Děkujeme za účast na konferenci CADfórum 2025 - podívejte se na reportáž
Přes 120.500 registrovaných u nás, celkem 1.109.000 registrovaných (CZ+EN).
Tipy pro AutoCAD 2026, pro Inventor 2026 a pro Revit 2026.
Vyzkoušejte nový přesný Kalkulátor,
vylepšený Převodník jednotek a
proměnné prostředí AutoCADu.
Diskuzní fórum, poradna
?CAD diskuze, rady, výměna zkušeností
Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion, 3ds Max, Vault a s dalšími CAD/BIM/PDM aplikacemi.
Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy ARKANCE (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.arkance-systems.cz
|
Odpovědět
|
archiv |
| Autor | ||
lukas kol
Diskutér
Přihlášen: 14.led.2015 Lokalita: ČR (MS) Používám: AutoCAD 2016 Stav: Offline Bodů: 71 |
Téma: trvale viditelné úchopové bodyZasláno: 14.říj.2015 v 15:52 |
|
|
Zdravím kolegové,
prosím Vás, dá se v AC2016 zapnou trvale viditelné úchopové body? Mám základní přímku s několika úchopovými body a chci k nim postupně přiřazovat další čáry, ale když mám označenou tu čáru, se kterou chci hýbat, tak nevidím ty úchopové body na základní přímce. Poradíte mi, prosím, jak na to? Děkuji, L. |
||
![]() |
||
johny
TOP uživatel
Přihlášen: 24.led.2006 Lokalita: ČR (JM) Používám: C3D 2024 Stav: Offline Bodů: 1749 |
Zasláno: 14.říj.2015 v 16:02 |
|
|
Asi myslíte uzly, ale ani uzly ani uchopovaci body nelze trvale zobrazit.
Někdy používám metodu že si úsečku nakreslím blízko, pak vyberu tu nakreslenou i tu původní - tedy vidím uzly - a pomocí uzlové editace to můžu přetáhnout uzel na uzel. Ale už se nějakou dobu chystám něco takového naprogramovat... snad už brzy... Možná kdybyste to chtěl pro nějakou konkrétní operaci nebo funkci... ? Co s tím chcete dělat?
Upravil johny - 14.říj.2015 v 16:05 |
||
![]() |
||
Vladimír Michl
Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Moderátor
ARKANCE Přihlášen: 09.zář.2004 Lokalita: ČR (JČ) Používám: Implementujeme řešení Autodesk Stav: Offline Bodů: 22058 |
Zasláno: 14.říj.2015 v 16:40 |
|
|
Jak to myslíte? Objekt Přímka nemá specifické uzly, úchopové body snad jen Nejbližší a Kolmo. Objekt Úsečka má navíc Polovinu a Koncové body - ale na ně normálně jde uchopovat "cizí" entitou. Totéž na objekty typu Bod.
Třeba přisunout konec úsečky na konec jiné úsečky jde normálně. Nebo potřebujete něco jiného? |
||
![]() |
||
lukas kol
Diskutér
Přihlášen: 14.led.2015 Lokalita: ČR (MS) Používám: AutoCAD 2016 Stav: Offline Bodů: 71 |
Zasláno: 15.říj.2015 v 06:38 |
|
|
Ty zelené čáry chci přichytit na jednotlivé uzlové body, které však v momentě editace zelených čar nevidím.
|
||
![]() |
||
Vladimír Michl
Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Moderátor
ARKANCE Přihlášen: 09.zář.2004 Lokalita: ČR (JČ) Používám: Implementujeme řešení Autodesk Stav: Offline Bodů: 22058 |
Zasláno: 15.říj.2015 v 07:23 |
|
|
Aha, takže to není přímka ani úsečka, ale jde o vrcholy křivky. Funkce Uchopení (se zvýrazněním bodu při přiblížení, vzdálenost přiblížení podle Aperture) ale funguje i když entita není vybraná. Nebo potřebujete body zvýraznit už "na velkou dálku"? Pak může pomoci vložení identifikačních bodů do vrcholů křivky - např. pomocí VerticesBlk.
|
||
![]() |
||
Vladimír Michl
Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Moderátor
ARKANCE Přihlášen: 09.zář.2004 Lokalita: ČR (JČ) Používám: Implementujeme řešení Autodesk Stav: Offline Bodů: 22058 |
Zasláno: 15.říj.2015 v 09:16 |
|
|
Když tak vyzkoušejte utilitku HltNode (viz Download), která dočasně - do překreslení obrazovky - zvýrazní uzly vybrané křivky.
Upravil Vladimír Michl - 15.říj.2015 v 09:28 |
||
![]() |
||
johny
TOP uživatel
Přihlášen: 24.led.2006 Lokalita: ČR (JM) Používám: C3D 2024 Stav: Offline Bodů: 1749 |
Zasláno: 15.říj.2015 v 10:14 |
|
Jak jsem už psal, pokud chcete editovat něco stávajícího, tak stačí před-vybrat obě entity (jak editovanou, tak cílovou), tím se zobrazí uzly a můžete přetahávat.
Čtete mi myšlenky, takto nějak, pomocí dočasné grafiky, jsem to zamýšlel... Jediná věc, která by mi chyběla je, že to nerozlišuje co jsou oblouky a co přímé. Dobrý nápad je ten směr.. Ale to už jsou spíš poznámky pro mě, až se k tomu dostanu.
Upravil johny - 15.říj.2015 v 10:17 |
||
![]() |
||
Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk
Odpovědět
|
|
| Přejít na fórum | Oprávnění fóra ![]() Nemůžete vytvářet nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete vymazávat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete upravovat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete vytvářet ankety v tomto fóru Nemůžete hlasovat v anketách v tomto fóru |
Stránka byla vygenerována za 0,336 sekund.




trvale viditelné úchopové body
Možnosti tématu


lukas kol napsal(a):