul zpet na vyber ploch tak se mi tohle nastaveni zresetovalo s nejakou varovnou hlaskou. Vypada to jako bych neco nepotvrdil, nebo neulozil zmeny. nemam jak prizpusobit druhou texturu. Poradi mi nekdo prosim?
|
|
Biolit
Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Zasloužilý člen Přihlášen: 09.bře.2007 Lokalita: ČR (MS) Používám: 3dsmax Stav: Offline Bodů: 162 |
Zasláno: 04.bře.2013 v 23:24 |
no priznam se, ze nejsem zadny mistr v unwrapu, ale resil bych to v UVeditoru, kde bych si dal flatten maping. Prizpusob si velikost k mape a vpravo dole v liste si pak muzes prepinat mezi ID1, ID2 nebo vsechny ID.
|
|
Jiri 'biolit' Friml - vizualizace interieru a exterieru
http://biolit.wordpress.com - online portfolio |
|
upi85
Nováček Přihlášen: 21.říj.2008 Lokalita: ČR (MS) Používám: Autocad, Revit, 3ds, UDK Stav: Offline Bodů: 8 |
Zasláno: 04.bře.2013 v 23:29 |
to by sice slo, ale kdyz mam rozsahlejsi model, a chci vybrat jen nektere plochy, a ty si doladit, tak se pak nemuzu vratit do meshe a vybrat jine, protoze se mi to co jsem doladil zase zrusi
priklad dum vyexportovany z revitu je jeden model, a mam nekolik betonovych zdi, ale chci si jednou doladit jednu zed, a podruhe jinou zed (kdyz ne z revitu tak treba z sketchupu urcite) (blender to umi docela pekne a prirozene, tam je zas problem s tim ze neumim importovat FBX z revitu)
|
|
Biolit
Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Zasloužilý člen Přihlášen: 09.bře.2007 Lokalita: ČR (MS) Používám: 3dsmax Stav: Offline Bodů: 162 |
Zasláno: 04.bře.2013 v 23:40 |
tak na ten model s unwrapem aplikuj modifikator editpoly a nic se ti nezrusi. Akorat na tu zmenenou plochu budes muset dat opet unwrap. Ale daval bych si na tohle pozor, protoze unwrap se provadi na hotovy model. Pokud zmenis proporce jedne plochy, zmeni se proporce u dalsich prilehlych ploch a uz se ti deformuje textura.
|
|
Jiri 'biolit' Friml - vizualizace interieru a exterieru
http://biolit.wordpress.com - online portfolio |
|
Biolit
Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Zasloužilý člen Přihlášen: 09.bře.2007 Lokalita: ČR (MS) Používám: 3dsmax Stav: Offline Bodů: 162 |
Zasláno: 04.bře.2013 v 23:53 |
jinak ted to zkousim a pri aplikaci unwrapu se mi pri zmene meshe v unwrapu nic neresetuje. Jestli plochy pro unwrap oznacujes v edit poly, tak pak se ti muze unwrap resetovat. Plochy pro unwrap oznacuj az v unwrapu a oznacuj vsechny plochy. Jednotlive ID si pak upravis v UVeditoru v unwrapu
|
|
Jiri 'biolit' Friml - vizualizace interieru a exterieru
http://biolit.wordpress.com - online portfolio |
|
be_em
TOP uživatel Přihlášen: 06.úno.2006 Lokalita: Slovensko Používám: Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT Stav: Offline Bodů: 865 |
Zasláno: 05.bře.2013 v 20:58 |
Tak ani ja nie som tip top expert pre Unwrap mapovanie, ale s priradením dvoch materiálov cez ID identifikátory a ešte k tomu cez dva UVW modifikátory mám vždy problém, teda presne vtedy keď chcem jednu stenu napapovať v inej mierke ako druhú, na jednej stene je napríklad omietka a na druhej je kamenný obklad, ale akosi sa mi to vždy podarí. Len je to chaos a štýl pokus omyl :-) ... viem že musím byť v aktívnom mode Edit Poly a potom priradiť UVW map, majú na to vplyv aj ikonky pod zoznamom modifikátorov priradených objektu. Ale inak keď ma to už omrzí a stratím nervy :-) tak stenu ktorú mám inak mapovať vyčlením (Detasch) z celého objektu a mám to ako samostatný objekt, ďalšia možnosť ale pracnejšia, za to však reálnejšia je vytvoriť tento obklad ako nový objekt, t.j. pred stenu dám ešte jednu stenu malej hrúbky, napr. 10 mm, ktorú napapujem už ako samostatný objekt, toto riešenie je skoro totožné aj reálnej praxi, t.j. kamenný obklad alebo drevený obklad sa na stenu zväčša aj reálne inštaluje a zväčšuje hrúbku steny. Ale to už sú ozaj detaily.
|
|
Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk
Odpovědět | |
Přejít na fórum | Oprávnění fóra Nemůžete vytvářet nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete vymazávat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete upravovat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete vytvářet ankety v tomto fóru Nemůžete hlasovat v anketách v tomto fóru |
Stránka byla vygenerována za 1,045 sekund.