Diskuzní fórum a databáze tipů a utilit pro AutoCAD, Inventor, Revit a další produkty Autodesk - od firmy Arkance Systems [www.cadforum.cz]
CZ | SK | EN | DE
Přihlášení
či registrace
   právě nás čte: 6461 
RSS kanál - CAD tipy RSS tipy
RSS diskuze

Diskuze Diskuzní fórum, poradna

 

NápovědaCAD diskuze, rady, výměna zkušeností

 
CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion 360, 3ds Max a s dalšími CAD aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy Arkance Systems (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.cadstudio.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

Téma uzavřeno[3ds max] plátek pomeranče

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
erpetle Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 07.bře.2012
Lokalita: Czech Republic
Používám:
3ds Max
Stav: Offline
Bodů: 3
Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: [3ds max] plátek pomeranče
    Zasláno: 07.bře.2012 v 10:23
Snazim se vytvorit tento objekt v 3ds max




Prvni pokus s 2xkoule, boolean, slice pane, poly+border+cap




Druhy pokus opet 2xkoule, boolean, slice pane, poly+border+cap a navic weld vnitrnich vertices


Problem je, ze se to ani zdaleka neblizi tomu co bych chtel (viz prvni obrazky). Zkousel jsem i dratovy model a postupne naplacat plochy, ale ani to nevedlo k lepsimu vysledku.
V podstate mi nejde ani tak o to podelne prohnuti, jako o to aby byl model kulaty a pokud mozno symetricky - tj aby vypadal jako kousek pomerance, kdyz ho oloupete a oddelite ten kousek.

Jakakoliv rada co bych mel zkusit nebo popsani postupu je velice vitana


Zpět nahoru
Vladimír Michl Zobrazit panel
Moderátor
Moderátor
Avatar
Arkance Systems

Přihlášen: 09.zář.2004
Lokalita: ČR (JČ)
Používám:
Dodáváme produkty Autodesk
Stav: Offline
Bodů: 21465
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 07.bře.2012 v 12:56
Ten první pokus vypadá správně, zřejmě stačí výsledek jen vyhladit/zaoblit - zkuste např. MeshSmooth (Modifiers > Subdivision > MeshSmooth).
Vladimír Michl (moderátor)
Arkance Systems s.r.o. - www.arkance-systems.cz
(podpora viz hd.cads.cz)
Zpět nahoru
erpetle Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 07.bře.2012
Lokalita: Czech Republic
Používám:
3ds Max
Stav: Offline
Bodů: 3
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 07.bře.2012 v 19:07
Tady nastavaji dva problemy :
ten prvni pokus jenom vypada dobre, ale ta vnitrni cast by mela byt neco jako linie a jeji kopie po obou stranach a bliz k zadni casti by udelaly ono zakulaceni. Ta plocha uvnitr udela s MeshSmooth hrozne veci.

Pokud pouziju MeshSmooth, vysledek vypada dobre jen na urcitych castech (stred mesice vzadu), pak se diky tomu ze to bylo krajeno z kouli rozsype u polu (viz obr)



Jeste jsem zkousel jeden postup - udelat spline 2*circle, boolean, dat dohromady, extrude, poly+slice pane orezat a weldnout spline doprostred - bohuzel se mi nepovedlo "ztucnit" spline abych z ni udelal "rouru" a pripojit ji ke zbytku. Tim bych vyresil ono zaobleni vevnitr a capem na hrane "roury" k vnejsi hrane mesice bych objekt uzavrel. Porad by nebyl kulaty na strane, ale byl by to zatim nejlepsi pokus.


Zpět nahoru
Biolit Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.bře.2007
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
3dsmax
Stav: Offline
Bodů: 162
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 07.bře.2012 v 23:18
 pokud chces s tim modelem pracovat, tak nepouzivej boolean. Jakmile to prozenes hned ze zacatku booleanem, tak s tim v dalsich upravach nehnes. Ja bych si nejprve vytvoril lowpoly model toho mesice. Snaz se dodrzovat ctyrhrane polygony, pozddeji aplikovany turbosmooth ti nebude delat bordel v modelu. Hrany bych pak jednou zkosil pomoci chamfer a pak bych aplikoval turbosmooth s vice iteracema. Pokud je potreba udelat i tu plochu na ktere stoji, tak tu bych resil az naposled pomoci slice.

Zaklad uspechu je nesnazit se hned od zacatku tvorit krasne kulatou krivku. Sochar si take nejdriv nahrubuje objemy a az pak dela detaily.;) 
Zpět nahoru
PaloC Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 01.říj.2004
Lokalita: Slovensko
Používám:
Revit LT 2014
Stav: Offline
Bodů: 6
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.bře.2012 v 14:05
Ja by som to skúsil vytvotiť pomocou Loft - pretiahnuť trojuholník po oblúku a zúžiť konce deformáciou Scale
 
Zpět nahoru
be_em Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 06.úno.2006
Lokalita: Slovensko
Používám:
Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT
Stav: Offline
Bodů: 865
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 13.bře.2012 v 07:32
Tak ako píše biolit, pokus cez booleen funckie nie je dobrý a ani robiť to cez LOFT tomu nepomôže. Spraviť si klasický box, previesť na edit poly a hornú a dolnú plochu postupne vysúvať, rotovať a zužovať, na koncoch nenechať ostrý koniec ale tiež štvorhran, nakoniec zaobliť hrany a celé to vyhladiť cez MeschSmooth (Turbosmooth).
Zpět nahoru
erpetle Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 07.bře.2012
Lokalita: Czech Republic
Používám:
3ds Max
Stav: Offline
Bodů: 3
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.dub.2012 v 15:57
Původně odeslal(a) be_em be_em napsal(a):

Tak ako píše biolit, pokus cez booleen funckie nie je dobrý a ani robiť to cez LOFT tomu nepomôže. Spraviť si klasický box, previesť na edit poly a hornú a dolnú plochu postupne vysúvať, rotovať a zužovať, na koncoch nenechať ostrý koniec ale tiež štvorhran, nakoniec zaobliť hrany a celé to vyhladiť cez MeschSmooth (Turbosmooth).

Chapu. Snazil jsem se to delat naopak a vysledky byly hrozny. Ted to zkousim vytahavat ven a sice to zatim vypada neforemne, ale je to na dobre ceste. Jeste mozna zkusim poskladat vic boxu k sobe, abych to nemusel tak moc tahat a bylo to blizsi tomu mesicnimu tvaru.
Kazdopadne diky za rady.

Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 3195:VIPJak zprovoznit funkci DWG-Link (VIZ) i v 3ds max?
Tip 3790:Co je formát .W3D a jak jej načíst do 3ds max?
Tip 11470:Mohu spouštět 3ds Max Interactive na jiném počítači?
Tip 7474:Chybějící materiály po importu FBX souboru z Revitu do 3ds Max.
Tip 7246:Pack-and-Go v Autodesk 3ds Max.
Tip 4996:Jak do 3ds max 8 načíst DWG z AutoCADu 2007?


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 0,875 sekund.