Spuštěn nový vzhled portálu CADfórum.
Již 10.000+ CAD tipů. Přes 117.000 registrovaných u nás, celkem 1.087.000 registrovaných (CZ+EN), přes 54.000 CAD/BIM bloků. Vyzkoušejte nový Inženýrský kalkulátor, Průvodce CAD převody, Konvertor barev, Prohlížeč USD souborů.
Již 10.000+ CAD tipů. Přes 117.000 registrovaných u nás, celkem 1.087.000 registrovaných (CZ+EN), přes 54.000 CAD/BIM bloků. Vyzkoušejte nový Inženýrský kalkulátor, Průvodce CAD převody, Konvertor barev, Prohlížeč USD souborů.
Diskuzní fórum, poradna
?CAD diskuze, rady, výměna zkušeností

Fórum nenahrazuje technický support firmy ARKANCE (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.arkance-systems.cz
|
Odpovědět ![]() |
archiv |
Autor | |
PepaG ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Diskutér ![]() Přihlášen: 13.kvě.2011 Lokalita: ČR (PL) Používám: AM 2022, AIP 2022, Inv. Nastran, Fusion 360 Stav: Offline Bodů: 98 |
![]() Zasláno: 05.říj.2021 v 14:10 |
Dobrý den, zajímalo by mě, zda je možné zrušit studentskou licenci, která byla udělena na základě potvrzení způsobilosti žáka. Přidělil jsem letos licence žákům na základě své způsobilosti, ale po vypršení jejich loňských licencí individuálních jim účet brání v práci pod tou skupinovou ("class/lab"), přestože ji vidí a obdrželi potvrzení mailem. Mohli by si tu individuální licenci obnovit, ale to je protismyslné. Děkuji. Josef
|
|
![]() |
|
Vladimír Michl ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Moderátor ![]() ![]() Arkance Systems Přihlášen: 09.zář.2004 Lokalita: ČR (JČ) Používám: Implementujeme řešení Autodesk Stav: Offline Bodů: 21862 |
![]() |
Operace se studentskými účty a licencemi přidělovanými školou musí provést přímo Autodesk USA, na EDU portálu je potřeba kontaktovat podporu.
|
|
![]() |
|
PepaG ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Diskutér ![]() Přihlášen: 13.kvě.2011 Lokalita: ČR (PL) Používám: AM 2022, AIP 2022, Inv. Nastran, Fusion 360 Stav: Offline Bodů: 98 |
![]() |
Autodesk vymyslel neuvěřitelnou překážkovou dráhu, se kterou si řada žáků neporadí (rezignují a vymluví se, že nemají vhodný počítač). Nový kolega si zřídil účet, ale neobdržel verifikační mail ani opakovaně, z jakýchsi důvodů ho odmítal Microsoft 365, což bylo vidět na firewallu, nezabraly ani různé whitelisty. "Prostřelil" to až tehdy, když se přihlašoval ze stránky autodesk.cz, nikoli accounts.autodesk.com. Netušíme, jestli a jaká je tam souvislost. Do účtu se dostal, způsobilost potvrdil, dostal ji obratem, ale účet má prázdný (v All Products nevidí žádné programy), ani nemá k dispozici správu uživatelů. Bude asi muset oslovit chatem podporu. O problémech s účty Autodesk v době distančního vzdělávání by se dal napsat román.
|
|
![]() |
|
Vladimír Michl ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Moderátor ![]() ![]() Arkance Systems Přihlášen: 09.zář.2004 Lokalita: ČR (JČ) Používám: Implementujeme řešení Autodesk Stav: Offline Bodů: 21862 |
![]() |
Bezplatné licence jednotlivým žákům může přiřazovat přímo učitel, není třeba je posílat do překážkové dráhy Autodesku. Viz www.arkance-systems.cz/edu
|
|
![]() |
|
PepaG ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Diskutér ![]() Přihlášen: 13.kvě.2011 Lokalita: ČR (PL) Používám: AM 2022, AIP 2022, Inv. Nastran, Fusion 360 Stav: Offline Bodů: 98 |
![]() |
Ta překážková dráha spočívá např. v tom, že žáci měli od loňska individuální licenci (relativně jednoduché pořízení přes průkazku žáka), letos jsem jim nastavil tu přiřazenou, ale navzdory tomu, že maily dostali, jim to pořád vnucuje propadlou individuální. Vloni se běžně stávalo, že žák měl platnou licenci, ale v účtu neviděl programy, popř. viděl třeba jen jeden! Můj kolega se konečně dostal k verifikačnímu mailu přes autodesk.cz (jinak to nešlo), potvrdili mu způsobilost, ale v účtu nemá nic a nevidí ani možnost přiřadit programy žákům. Na stránce Student and Education Software | 1-Year License | Autodesk Education Community není k mání Autodesk Mechanical, jen základní Autodesk (přestože je tam Mechanical inzerovaný). Pro ten Mechanical se musí do účtu, ale když je účet prázdný, kde nic není, ani čert nebere. Atakdále. Ty postupy jsou jasné, ale často nefungují (jak plyne i z diskusí na Autodesk Knowledge Base). Nicméně, když jeden můj žák vloni kontaktoval Autodesk, dostalo se mu rychlé pomoci (musel znova požádat o licenci, i když měl platnou...).
