Již 10.000+ CAD tipů.
Přes 118.500 registrovaných u nás, celkem 1.093.000 registrovaných (CZ+EN), přes 53.000 CAD/BIM bloků.
Vyzkoušejte nový přesný Inženýrský kalkulátor.
Kompletní příkazy AutoCADu a proměnné AutoCADu 2026.
Diskuzní fórum, poradna
?CAD diskuze, rady, výměna zkušeností

Fórum nenahrazuje technický support firmy ARKANCE (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.arkance-systems.cz
|
Odpovědět ![]() |
archiv |
Autor | |
miros12345 ![]() Nováček ![]() Přihlášen: 28.dub.2010 Lokalita: Slovensko Používám: 3Ds max Stav: Offline Bodů: 7 |
![]() Zasláno: 02.úno.2011 v 11:32 |
mam taky problem vytvorit material vnútra zadnych svetiel na aute. Stiahol som si aj model auta na ktorom je material, ktory neviem vytvorit ( prikladam foto - zvýraznená časť ). Pomocou kvapadka som si material zo zadneho svetla vytiahol.....je to myslim obycajny arch@design s dvomi bitmapami......Ak ho ale aplikujem na svoj model svetla vyzera uplne ako obycajny arch@design material bez ziadneho bumpu (je plosny )- ked ta mozem pridat aj foto.
Vedeli by ste mi niekto prosim poradit pri tvorbe tohto materialu ? Ďakujem foto zo stiahnuteho modelu auta:
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Biolit ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Zasloužilý člen ![]() Přihlášen: 09.bře.2007 Lokalita: ČR (MS) Používám: 3dsmax Stav: Offline Bodů: 162 |
![]() |
nejsem expert pres archdesign materialy, ale v prvni rade bych zkontroloval nastaveni UVmapingu material a objektu, na ktery je aplikovany.
Jeste se zeptam v jakem rendru to delas? |
|
![]() |
|
Biolit ![]() Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Zasloužilý člen ![]() Přihlášen: 09.bře.2007 Lokalita: ČR (MS) Používám: 3dsmax Stav: Offline Bodů: 162 |
![]() |
a dotaz druhy, proc to rovnou nevymodelujes? Zas tak slozity tvar to neni
|
|
![]() |
|
be_em ![]() TOP uživatel ![]() Přihlášen: 06.úno.2006 Lokalita: Slovensko Používám: Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT Stav: Offline Bodů: 865 |
![]() |
A aký je vlastne základný materiál??? Ja tam práveže problém nevidím. Ten druhý obrázok je už render alebo iba viewport? Aká ja mapa 224 a mapa 21???
Však na obrázku Vám to robí pruhy, dokonca aj tiene hádže. Možno presne nerozumiem Vašej otázke. Treba to upresniť. A aby bolo jasno, bump mapa nerobí zmeny na povrchu, je to iba efekt ktorý vidno až po rendeingu. Displacement mapa deformuje objekt, treba mať však na objekt priradený displacement efekt a tento efekt "spojiť" s displacement mapou. Ako bolo vyššie povedané, najlepší výsledok dosiahnete keď si tie pruhy vymodelujete a objektu dáte materiál chrómu. |
|
![]() |
|
miros12345 ![]() Nováček ![]() Přihlášen: 28.dub.2010 Lokalita: Slovensko Používám: 3Ds max Stav: Offline Bodů: 7 |
![]() |
1. Je to rendrovane v mental ray-i
2. mapy 224 a 21 je mapa ta rovanaka : ![]() 3. Na prvom obrazku je hore viewport a podnim je renderovany obrazok 4. Je to však len stiahnuty model auta a ja som ho len vyrenderoval.......ja som si vymodeloval ine auto a chcel by som aplikovat material zadnych svetiel z toho stiahnuteho modelu auta na svoj model. avsak ak ho aplikujem vobec to nevyzera ako hore uvedeny obrazok na ktorom je jasne vydiet vysunute pruhy (maju nejaky ten "3D tvar ")....... Chcel by som skor radu ako by som si taky material dokazat zhotovit sám. Dakujem
|
|
![]() |
|
be_em ![]() TOP uživatel ![]() Přihlášen: 06.úno.2006 Lokalita: Slovensko Používám: Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT Stav: Offline Bodů: 865 |
![]() |
Aha, chápem.
Ak chcete aplikovať materiál z iných svetiel stačí ho prekopírovať, potom treba skontrolovať všetky cesty k bitmapám ktoré majú robiť bump a displacement efekt prípadne cesty k ostatným mapám. A samozrejme pozrite si aj objekt svetla na aute či nemá nejaké modifikátory ktoré súvisia s mapovaním a "bump" efektom, t.j. UVW map a Displacement efekt. Bump materiál vytvoríte jednoducho a pre začiatok sa vykašlite na Displacement. Zvoľte si arch-Design materiál, zvoľte "CHROME" a do slotu "BUMP" najhrajte Vašu bump mapu. Bump mapa je akákoľvek mapa v odtieňoch sivej alebo čiernobiela. Na mieste kde je biela dôjde k "poklesu" povrchu a na mieste kde je čierna dôjde v "zdvihnutiu povrchu" (alebo naopak? :-) .... samozrejme že ak chcete aby boli prúžky cca 5 mm široké, musí mať aj "BUMP" mapa správne mapovanie, t.j. tiež musia byť 5 mm široké, takže pohrajte sa s veľkosťou modifikátora UVW |
|
![]() |
|
miros12345 ![]() Nováček ![]() Přihlášen: 28.dub.2010 Lokalita: Slovensko Používám: 3Ds max Stav: Offline Bodů: 7 |
![]() |
Ďakujem.......idem na to :)
|
|
![]() |
Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk
Odpovědět ![]() |
|
Přejít na fórum | Oprávnění fóra ![]() Nemůžete vytvářet nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete vymazávat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete upravovat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete vytvářet ankety v tomto fóru Nemůžete hlasovat v anketách v tomto fóru |
Stránka byla vygenerována za 0,439 sekund.