Děkujeme za účast na konferenci CADfórum 2025 - podívejte se na reportáž
Přes 120.000 registrovaných u nás, celkem 1.104.000 registrovaných (CZ+EN), přes 53.000 CAD/BIM bloků.
Vyzkoušejte nový přesný Inženýrský kalkulátor a 
proměnné prostředí AutoCADu.
 Diskuzní fórum, poradna
 ?CAD diskuze, rady, výměna zkušeností
 Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion, 3ds Max, Vault a s dalšími CAD/BIM/PDM aplikacemi.
 Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
 Fórum nenahrazuje technický support firmy ARKANCE (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.arkance-systems.cz
 
 | 
 
    Odpovědět  
   | 
  archiv | 
| Autor | |
   
   erpetle  
   
   Nováček  
   Přihlášen: 07.bře.2012 Lokalita: Czech Republic Používám: 3ds Max Stav: Offline Bodů: 3  | 
  
     Téma: [3ds max] plátek pomerančeZasláno: 07.bře.2012 v 10:23  | 
 
| 
   
    
   Snazim se vytvorit tento objekt v 3ds max 
   
  ![]() ![]() ![]() Prvni pokus s 2xkoule, boolean, slice pane, poly+border+cap ![]() ![]() ![]() Druhy pokus opet 2xkoule, boolean, slice pane, poly+border+cap a navic weld vnitrnich vertices ![]() Problem je, ze se to ani zdaleka neblizi tomu co bych chtel (viz prvni obrazky). Zkousel jsem i dratovy model a postupne naplacat plochy, ale ani to nevedlo k lepsimu vysledku. V podstate mi nejde ani tak o to podelne prohnuti, jako o to aby byl model kulaty a pokud mozno symetricky - tj aby vypadal jako kousek pomerance, kdyz ho oloupete a oddelite ten kousek. Jakakoliv rada co bych mel zkusit nebo popsani postupu je velice vitana  | 
 |
![]()  | 
 |
   
   Vladimír Michl  
   Profil člena 
    Odeslat soukromou zprávu 
    Najít příspěvky člena 
    Navštívit stránky člena 
    Přidat do seznamu známých  
   Moderátor  
   ARKANCE Přihlášen: 09.zář.2004 Lokalita: ČR (JČ) Používám: Implementujeme řešení Autodesk Stav: Offline Bodů: 22020  | 
  
     Zasláno: 07.bře.2012 v 12:56 | 
 
| 
   
    
   Ten první pokus vypadá správně, zřejmě stačí výsledek jen vyhladit/zaoblit - zkuste např. MeshSmooth (Modifiers > Subdivision > MeshSmooth).
    
   
   | 
 |
![]()  | 
 |
   
   erpetle  
   
   Nováček  
   Přihlášen: 07.bře.2012 Lokalita: Czech Republic Používám: 3ds Max Stav: Offline Bodů: 3  | 
  
     Zasláno: 07.bře.2012 v 19:07 | 
 
| 
   
    
   Tady nastavaji dva problemy : 
   
  ten prvni pokus jenom vypada dobre, ale ta vnitrni cast by mela byt neco jako linie a jeji kopie po obou stranach a bliz k zadni casti by udelaly ono zakulaceni. Ta plocha uvnitr udela s MeshSmooth hrozne veci. Pokud pouziju MeshSmooth, vysledek vypada dobre jen na urcitych castech (stred mesice vzadu), pak se diky tomu ze to bylo krajeno z kouli rozsype u polu (viz obr) ![]() Jeste jsem zkousel jeden postup - udelat spline 2*circle, boolean, dat dohromady, extrude, poly+slice pane orezat a weldnout spline doprostred - bohuzel se mi nepovedlo "ztucnit" spline abych z ni udelal "rouru" a pripojit ji ke zbytku. Tim bych vyresil ono zaobleni vevnitr a capem na hrane "roury" k vnejsi hrane mesice bych objekt uzavrel. Porad by nebyl kulaty na strane, ale byl by to zatim nejlepsi pokus. ![]()  | 
 |
![]()  | 
 |
   
