ARKANCE - globální Platinum partner Autodesk ARKANCE | KONTAKT - CZ | SK | EN | DE
Již 10.000+ CAD tipů. Přes 118.500 registrovaných u nás, celkem 1.093.000 registrovaných (CZ+EN), přes 53.000 CAD/BIM bloků. Vyzkoušejte nový přesný Inženýrský kalkulátor. Kompletní příkazy AutoCADu a proměnné AutoCADu 2026.
RSS kanál - CAD tipy RSS tipy
RSS diskuze

Diskuze Diskuzní fórum, poradna

?
CAD diskuze, rady, výměna zkušeností

CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion, 3ds Max, Vault a s dalšími CAD/BIM/PDM aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy ARKANCE (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.arkance-systems.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

Téma uzavřeno[3ds max] plátek pomeranče

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
erpetle Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 07.bře.2012
Lokalita: Czech Republic
Používám:
3ds Max
Stav: Offline
Bodů: 3
Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: [3ds max] plátek pomeranče
    Zasláno: 12.dub.2012 v 15:57
Původně odeslal(a) be_em be_em napsal(a):

Tak ako píše biolit, pokus cez booleen funckie nie je dobrý a ani robiť to cez LOFT tomu nepomôže. Spraviť si klasický box, previesť na edit poly a hornú a dolnú plochu postupne vysúvať, rotovať a zužovať, na koncoch nenechať ostrý koniec ale tiež štvorhran, nakoniec zaobliť hrany a celé to vyhladiť cez MeschSmooth (Turbosmooth).

Chapu. Snazil jsem se to delat naopak a vysledky byly hrozny. Ted to zkousim vytahavat ven a sice to zatim vypada neforemne, ale je to na dobre ceste. Jeste mozna zkusim poskladat vic boxu k sobe, abych to nemusel tak moc tahat a bylo to blizsi tomu mesicnimu tvaru.
Kazdopadne diky za rady.

Zpět nahoru
be_em Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 06.úno.2006
Lokalita: Slovensko
Používám:
Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT
Stav: Offline
Bodů: 865
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 13.bře.2012 v 07:32
Tak ako píše biolit, pokus cez booleen funckie nie je dobrý a ani robiť to cez LOFT tomu nepomôže. Spraviť si klasický box, previesť na edit poly a hornú a dolnú plochu postupne vysúvať, rotovať a zužovať, na koncoch nenechať ostrý koniec ale tiež štvorhran, nakoniec zaobliť hrany a celé to vyhladiť cez MeschSmooth (Turbosmooth).
Zpět nahoru
PaloC Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 01.říj.2004
Lokalita: Slovensko
Používám:
Revit LT 2014
Stav: Offline
Bodů: 6
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.bře.2012 v 14:05
Ja by som to skúsil vytvotiť pomocou Loft - pretiahnuť trojuholník po oblúku a zúžiť konce deformáciou Scale
 
Zpět nahoru
Biolit Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.bře.2007
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
3dsmax
Stav: Offline
Bodů: 162
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 07.bře.2012 v 23:18
 pokud chces s tim modelem pracovat, tak nepouzivej boolean. Jakmile to prozenes hned ze zacatku booleanem, tak s tim v dalsich upravach nehnes. Ja bych si nejprve vytvoril lowpoly model toho mesice. Snaz se dodrzovat ctyrhrane polygony, pozddeji aplikovany turbosmooth ti nebude delat bordel v modelu. Hrany bych pak jednou zkosil pomoci chamfer a pak bych aplikoval turbosmooth s vice iteracema. Pokud je potreba udelat i tu plochu na ktere stoji, tak tu bych resil az naposled pomoci slice.

Zaklad uspechu je nesnazit se hned od zacatku tvorit krasne kulatou krivku. Sochar si take nejdriv nahrubuje objemy a az pak dela detaily.;) 
Zpět nahoru
erpetle Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 07.bře.2012
Lokalita: Czech Republic
Používám:
3ds Max
Stav: Offline
Bodů: 3
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 07.bře.2012 v 19:07
Tady nastavaji dva problemy :
ten prvni pokus jenom vypada dobre, ale ta vnitrni cast by mela byt neco jako linie a jeji kopie po obou stranach a bliz k zadni casti by udelaly ono zakulaceni. Ta plocha uvnitr udela s MeshSmooth hrozne veci.

Pokud pouziju MeshSmooth, vysledek vypada dobre jen na urcitych castech (stred mesice vzadu), pak se diky tomu ze to bylo krajeno z kouli rozsype u polu (viz obr)



Jeste jsem zkousel jeden postup - udelat spline 2*circle, boolean, dat dohromady, extrude, poly+slice pane orezat a weldnout spline doprostred - bohuzel se mi nepovedlo "ztucnit" spline abych z ni udelal "rouru" a pripojit ji ke zbytku. Tim bych vyresil ono zaobleni vevnitr a capem na hrane "roury" k vnejsi hrane mesice bych objekt uzavrel. Porad by nebyl kulaty na strane, ale byl by to zatim nejlepsi pokus.


Zpět nahoru
Vladimír Michl Zobrazit panel
Moderátor
Moderátor
Avatar
Arkance Systems

Přihlášen: 09.zář.2004
Lokalita: ČR (JČ)
Používám:
Implementujeme řešení Autodesk
Stav: Offline
Bodů: 21900
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 07.bře.2012 v 12:56
Ten první pokus vypadá správně, zřejmě stačí výsledek jen vyhladit/zaoblit - zkuste např. MeshSmooth (Modifiers > Subdivision > MeshSmooth).
Vladimír Michl (moderátor)
ARKANCE CZ - arkance.world
(podpora viz helpdesk.arkance-systems.cz)
Zpět nahoru
erpetle Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 07.bře.2012
Lokalita: Czech Republic
Používám:
3ds Max
Stav: Offline
Bodů: 3
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 07.bře.2012 v 10:23
Snazim se vytvorit tento objekt v 3ds max




Prvni pokus s 2xkoule, boolean, slice pane, poly+border+cap




Druhy pokus opet 2xkoule, boolean, slice pane, poly+border+cap a navic weld vnitrnich vertices


Problem je, ze se to ani zdaleka neblizi tomu co bych chtel (viz prvni obrazky). Zkousel jsem i dratovy model a postupne naplacat plochy, ale ani to nevedlo k lepsimu vysledku.
V podstate mi nejde ani tak o to podelne prohnuti, jako o to aby byl model kulaty a pokud mozno symetricky - tj aby vypadal jako kousek pomerance, kdyz ho oloupete a oddelite ten kousek.

Jakakoliv rada co bych mel zkusit nebo popsani postupu je velice vitana


Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 3195:VIPJak zprovoznit funkci DWG-Link (VIZ) i v 3ds max?
Tip 11470:Mohu spouštět 3ds Max Interactive na jiném počítači?
Tip 3790:Co je formát .W3D a jak jej načíst do 3ds max?
Tip 7474:Chybějící materiály po importu FBX souboru z Revitu do 3ds Max.
Tip 7246:Pack-and-Go v Autodesk 3ds Max.
Tip 4996:Jak do 3ds max 8 načíst DWG z AutoCADu 2007?


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 0,488 sekund.