|
|
![]() |
|
Vladimír Michl ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Moderátor ![]() ![]() Arkance Systems Přihlášen: 09.zář.2004 Lokalita: ČR (JČ) Používám: Implementujeme řešení Autodesk Stav: Offline Bodů: 21862 |
![]() |
Správu EDU licencí si dělá přímo Autodesk, ale podle mne by měl student "odpojit" licence svého původního účtu a učitel by na jeho login (pokud je to stejný login) měl přiřadit ty nové licence. V rámci One AutoCADu by měly být všechny jeho profesní verze.
|
|
![]() |
|
PepaG ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Diskutér ![]() Přihlášen: 13.kvě.2011 Lokalita: ČR (PL) Používám: AM 2022, AIP 2022, Inv. Nastran, Fusion 360 Stav: Offline Bodů: 98 |
![]() |
No to je právě to, nač jsem se ptal v prvním dotazu:) - jak se zbavit těch původních licencí, aby začaly fungovat ty přiřazené. Jestli přes změnu licence v programu, tedy pokud se program vůbec spustí - ? Jinak kolegovi už ty programy v účtu naběhly, zřejmě to chtělo nějaký čas.
Jinak děkuji za odpovědi, vážím si toho, nechci prudit, ale rád bych se dobral řešení, všude jsou špalky textu, hodiny pročítání a problémy trvají. Upravil PepaG - 12.říj.2021 v 10:37 |
|
![]() |
|
Vladimír Michl ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Moderátor ![]() ![]() Arkance Systems Přihlášen: 09.zář.2004 Lokalita: ČR (JČ) Používám: Implementujeme řešení Autodesk Stav: Offline Bodů: 21862 |
![]() |
V účtu daného studenta na manage.autodesk.com by mělo stačit odškrtnout danou licenci. Omlouváme se, že ve správě studentských účtů často neumíme dát úplně přesnou informaci, protože celý systém jde přímo v USA, mimo nás a ani tam nemáme "tykadla" pro případnou eskalaci a vynucení nápravy (jako u komerčních licencí).
|
|
![]() |
|
PepaG ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Diskutér ![]() Přihlášen: 13.kvě.2011 Lokalita: ČR (PL) Používám: AM 2022, AIP 2022, Inv. Nastran, Fusion 360 Stav: Offline Bodů: 98 |
![]() |
V účtu nemůžeme nic takového najít, vidíme jen to, co je na výstřižku. Rada z Autodesku zní přeinstalovat programy. To se mi nezdá, možná pak bude možnost vybrat licenci, nevím. Zajímavé je, že já osobně jsem nikdy s Autodeskem žádné problémy neměl, programy pro domácí použití samozřejmě používám taky, všechno funguje. Jestli ti lidi dělají něco špatně, nevím. V nejhorším obnovíme ty individuální licence, na to stačí průkazka žáka. Udivuje mě, že na podobný problém nemůžu nikde narazit.
|
|
![]() |
|
Petr Studik ![]() ARKANCE support ![]() ![]() Arkance Systems Přihlášen: 18.bře.2019 Lokalita: Czech Republic Používám: Maya 2019 Stav: Offline Bodů: 7 |
![]() |
Níže je návod na přidáni licence, stejným způsobem ji i odeberete.
|
|
![]() |
|
PepaG ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Diskutér ![]() Přihlášen: 13.kvě.2011 Lokalita: ČR (PL) Používám: AM 2022, AIP 2022, Inv. Nastran, Fusion 360 Stav: Offline Bodů: 98 |
![]() |
Děkuji, o to ale vůbec nejde, tohle všechno jsem udělal, ty návody samozřejmě znám. Jde o to, že žákům brání v práci licence rok stará, individuální, získaná přes Autodesk Eligibility Letter. Myslel jsem si, že když ta vyprší, překlopí se to na tu přiřazenou, to se nestalo. Zatím to vypadá, že řešením je všechno odinstalovat a stáhnout programy znovu na základě té mnou přiřazené licence, mluvil jsem ráno s jedním žákem. Uvidíme. Každopádně děkuju za veškerou pomoc. Jen na okraj - kluci jsou taky na internátu s notebooky a mají tam nevalné připojení... Ale to bychom se dostali úplně jinam. Trochu závidím školám, kterým stačí k výuce počítač se sedmičkami, mapa a vycpaná veverka.
|
|
![]() |
|
PepaG ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Diskutér ![]() Přihlášen: 13.kvě.2011 Lokalita: ČR (PL) Používám: AM 2022, AIP 2022, Inv. Nastran, Fusion 360 Stav: Offline Bodů: 98 |
![]() |
Přesně jde o toto (cituji z dopisu od žáka po odinstalaci programů na radu z chatu Autodesku):
Dobrý večer, tak už jsem rozběhl Inventor, ale jen proto že prý Autodesku nefungují servery, Ta licence co jste mi přidělil stáhne stejný instalační soubor jako ta původní, ale nic neaktivuje, nedostanu žádný Autodesk ID ani jiný typ licence. Po kliknutí na změnit typ licence mi to nabídne změnit uživatele nebo zadat sériové číslo. Server je asi pro školy nebo podniky, nikam jsem se neproklikal. Momentálně modeluji na prošlé studentské verzi z loňska a netuším proč vůbec funguje když je očividně prošlá. Asi bude nejjednodušší ofotit tu průkazku a poslat jim to. |
|
![]() |
Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk
Odpovědět ![]() |
|
Přejít na fórum | Oprávnění fóra ![]() Nemůžete vytvářet nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete vymazávat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete upravovat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete vytvářet ankety v tomto fóru Nemůžete hlasovat v anketách v tomto fóru |
Stránka byla vygenerována za 0,684 sekund.