ARKANCE - globální Platinum partner Autodesk ARKANCE | KONTAKT - CZ | SK | EN | DE
Již 10.000+ CAD tipů. Přes 118.500 registrovaných u nás, celkem 1.093.000 registrovaných (CZ+EN), přes 53.000 CAD/BIM bloků. Vyzkoušejte nový přesný Inženýrský kalkulátor. Kompletní příkazy AutoCADu a proměnné AutoCADu 2026.
RSS kanál - CAD tipy RSS tipy
RSS diskuze

Diskuze Diskuzní fórum, poradna

?
CAD diskuze, rady, výměna zkušeností

CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion, 3ds Max, Vault a s dalšími CAD/BIM/PDM aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy ARKANCE (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.arkance-systems.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

Téma uzavřenotvorba materialu vnútra zadneho svetla

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
miros12345 Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 28.dub.2010
Lokalita: Slovensko
Používám:
3Ds max
Stav: Offline
Bodů: 7
Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: tvorba materialu vnútra zadneho svetla
    Zasláno: 02.úno.2011 v 11:32
mam taky problem vytvorit material vnútra zadnych svetiel na aute. Stiahol som si aj model auta na ktorom je material, ktory neviem vytvorit ( prikladam foto - zvýraznená časť ). Pomocou kvapadka som si material zo zadneho svetla vytiahol.....je to myslim obycajny arch@design s dvomi bitmapami......Ak ho ale aplikujem na svoj model svetla vyzera uplne ako obycajny arch@design material bez ziadneho bumpu (je plosny )- ked ta mozem pridat aj foto.

Vedeli by ste mi niekto prosim poradit pri tvorbe tohto materialu ?
Ďakujem

foto zo stiahnuteho modelu auta:  foto materialu: 
Zpět nahoru
Biolit Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.bře.2007
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
3dsmax
Stav: Offline
Bodů: 162
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 02.úno.2011 v 12:42
nejsem expert pres archdesign materialy, ale v prvni rade bych zkontroloval nastaveni UVmapingu material a objektu, na ktery je aplikovany.

Jeste se zeptam v jakem rendru to delas?
Zpět nahoru
Biolit Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.bře.2007
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
3dsmax
Stav: Offline
Bodů: 162
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 02.úno.2011 v 12:52
a dotaz druhy, proc to rovnou nevymodelujes? Zas tak slozity tvar to neni
Zpět nahoru
be_em Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 06.úno.2006
Lokalita: Slovensko
Používám:
Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT
Stav: Offline
Bodů: 865
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 02.úno.2011 v 13:05
A aký je vlastne základný materiál??? Ja tam práveže problém nevidím. Ten druhý obrázok je už render alebo iba viewport? Aká ja mapa 224 a mapa 21???

Však na obrázku Vám to robí pruhy, dokonca aj tiene hádže.

Možno presne nerozumiem Vašej otázke. Treba to upresniť.

A aby bolo jasno, bump mapa nerobí zmeny na povrchu, je to iba efekt ktorý vidno až po rendeingu. Displacement mapa deformuje objekt, treba mať však na objekt priradený displacement efekt a tento efekt "spojiť" s displacement mapou.

Ako bolo vyššie povedané, najlepší výsledok dosiahnete keď si tie pruhy vymodelujete a objektu dáte materiál chrómu.
Zpět nahoru
miros12345 Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 28.dub.2010
Lokalita: Slovensko
Používám:
3Ds max
Stav: Offline
Bodů: 7
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 02.úno.2011 v 13:27
1. Je to rendrovane v mental ray-i
2. mapy 224 a 21 je mapa ta rovanaka :

3. Na prvom obrazku je hore viewport a podnim je renderovany obrazok

4. Je to však len stiahnuty model auta a ja som ho len vyrenderoval.......ja som si vymodeloval ine auto a chcel by som aplikovat material zadnych svetiel z toho stiahnuteho modelu auta na svoj model. avsak ak ho aplikujem vobec to nevyzera ako hore uvedeny obrazok na ktorom je jasne vydiet vysunute pruhy (maju nejaky ten  "3D tvar ")....... Chcel by som skor radu ako by som si taky material dokazat zhotovit sám. 

Dakujem 
Zpět nahoru
be_em Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 06.úno.2006
Lokalita: Slovensko
Používám:
Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT
Stav: Offline
Bodů: 865
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 02.úno.2011 v 13:38
Aha, chápem.

Ak chcete aplikovať materiál z iných svetiel stačí ho prekopírovať, potom treba skontrolovať všetky cesty k bitmapám ktoré majú robiť bump a displacement efekt prípadne cesty k ostatným mapám. A samozrejme pozrite si aj objekt svetla na aute či nemá nejaké modifikátory ktoré súvisia s mapovaním a "bump" efektom, t.j. UVW map a Displacement efekt.

Bump materiál vytvoríte jednoducho a pre začiatok sa vykašlite na Displacement. Zvoľte si arch-Design materiál, zvoľte "CHROME" a do slotu "BUMP" najhrajte Vašu bump mapu.

Bump mapa je akákoľvek mapa v odtieňoch sivej alebo čiernobiela. Na mieste kde je biela dôjde k "poklesu" povrchu a na mieste kde je čierna dôjde v "zdvihnutiu povrchu" (alebo naopak? :-) .... samozrejme že ak chcete aby boli prúžky cca 5 mm široké, musí mať aj "BUMP" mapa správne mapovanie, t.j. tiež musia byť 5 mm široké, takže pohrajte sa s veľkosťou modifikátora UVW
Zpět nahoru
miros12345 Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 28.dub.2010
Lokalita: Slovensko
Používám:
3Ds max
Stav: Offline
Bodů: 7
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 02.úno.2011 v 13:44
Ďakujem.......idem na to :)
Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 709:Jak nastavit implicitní barvu pro nové komponenty Inventoru?
Tip 9551:VIPPřebarvení komponent z daného materiálu v celé sestavě Inventoru.
Tip 3917:Jak simulovat průchod světla průhlednými materiály v 3ds max?
Tip 536:Potřebujete ve scéně použít materiál z jiné scény?
Tip 11221:Jak ve Fusion 360 počítat nelineární simulace s nelineárními materiály?
Tip 5539:Jaké formáty podporuje import/export Autodesk VIZ 2008?


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 0,310 sekund.