Diskuzní fórum a databáze tipů a utilit pro AutoCAD, Inventor, Revit a další produkty Autodesk - od firmy Arkance Systems [www.cadforum.cz]
CZ | SK | EN | DE
Přihlášení
či registrace
   právě nás čte: 3872 
RSS kanál - CAD tipy RSS tipy
RSS diskuze

Diskuze Diskuzní fórum, poradna

 

NápovědaCAD diskuze, rady, výměna zkušeností

 
CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion 360, 3ds Max a s dalšími CAD aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy Arkance Systems (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.cadstudio.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

vyříznutí díry pro trubku

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
MartinRáčil Zobrazit panel
Diskutér
Diskutér

Přihlášen: 24.bře.2008
Lokalita: ČR (JM)
Používám:
Inventor 2020
Stav: Offline
Bodů: 31
Možnosti příspěvku Možnosti příspěvku   Poděkování (0) Poděkování0   Citace MartinRáčil Citace  OdpovědětOdpověď Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: vyříznutí díry pro trubku
    Zasláno: 04.kvě.2022 v 18:33
Dobré odpoledne. Vůbec mě nenapadlo, že se na takové blbosti zastavím... 
mám svarek: úkapové koryto a odvodní nátrubek na hadici. V korytu chci vypálit díru na trubku. Nenašel jsem nástroj, který bych mohl použít (INV2000). Předem děkuji za každou radu. 
Připojené náhledyPřihlaste se pro zobrazení plné verze - 7227/oříznout.png

MR
Zpět nahoru
emanuel1200 Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 08.lis.2011
Lokalita: ČR (OL)
Používám:
inventor2011
Stav: Offline
Bodů: 277
Možnosti příspěvku Možnosti příspěvku   Poděkování (0) Poděkování0   Citace emanuel1200 Citace  OdpovědětOdpověď Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 04.kvě.2022 v 21:14
Vytvoř náčrt na úkapové trubce - promítnutí geometrie vnitřní otvor trubky - vysunutí
Zpět nahoru
MartinRáčil Zobrazit panel
Diskutér
Diskutér

Přihlášen: 24.bře.2008
Lokalita: ČR (JM)
Používám:
Inventor 2020
Stav: Offline
Bodů: 31
Možnosti příspěvku Možnosti příspěvku   Poděkování (0) Poděkování0   Citace MartinRáčil Citace  OdpovědětOdpověď Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 05.kvě.2022 v 04:20
To bylo první, co jsem zkoušel. Bohužel, úplně dobře to nedopadlo. Musím díru kvůli pálení udělat "kolmo přes plech". V tom případě se díra udělala obrovská. Prozatím jsem to obešel tím, že jsem díru kolmo neudělal, a po rozvinu objel nejzazší hranici, a tu následně jako kus plechu přičetl. To samé bylo nutné udělat pro druhou nejzazší hranu - tu jsem zase odečetl. Výsledek je odpovídající, vypálení bude odpovídající a nejsou zde žádné jiné hrany. Ale ten postup je složitejší. Pořád jsem se domníval, že musí existovat nějaký jiný nástroj. Hledal jsem něco, jako přímou úpravu - odečtení válce. Nic takového jsem nenašel.  
Připojené náhledyPřihlaste se pro zobrazení plné verze - 7227/ořez3.png

MR
Zpět nahoru
Lubomír Polesný Zobrazit panel
Arkance Systems support
Arkance Systems support
Avatar
Arkance Systems

Přihlášen: 30.zář.2010
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
AutoCAD, AutoCAD Mechanical, Autodesk Inventor
Stav: Offline
Bodů: 493
Možnosti příspěvku Možnosti příspěvku   Poděkování (1) Poděkování1   Citace Lubomír Polesný Citace  OdpovědětOdpověď Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 05.kvě.2022 v 08:17
Dobrý den,

posílám video s postupem. Musel jsem upravit rozlišení videa z důvodu nahrání.
Postup využívá adaptivitu, který je myslím v tomto případě rychlejší. Šlo by toto udělat i třeba pomocí skeletonového modelování.
Použil jsem konstrukční prvek Vyříznutí s volbou "Kolmo".


Připojené souboryzipuploads/27404/Prunik.zip



Upravil Lubomír Polesný - 05.kvě.2022 v 08:38
Lubomír Polesný
Arkance Systems CZ s.r.o.
Zpět nahoru
MartinRáčil Zobrazit panel
Diskutér
Diskutér

Přihlášen: 24.bře.2008
Lokalita: ČR (JM)
Používám:
Inventor 2020
Stav: Offline
Bodů: 31
Možnosti příspěvku Možnosti příspěvku   Poděkování (0) Poděkování0   Citace MartinRáčil Citace  OdpovědětOdpověď Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 05.kvě.2022 v 13:23
Dobrý den. 
Já jsem to vlastně tak dělal. A teď už vím, kde je chyba, proč se mi díra zdála hrozně velká. Ano, kdyby to byl čistokrevný průnik, tak je to vlasntě v pořádku, a vznikne nejmenší možná díra pro válece/tyč/trubku...  ale tím, že mám trubku oříznutou také ve dvou rovinách, a navíc - kvůli skluzu ne kolmo, díra se jeví jako vyloženě moc veliká. Byl by velký prosto pro vylití svaru. Zkrátka - když by trubka procházela skrz, tak je to v pořádku. Ale tím, že trubka končí pod plechem, vznikne výřez veliký. Nicméně děkuji za zaslaný postup. Alespoň jsem se ubezpečil, že jiný nástroj neznám. 

Díky!
MR
Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 10851:iLogic - jak ve výkresu zpracovat materiál a cestu součásti?
Tip 9476:Ukládání DWG kopie IDW výkresu pojmenované podle revize.
Tip 8717:Jak ve výkresu zobrazit těžiště podsestavy?
Tip 9467:Automatické publikování schválených výkresů z Inventoru.
Tip 9341:Použití iLogic na rozklad jména IPT souboru a naplnění iVlastností.
Tip 8631:Mluvící iLogic pravidlo pro kontrolu materiálu součásti Inventoru (výchozí materiál).


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 0,265 sekund.