Již 10.000+ CAD tipů.
Přes 118.500 registrovaných u nás, celkem 1.093.000 registrovaných (CZ+EN), přes 53.000 CAD/BIM bloků.
Vyzkoušejte nový přesný Inženýrský kalkulátor.
Kompletní příkazy AutoCADu a proměnné AutoCADu 2026.
Diskuzní fórum, poradna
?CAD diskuze, rady, výměna zkušeností

Fórum nenahrazuje technický support firmy ARKANCE (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.arkance-systems.cz
|
Odpovědět ![]() |
archiv |
Autor | |
erpetle ![]() Nováček ![]() Přihlášen: 07.bře.2012 Lokalita: Czech Republic Používám: 3ds Max Stav: Offline Bodů: 3 |
![]() Zasláno: 07.bře.2012 v 10:23 |
Snazim se vytvorit tento objekt v 3ds max
![]() ![]() ![]() Prvni pokus s 2xkoule, boolean, slice pane, poly+border+cap ![]() ![]() ![]() Druhy pokus opet 2xkoule, boolean, slice pane, poly+border+cap a navic weld vnitrnich vertices ![]() Problem je, ze se to ani zdaleka neblizi tomu co bych chtel (viz prvni obrazky). Zkousel jsem i dratovy model a postupne naplacat plochy, ale ani to nevedlo k lepsimu vysledku. V podstate mi nejde ani tak o to podelne prohnuti, jako o to aby byl model kulaty a pokud mozno symetricky - tj aby vypadal jako kousek pomerance, kdyz ho oloupete a oddelite ten kousek. Jakakoliv rada co bych mel zkusit nebo popsani postupu je velice vitana |
|
![]() |
|
Vladimír Michl ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Moderátor ![]() ![]() Arkance Systems Přihlášen: 09.zář.2004 Lokalita: ČR (JČ) Používám: Implementujeme řešení Autodesk Stav: Offline Bodů: 21899 |
![]() |
Ten první pokus vypadá správně, zřejmě stačí výsledek jen vyhladit/zaoblit - zkuste např. MeshSmooth (Modifiers > Subdivision > MeshSmooth).
|
|
![]() |
|
erpetle ![]() Nováček ![]() Přihlášen: 07.bře.2012 Lokalita: Czech Republic Používám: 3ds Max Stav: Offline Bodů: 3 |
![]() |
Tady nastavaji dva problemy :
ten prvni pokus jenom vypada dobre, ale ta vnitrni cast by mela byt neco jako linie a jeji kopie po obou stranach a bliz k zadni casti by udelaly ono zakulaceni. Ta plocha uvnitr udela s MeshSmooth hrozne veci. Pokud pouziju MeshSmooth, vysledek vypada dobre jen na urcitych castech (stred mesice vzadu), pak se diky tomu ze to bylo krajeno z kouli rozsype u polu (viz obr) ![]() Jeste jsem zkousel jeden postup - udelat spline 2*circle, boolean, dat dohromady, extrude, poly+slice pane orezat a weldnout spline doprostred - bohuzel se mi nepovedlo "ztucnit" spline abych z ni udelal "rouru" a pripojit ji ke zbytku. Tim bych vyresil ono zaobleni vevnitr a capem na hrane "roury" k vnejsi hrane mesice bych objekt uzavrel. Porad by nebyl kulaty na strane, ale byl by to zatim nejlepsi pokus. ![]() |
|
![]() |
|
Biolit ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Zasloužilý člen ![]() Přihlášen: 09.bře.2007 Lokalita: ČR (MS) Používám: 3dsmax Stav: Offline Bodů: 162 |
![]() |
pokud chces s tim modelem pracovat, tak nepouzivej boolean. Jakmile to prozenes hned ze zacatku booleanem, tak s tim v dalsich upravach nehnes. Ja bych si nejprve vytvoril lowpoly model toho mesice. Snaz se dodrzovat ctyrhrane polygony, pozddeji aplikovany turbosmooth ti nebude delat bordel v modelu. Hrany bych pak jednou zkosil pomoci chamfer a pak bych aplikoval turbosmooth s vice iteracema. Pokud je potreba udelat i tu plochu na ktere stoji, tak tu bych resil az naposled pomoci slice.
Zaklad uspechu je nesnazit se hned od zacatku tvorit krasne kulatou krivku. Sochar si take nejdriv nahrubuje objemy a az pak dela detaily.;)
|
|
![]() |
|
PaloC ![]() Nováček ![]() Přihlášen: 01.říj.2004 Lokalita: Slovensko Používám: Revit LT 2014 Stav: Offline Bodů: 6 |
![]() |
Ja by som to skúsil vytvotiť pomocou Loft - pretiahnuť trojuholník po oblúku a zúžiť konce deformáciou Scale
|
|
![]() |
|
be_em ![]() TOP uživatel ![]() Přihlášen: 06.úno.2006 Lokalita: Slovensko Používám: Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT Stav: Offline Bodů: 865 |
![]() |
Tak ako píše biolit, pokus cez booleen funckie nie je dobrý a ani robiť to cez LOFT tomu nepomôže. Spraviť si klasický box, previesť na edit poly a hornú a dolnú plochu postupne vysúvať, rotovať a zužovať, na koncoch nenechať ostrý koniec ale tiež štvorhran, nakoniec zaobliť hrany a celé to vyhladiť cez MeschSmooth (Turbosmooth).
|
|
![]() |
|
erpetle ![]() Nováček ![]() Přihlášen: 07.bře.2012 Lokalita: Czech Republic Používám: 3ds Max Stav: Offline Bodů: 3 |
![]() |
Chapu. Snazil jsem se to delat naopak a vysledky byly hrozny. Ted to zkousim vytahavat ven a sice to zatim vypada neforemne, ale je to na dobre ceste. Jeste mozna zkusim poskladat vic boxu k sobe, abych to nemusel tak moc tahat a bylo to blizsi tomu mesicnimu tvaru. Kazdopadne diky za rady. |
|
![]() |
Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk
Odpovědět ![]() |
|
Přejít na fórum | Oprávnění fóra ![]() Nemůžete vytvářet nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete vymazávat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete upravovat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete vytvářet ankety v tomto fóru Nemůžete hlasovat v anketách v tomto fóru |
Stránka byla vygenerována za 0,270 sekund.