   Biolit  
   Profil člena 
    Odeslat soukromou zprávu 
    Najít příspěvky člena 
    Navštívit stránky člena 
    Přidat do seznamu známých  
   Zasloužilý člen  
   Přihlášen: 09.bře.2007 Lokalita: ČR (MS) Používám: 3dsmax Stav: Offline Bodů: 162  | 
  
     Zasláno: 07.bře.2012 v 23:18 | 
 
| 
   
    
    pokud chces s tim modelem pracovat, tak nepouzivej boolean. Jakmile to prozenes hned ze zacatku booleanem, tak s tim v dalsich upravach nehnes. Ja bych si nejprve vytvoril lowpoly model toho mesice. Snaz se dodrzovat ctyrhrane polygony, pozddeji aplikovany turbosmooth ti nebude delat bordel v modelu. Hrany bych pak jednou zkosil pomoci chamfer a pak bych aplikoval turbosmooth s vice iteracema. Pokud je potreba udelat i tu plochu na ktere stoji, tak tu bych resil az naposled pomoci slice. 
   
  Zaklad uspechu je nesnazit se hned od zacatku tvorit krasne kulatou krivku. Sochar si take nejdriv nahrubuje objemy a az pak dela detaily.;)  
    | 
 |
![]()  | 
 |
   
   PaloC  
   
   Nováček  
   Přihlášen: 01.říj.2004 Lokalita: Slovensko Používám: Revit LT 2014 Stav: Offline Bodů: 6  | 
  
     Zasláno: 12.bře.2012 v 14:05 | 
 
| 
   
    
   
Ja by som to skúsil vytvotiť pomocou Loft - pretiahnuť trojuholník po oblúku a zúžiť konce deformáciou Scale 
   
   | 
 |
![]()  | 
 |
   
   be_em  
   
   TOP uživatel  
   Přihlášen: 06.úno.2006 Lokalita: Slovensko Používám: Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT Stav: Offline Bodů: 865  | 
  
     Zasláno: 13.bře.2012 v 07:32 | 
 
| 
   
    
   Tak ako píše biolit, pokus cez booleen funckie nie je dobrý a ani robiť to cez LOFT tomu nepomôže. Spraviť si klasický box, previesť na edit poly a hornú a dolnú plochu postupne vysúvať, rotovať a zužovať, na koncoch nenechať ostrý koniec ale tiež štvorhran, nakoniec zaobliť hrany a celé to vyhladiť cez MeschSmooth (Turbosmooth).
    
   
   | 
 |
![]()  | 
 |
   
   erpetle  
   
   Nováček  
   Přihlášen: 07.bře.2012 Lokalita: Czech Republic Používám: 3ds Max Stav: Offline Bodů: 3  | 
  
     Zasláno: 12.dub.2012 v 15:57 | 
 
   
   
 Chapu. Snazil jsem se to delat naopak a vysledky byly hrozny. Ted to zkousim vytahavat ven a sice to zatim vypada neforemne, ale je to na dobre ceste. Jeste mozna zkusim poskladat vic boxu k sobe, abych to nemusel tak moc tahat a bylo to blizsi tomu mesicnimu tvaru. Kazdopadne diky za rady.  | 
 |
![]()  | 
 |
Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk
    Odpovědět  
   | 
  |
| Přejít na fórum | Oprávnění fóra  ![]()  Nemůžete vytvářet nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete vymazávat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete upravovat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete vytvářet ankety v tomto fóru Nemůžete hlasovat v anketách v tomto fóru  | 
 
Stránka byla vygenerována za 0,219 sekund.



 
 ![RSS kanál: [3ds max] plátek pomeranče RSS kanál - [3ds max] plátek pomeranče](forum_images/rss.png)
 
 
 
 
 
[3ds max] plátek pomeranče
 Možnosti tématu
   








   

   
   
 be_em napsal(a):